Stránka 3 z 57
Napsal: 29.05.2007 09:40
od bjuty
Já snad radši ten přehled nechci vidět

Napsal: 29.05.2007 11:17
od tootan
Musím potvrdit zkušenosti s klimou: při rovnoměrné jízdě nepoznám rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimou, ale při rozjezdu se zapnutou klimou je to tragédie

zvlášť když je rozjezd ještě do kopce.
Napsal: 29.05.2007 17:19
od Rudyshock
Moje nejvyšší spotřeba byla 6,4l/100km a to s plně naloženým vozem,plná rakev na střeše,v 5ti lidech(zimní dovolená v italských Alpách).I přes všechny hornaté pojížďky apod.Ujeto cca 1800km celkem.
Jinak běžně jezdím za 5-5,5l bez jakéhokoliv omezování sešlápnout pořádně plyn.
FF 1,8TDDi 2002
Napsal: 29.05.2007 17:36
od zewl
4 RudyShock: A co do toho lijes za naftu?
Napsal: 29.05.2007 17:39
od Rudyshock
Kde natankuju,tam natankuju.Právě tento týden jsem to měřil zase: 37nafty-ujeto 720km=zase kolem 5l/100km
Napsal: 29.05.2007 18:02
od Tad
Napsal: 29.05.2007 18:08
od pelen
Zrouta urcite nemas. Zkus pridavat plyn jen tolik, kolik dovede motor zpracovat. Jestli seslapnes az na podlahu nebo kousek nad ni, tak se ti bude FoFo rozjizdet stejne rychle, ale s jinou spotrebou.
Napsal: 29.05.2007 18:20
od Tad
nn, tim to nebude, loni jsem zkusil jezdit jednu nádrž pijánko, žádný rychlý přidávání, žadný rychlý rozjezdy, jízda předepsanou rychlostí, a musim říct že mi spotřeba klesla o cca. 0,5 l/100km, a to mi za to fakt nestojí, to na něj radši šlápnu.
ale možná bych to mohl zkusit znovu, protože předtím sem to auto neznal tolik jako dnes
Napsal: 29.05.2007 19:26
od Ahmed
S tim prudkym pridavanim plynu by to nemela byt tak uplne pravda, u starych aut ano, ale u novych neni duvod, aby ridici jednotka povolila vstriknout tolik paliva, kdyz by se to nedokazalo spalit. U benzinu to ridi lambda sonda, pokud se nepletu. Takze pokud das plyn na podlahu, zaradis 5ku a jedes 30km/h, tak by to melo vyhodnotit velke emise a ubrat paliva... si myslim
Spotreba zalezi predevsim na tom, jak casto se rozjizdis, jak dlouho stojis na volnobeh a v jakem provozu se pohybujes. Nekdo s tim autem jezdi za 5, nekdo za 7. Pokud nekdo cele mesto projede 30-40km/h, tak na tom bude urcite lepe, nez nekdo, kdo zastavi 5x na cervenou, pak 3x v kolone a pak to bude honit na 60km/h, aby dojel dalsi cervenou
Ja jsem to taky zkousel, prvniho pul roku, co jsem mel auto, jsem jezdil jak duchodce, razeni v nizkych otackach, rychlost do 90km/h, co nejvyssi stupen, zadne honeni. Letos v zime jsem na to zacal slapat vice, obcas to protahnu do kopecku, par prudsich rozjezdu a spotreba sul nul, pokud budu zkoumat do detailu, tak mohla stoupnout o max. 0,2 litru. Ale jak zavodnik nejezdim

Napsal: 30.05.2007 07:21
od zewl
Jo, taky souhlasim s Ahmedem. Myslim, ze pro spotrebu je podstatna souvisla, plynula jizda. Vsak kdyz se rozjizdim (standartnim zpusobem), tak spotreba skoci na uctyhodnych 35 litru / 100 km (podle palubniho pocitace) a kdyz na to slapnu, tak i 55 litru / 100 km

Ale jak uz tu hodnekrat zaznelo: proc jste si koupili tohle auto? Aby jste jezdili ekonomicke zavody? Ja uz to pomalu vzdavam, protoze kdyz jsem jel dneska rano do prace, tak jsem jel 100 km/hod po dalnici, kvuli spotrebe samozrejme, a pak jsem si rikal, sakra tak koupim si silnejsi auto (me predchozi melo 33 kW) a budu s tim jezdit jak pos...nej? Na spotrebu uz zacinam kaslat, nejaky ty 0.4 litru / 100 km nejak preziju, ale za ten zazitek to stoji. Nemyslim tim vylozene sportovni jizdu, ale takovy to krasny tahnuti motoru prece stoji za ten pocit

Budu tam lit jenom Shell V Power Diesel a uvidim, kde se spotreba ustali.
Napsal: 30.05.2007 09:36
od omik
Presne tak ako pise Ahmed. Nema to vyznam. Ta spotreba je v podstate len psychologicka vec, pretoze rozdiel 0.5 litra sa prejavi priblizne 15 korunami na 100km, co je naozaj zanedbatelne. Kym sa nepohybuje ten rozdiel radovo v litroch, tak o nic predsa nejde a nema vyznam sa obmedzovat. Na dialnici si to vzdy uvedomim, ked spomalim na 120 a musim potom behat z pruhu do pruhu, komplikovane predbiehat, zrychlovat spomalovat.... Je lepsie nastavit tempomat na 140-150 a ist v lavom pruhu a iba obcas sa uhnut niekomu rychlejsiemu, ten usetreny pol liter za to nestoji...
Napsal: 30.05.2007 19:56
od Ahmed
Vetsinou asi vsichni jezdi na spotrebu, aby potom mohli rict jezdim za 5,8l a ne za 6,3

Vypada to hezky, ale v penezence to zadny zazrak neudela a to setreni postupne pokroci az na pasivni jezdeni a honeni se za kazdym decilitrem.
Napsal: 30.05.2007 22:04
od lubec
Tak konečne som zmeral spotrebu po zvýšení výkonu. Vyšla mi 6,4l pri kratších jazdách, moc som na to nešlapal, meral som to na 220km.
Napsal: 31.05.2007 06:42
od tootan
Ahmed píše:Vetsinou asi vsichni jezdi na spotrebu, aby potom mohli rict jezdim za 5,8l a ne za 6,3

Vypada to hezky, ale v penezence to zadny zazrak neudela a to setreni postupne pokroci az na pasivni jezdeni a honeni se za kazdym decilitrem.
Já myslím, že fíka honím celkem fest (někdy už si sám říkám, že bych měl trochu brzdit) a nenechávám se spotřebou ovlivnit, jenom ji dlouhodobě sleduju, protože mě to zajímá.

Napsal: 04.06.2007 20:21
od bason
len neplac, cital si na zaciatku vlakna aku mam spotrebu ja. a teraz pridam este jeden pre teba optimisticky udaj. Takze nahodil som nove kola 205/55/R16 a cuduj sa svete na trase Bytca-Brno a spat MIMO mesta (boli tam teda dva kopce) moja spotreba vyhupsla na 7,35l

. podotykam ze som nesiel na spotrebu aj ked som ju meral

(ale nebola to ani samovrazebna jazda). PS ten pocit ked obehnem nejakeho machrika v octavke stoji aj 12l, takze mne tam skor chybaju tie kone