Stránka 3 z 7
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 06:54
od V12
cereus píše:
V12: Trochu podpichnem. Aj ked je 2500 rpm maximum za studena, tak 2500 na trojke pri 70 km/h nie je ani zdaleka to iste ako 2500 pri 140 km/h. Motor pracuje s ovela vacsim zatazenim. Takze ja si myslim, ze riadne davas do tela, ked ho zenies studeny 140-kou. Ale neber to v zlom, je to len vec nazoru.
Ono to nie je celkom tak, ako som napisal - kym sa dostanem na dialnicu, prejdem cca 2km cez dedinu pekne 50-tkou - uplne za studena to nie je. O tom svedci aj okamzita spotreba - po tych 2 km ma na volnobeh 0.6 - 0.7l na hodinu, co je rovnake ako po zohriati na prevadzkovu teplotu. Cize motor uz bezi v normalnom rezime bez "studeneho" predvstreku ci zvysenych davok paliva.
Nemam svoje auto rad, ale dat mu plny knedlik na studeno, to zasa nie, uz len z ucty ku konstrukterom...
Eidz :
Tvoja posledna veta na 100% pasuje aj na mojho Plechaca. Mesiac dozadu stal 3 dni v dosledku prasknuteho naftoveho prepadu a pri teplote okolo nuly startoval s vacsou nevolou, ako kazde rano aj pri -5. Samozrejme bez problemov nastartoval, ale nebolo to s takou lahkostou, ako inokedy.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 08:13
od Sobull
To se mi snad zdá tahle debata
Dospělý člověk nechá doma 1,2 benzín a bude radši jezdit v zimě 5km do práce dvoulitrovým nafťákem jen proto aby "přijel na fešákovi"?
DPF máš?
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 08:15
od Quickie
Crush2 .. ja mám pocit, že ty budeš po určitom čase na auto nadávať.. potom si spomen na túto tému ako ti všetci radili jazdit na druhom aute.. a nielen v zime
diesel proste neni na stavaný na 10 kilometrove trasy
ja by som ti ešte poradil toho krasavca predat a kupit krasavca benzinoveho
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 12:14
od chudas
no myslím že ste crush2 pomohli, akurát že si teraz určite trhá vlasy že si nekúpil 2,0 benzín:)))))

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 13:03
od lucky.jack
Asi jsem měl na ježdění do práce(cca 8km) koupit benzín, ale což auto je k tomu aby jezdilo, tudíž s ním jezdím zima nezima.
Ještě ke všemu městská u nás jezdí tak blbě, že ráno bych přišel do práce o 15 minut pozdě(nebo bych tam čekal 30 minut na otevření) a odpoledne bych musel jít domů 10 minut před koncem pracovní doby nebo tam zase být o 30 minut dýl

Jinak si myslím, že je pro motor horší ho vypnout jakmile dosáhne prac. teploty, než ho vypnout studený. A to proto, že materiál teplotou pracuje a takovýhle cvičení není pro materiál žádná slast.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 18:03
od xkubik
Auta mám rád, ale mám ten názor, že auto má sloužit mně, ne já jemu!
- auto vybírám podle toho na co ho budu využívat
- pokud se změní situace (např.se přestěhuji a mám to pak kousek do práce) tak jezdím tím co mám a neřeším! Případně řeším časem změnou auta. Nikdy bych nejezdil 15 km navíc, jen proto, aby se auto ohřálo, to je přece nesmysl
- základ je kvalitní olej ( s dobrým mazáním po startu) a trochu rozumu při prvních km (sprinter taky nezačíná trénink tím, že si dá "stovku" naplno)
Nejsou to mimina a nepotřebují přehnanou péči, jsou to stroje určené k ježdění, tak si dělejme radost tím, že s nimi jezdíme!

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 21:06
od V12
Sobull píše:To se mi snad zdá tahle debata
Dospělý člověk nechá doma 1,2 benzín a bude radši jezdit v zimě 5km do práce dvoulitrovým nafťákem jen proto aby "přijel na fešákovi"?
DPF máš?
Ak ma, dlho ho mat nebude

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 21:32
od spoofan
V12: tak tak...jazdenie po prahe ani mojmu DPF neprospelo (8km trasa)...aj napriek tomu, ze som raz za 2 tyzdne urobil trasu praha - bratislava - praha
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 19.12.2011 23:05
od cereus
Ja hlavne nechapem, kde sa vzala ta "ludova mudrost", ze diesel sa znici na kratkych trasach. Ja netvrdim, ze mu to robi dobre, ale viac ako na dlzke tras zalezi na tom ako sa idu tie prve kilometre. Ked jazdi clovek s citom, kludne moze na diesli denne robit 6 km trasy a urcite ho neodrovna. Kto jazdi ako prasa, ani lhe trasy ho nezachrania. Mam pocit, ze raz to niekto vypustil a vsetci to opakuju. Pritom je to znacne zavadzajuca teoria.
Stale sa zabuda na fakt, ze Studeny motor nastartuje aj ten, co ide do prace 6 km, aj ten, co ide 20 km. Cize tie prve kilometre so studenym motorom prejdu rovnako obaja.

Stale to mnohi ludia nie su schopni pochopit. Priklad: 2 kolegovia chodia do fabriky autom. Jeden 6 km, druhy 20 km. Rano nastartuju, zohrievaju motor prve kilometre rovnako. Tie su pre motor najvacsia zataz. Ten druhy ma ako "bonus" dalsie kilometre navyse uz s nie uplne studenym motorom. Cestou domov sa situacia zopakuje. V com je pointa? Obidva motory absolvuju 2 rovnake studene starty a zohrievanie.
Uznavam, ze pri DPF je nutne obcas absolvovat dlhsiu trasu kvoli regeneracii, ale nie je to nutne kazdy den. Ani postavanie v zapchach so studenym motorom nie je to prave orechove. Ale mal som na mysli "normalne" bezproblemove trasy.
Poznam par ludi, ktori roky jazdili kratke trasy na naftaku a ziadne znicenie ani silne opotrebovanie motora sa nikdy nekonalo.
Suhlasim s tym, co sa tu pisalo. Je to stroj, ktory mi musi sluzit a ked mam prave naftak a robotu mam blizko, tak sa ty netreba trapit. Ked nieco odide, vymenim, idem dalej. Ked na to nemam, musim jazdit vlakom/busom.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 20.12.2011 05:11
od Eidž
Navíc diesel bude mít vždy nižší spotřebu, než benzin. Pokud vezmu dnešní diesel, tak i obyčejný základ 55kW od koncernu ve Fábce je na pracovní teplotě ready při -1C do 1,5 - 2, 5 km klidné jízdy mimo obec. Ano, benzin by byl v pracovní oblasti do 1 km.
Jinak mějme na paměti, že krátké jízdy nesvědčí ani benzinu. V manuálu k benzinové Hondě - pokud máte jízdy ve městě do 10 km a v zimě do 20 km, Honda doporučuje zkrátit servisní intervaly na polovinu, jako pro auto v extrémní zátěži. Tj. výměna oleje co půl roku, zkrácený servisní interval na pravidelné kontroly... Dělá to někdo?
A pak se nedivme, že ty auta jsou v bazaru ve stavu, v jakém jsou.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 20.12.2011 08:38
od spoofan
Eidž píše:od koncernu ve Fábce je na pracovní teplotě ready při -1C do 1,5 - 2, 5 km klidné jízdy mimo obec
Seat Leon 1,6 TDI CR DSG - 77kW ani omylem

3km po meste, dalsich 7 po dalnici a az potom je na optimalnich 90 stupnich
po praze to trva cca 5km
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 20.12.2011 10:57
od V12
Na temu studenych startov som debatoval s mechanikom uz viackrat. Modernym motorom vyslovene skodi jedine - nastartovat a hned vyrazit na plny plyn. Dovod skodlivosti tohto pocinania je jediny - mazanie. Olej by mal byt vo a na vsetkych castiach motora do 3, maximalne 5 sekund po natoceni. To ale este neznamena kvalitne mazanie - v oleji mozu byt bubliny atd. Preto je idealne pockat na volnobehu 30 sekund, to je uz vzduch prec. Kriticke je najma mazanie turba, pricom je uplne jedno, ci sa jedna o diesel, alebo benzinak. Vyvoj olejov tiez pokrocil a vlastnosti tych dnesnych su v risi snov z pohladu 20 rocnej historie. Kvalitne oleje 5W-40 za beznych okolnosti (-15 az 30) mazu prakticky IHNED, ked sa dostanu na mazane miesto.
Otazka teploty je zaujimava podstatne menej. Pokrok vo vyvoji materialov a tvarov spalovacich priestorov plus ostatnych celkov motora zabezpecil, ze to uz nie je tak citlive na teplotu ako taku - uz v podstate nehrozi praskanie ci deformacie liatinovych hlav v dosledku vnutorneho pnutia v odliatkoch sposobene rychlym narastom teploty. Konieckoncov - ten je v hlavnych castiach motora velmi rychly - spalovacie teploty su vysoke uz od prveho zapalu zmesi. Ina situacia je v sporte. Dovodom je skutocnost, ze tu sa ide az na mechanicko - fyzikalne limity suciastok. Skratka casy S100 a tazkych liatinovych motorov su davno prec, opatrne a pomale zohrievanie motora je dedicstvo minulosti. Samozrejme je nezmysel studeny motor hned poriadne prehanat. Staci ho pocuvat a citit jeho chod. Ked uz bezi pokojne, nie je jediny dovod, preco mu mierne nestupit na krk. Plny plyn je mozne dat uz po dosiahnuti 3/4 prevadzkovej teploty.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 20.12.2011 23:27
od cereus
Este velmi nepriaznivo by na motor urcite posobil "styl vyuzivania auta" niekolko velmi kratkych tras za den a to hlavne v meste. Nastartujem, prejdem 2-3 km, odstavim, za 2 hodiny to iste a este viac krat. Ale kolko ludi takto jazdi? Vela asi nie.
Este som si spomenul na 1 priklad. Svokor chodi kazde rano do roboty 3 km! na Hyundai CRDi. Okrem toho robi este vela dlhych tras. Auto ma cez 160 000 km a je ako nove, doteraz nebol jediny problem s motorom. Nebude si predsa kupovat este dalsie auto na tie 3 km presuny do roboty. Najazdi 40 000 rocne, tak autak musi prehltnut aj tie ranne kratke trasy.
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 20.12.2011 23:58
od tomason
to platilo u starých dieslů naftový moderní motor je na tom prý dokonce líp než benzín nafta maže.Studený benzín čůrá doslova z výfuku i katík dostává zabrat.Pokud tedy diesel nemá DPF ...
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Napsal: 21.12.2011 08:04
od lucky.jack
tomason píše:to platilo u starých dieslů naftový moderní motor je na tom prý dokonce líp než benzín nafta maže.Studený benzín čůrá doslova z výfuku i katík dostává zabrat.Pokud tedy diesel nemá DPF ...
A nečůrá z výfuku náhodou zkondenzovaná voda? BTW z toho důvodu nechápu lidi, kteří si natírají výfuky spešl barvama aby to nezrezlo, ale te že jim to dřív schnije zevnitř to netuší.