Stránka 3 z 8

Napsal: 18.12.2006 18:39
od Fuks
pelen píše:
Fuks píše:to misoo:
To se ti utrhnul dlouhej šteft? :?
Jiny sroub se mu snad nemohl utrhnout. Zase myslim jeden, ktery nedodrzel 85Nm. :wink:

Já vím, že jiný ne :wink: Jen se divím jakou má sílu. :wink:

Napsal: 18.12.2006 22:14
od misoo
Fuks píše:to misoo:
To se ti utrhnul dlouhej šteft? :?
nene, zlomila sa mi ta bezpecnostna matka... presne v polovici... takze sa s nou da teoreticky a trochu aj prakticky srobovat. som si myslel ze fajn, ju vysrobujem a hodim tam normalny, sak na dalsich 3 kolach su bezpecnostne, takze pohoda. no len ako som sroboval, tak sa zrazu zastavila a ne a ne von. tak som zobral kleste a to trochu islo a potom sa to zaseklo uz nadobro... :cry: neviem teraz co mam robit, na 4 sa dufam da jazdit, ale minimalne do jari musim vymysliet co s tym... nedajboze dostat defekt, tak som jak se lidove rika - v riti !! :?

Napsal: 18.12.2006 22:15
od misoo
Fuks píše:
pelen píše:
Fuks píše:to misoo:
To se ti utrhnul dlouhej šteft? :?
Jiny sroub se mu snad nemohl utrhnout. Zase myslim jeden, ktery nedodrzel 85Nm. :wink:

Já vím, že jiný ne :wink: Jen se divím jakou má sílu. :wink:
no jo, silu medvedi... :lol: :lol: ale ne, ta matka musela byt prasknuta, sak som nesroboval nejak extra silno... :roll:

to pelen : jak myslis tych 85Nm ?? to jako ze sa maju sroby zatahovat na 85Nm ? a to jak mam zistit ? nemam v rukach meraci pristroj... :lol: :wink:

Napsal: 18.12.2006 23:23
od pelen
to misoo:
85Nm je zhruba 8,5kg na klici dlouhem 1m nebo 17kg na klici dlouhem 0,5m nebo 34kg na klici dlouhem 0,25m. Pytel cementu ma 50kg, proto nepouzijes pri utahovani klice 0,25m dlouheho stejnou silu, jako kdyz zvedas pytel cementu, ale mensi. To uz myslim trochu odhadnes.
Na tu rozlomenou matku budes muset myslim pouzit rozbrusku.

Napsal: 18.12.2006 23:48
od Peta
Bláho - pokud chceš tím autem normálně jezdit, vykašli se na nějaký extrémy (teda pokud nemáte u vás silnice, jako naši západní sousedé).
Měl jsem v posledních mých Escortech vždycky sportovní podvozek, ale už mi stačí Focus s podvozkem Trend - jsem vyléčenej.
Na jednom to byl žlutej stavitelnej komplet od KONI + stabilizátory z RS Turba (motor 1.4) Samozřejmě, jsem ho nejdřív utáhnul co to šlo, ale byl to extrém, takže jsem ho postupně povolil na snesitelnej kompromis - auto sedělo, ale jěště se relativně pohupovalo.
Na druhém (XR3i) bylo něco přišernýho - dovoz z CH i s autem, plynový, stavitelný (ani nevím už od koho) -50mm oproti serii XR3 + silnější stabilizátory. I když jsem to postupně povolil co to šlo, stabilizátory to prostě stejně nepustili a svezení u nás po silnicích bylo přišerný. Jakmile jsem přejel do německa, připadně rakouska - pohoda, ale u nás běs.
PS:jel jsem se s kámošem na Rallye Šumava cca 150 km tam - u Plzně (někde v půlce trasy) chtěl vystoupit, že v tomhle autě umře, že cejtí každou díru a z laďáku mu hučí v hlavě jak v úlu...

Už nikdy víc :roll:

Jinak k teorii:
1. Když dáš k normálním tlumičům "tvrdej stabilizátor" stuhne ti celý auto, nebude se tak naklánět, ale s komfortem půjdeš podstatně dolů, protože stabilizátor ti vlastně přitvrdí i tlumiče (když zvedneš auto na hever, odpojíš tlumiče od náprav a na jedné straně budeš pohybovat nápravou nahoru dolů, bude se ti hýbat díky stabilizátoru na druhé straně
taky). takže to by cesta k omezení náklonu byla, nicméně ve finále to ale nebude ono, protože sériové tlumení nebude s tvrdým stabilizátorem dobře spolupracovat. Tohle vyladit doma je umění, takže pokud chceš laborovat s podvozkem, vezmi to komplet od jednoho výrobce, kterej to má už vyzkoušený - vyhneš se tak spoustě nepříjemností.
2. Čím tužší podvozek, tím větší namáhání a kroucení kasle, takže rozpěra má za úkol kasli zpevnit proti krutu...

Takže nacpeš do toho asi hodně peněz, a věř mi, že za nějakej čas začneš uvažovat o opaku - o tom, jak to povolit, aby se s tím dalo normálně jezdit... :wink:

Opravdu si to rozmysli :lol: :wink:

Napsal: 19.12.2006 00:58
od misoo
pelen píše:to misoo:
85Nm je shruba 8,5kg na klici dlouhem 1m nebo 17kg na klici dlouhem 0,5m nebo 34kg na klici dlouhem 0,25m. Pytel cementu ma 50kg, proto nepouzijes pri utahovani klice 0,25m dlouheho stejnou silu, jako kdyz zvedas pytel cementu, ale mensi. To uz myslim trochu odhadnes.
Na tu rozlomenou matku budes muset myslim pouzit rozbrusku.
no tak ja si ten pytel cementu nabuduce zoberiem so sebou aby som vedel ako utahovat... :lol: :wink:
s tou matkou bude este zabava, lebo ona je vnutri v tom priestore disku pre srob... takze miesta je tam tak maximalne 3mm okolo matky... takze rozbruska nepomoze... skusim to nestriekat wd40 a este raz to skusim normalne odsrobovat... dufam ze mi to pojde... :oops:

Napsal: 19.12.2006 01:00
od misoo
Peta píše:Opravdu si to rozmysli :lol: :wink:
no to si mi teraz dal... 8O :oops: :lol: tak ja si to teda este rozmyslim... mozno vrazim peniasky do lepsejsej muzicky... predsa len auto pouzivam denne... :roll:

Napsal: 19.12.2006 06:37
od ihrdlick
2 Peta: takže podle Tvé teorie nedoporučuješ ani tuhle rozpěru bez dalších úprav?
Obrázek
Foto by PajaS

Napsal: 19.12.2006 08:57
od misoo
ihrdlick píše:2 Peta: takže podle Tvé teorie nedoporučuješ ani tuhle rozpěru bez dalších úprav?
Foto by PajaS
podla mna ta rozpera sa stara o stuhnutie karoserie, nezavisle od toho ake tam mas pruzenie.
ale co sa tyka noveho focusa, tak s tuhostou kasne nemam absolutne problem, co som mal ine auta, tak pri vchode do ulice (sikmy vjazd) mi doteraz kazde auto trochu vrzlo, ale fuxo ani nahodou. :wink: 8)

Napsal: 19.12.2006 11:01
od Fuks
misoo píše:
Fuks píše:to misoo:
To se ti utrhnul dlouhej šteft? :?
nene, zlomila sa mi ta bezpecnostna matka... presne v polovici... takze sa s nou da teoreticky a trochu aj prakticky srobovat. som si myslel ze fajn, ju vysrobujem a hodim tam normalny, sak na dalsich 3 kolach su bezpecnostne, takze pohoda. no len ako som sroboval, tak sa zrazu zastavila a ne a ne von. tak som zobral kleste a to trochu islo a potom sa to zaseklo uz nadobro... :cry: neviem teraz co mam robit, na 4 sa dufam da jazdit, ale minimalne do jari musim vymysliet co s tym... nedajboze dostat defekt, tak som jak se lidove rika - v riti !! :?
Zkus tam stříknout třeba WD-40 nebo něco podobnýho a kousek utáhni a kousek povol a takhle to střídej - s citem. Musí se to povolit :wink:

Napsal: 19.12.2006 13:07
od misoo
Fuks píše:Zkus tam stříknout třeba WD-40 nebo něco podobnýho a kousek utáhni a kousek povol a takhle to střídej - s citem. Musí se to povolit :wink:
no len ja mam taky blby pocit, ze som si to vcera po tme zatiahol aj cez poskodeny zavit, ktory sa poskodil pri ulomeni matky... :roll: :evil:
dnes to kuknem, WD je zaklad, ho tam vyminiem cely !!! :twisted:

Napsal: 19.12.2006 16:39
od Peta
ihrdlick píše:2 Peta: takže podle Tvé teorie nedoporučuješ ani tuhle rozpěru bez dalších úprav?
Foto by PajaS
...ale jasně že to má význam, nikdy jsem netvrdil opak... :wink: viz "rozpěra má za úkol kasli zpevnit proti krutu... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 19.12.2006 18:03
od Fuks
misoo píše:
Fuks píše:Zkus tam stříknout třeba WD-40 nebo něco podobnýho a kousek utáhni a kousek povol a takhle to střídej - s citem. Musí se to povolit :wink:
no len ja mam taky blby pocit, ze som si to vcera po tme zatiahol aj cez poskodeny zavit, ktory sa poskodil pri ulomeni matky... :roll: :evil:
dnes to kuknem, WD je zaklad, ho tam vyminiem cely !!! :twisted:
Tolik ho dávat nemusíš :lol: . Hlavně pomalu a s citem a musí to jít ven :wink:

Napsal: 19.12.2006 20:01
od misoo
takze som konecne poriadne otestoval tie podlozky...
(skoro ma to stalo "plechy" ale to je ina story...) :oops: :wink:
takze, som trochu pobehal po prazdnejsom vecernom meste a musim povedat, ze je to pekne citit. auto je stabilnejsie, pevnejsie a menej sa naklana. ziadna motokara jak s tvrdsimi tlmicmi alebo stabilizatormi sa samozrejme nekona, ale je to tam. menej plave po ceste a jazda je stabilnejsia a presnejsia. co ma ale prijemne prekvapilo, bolo zlepsenie odozvy od volantu, auto reaguje presnejsie a istejsie. je poslusnejsie a do zakrut sa vrha s vacsim kludom a istotou. zasa mozem rezat zakruty o cosi rychlejsie :D je tam taky mensi posun smerom k motokarovosti, ale ako som spomenul skor, je to maly posun. avsak citit ho dost a rozhodne sa vylepsili jazdne vlastnosti a presnost ovladania. neni to ale nejaky posun k tvrdosti a straty komfortu, len to vylepsilo jazdne vlastnosti a spravanie auta, nic viac...
:idea: takze podlozky vrelo odporucam, urcite kazdemu vylepsia jazdne vlastnosti, ci uz ma standardny podvozok, alebo su tam uz nejake upravy :idea:
pre info : kupil som ich z renocar-u za 7850,- SKK

Napsal: 19.12.2006 20:32
od Fuks
to misoo:
Co matka - je venku? Takže seš spokojenej. :wink: Dej sem fotky před a po změně ať ti to můžeme zkouknout a pochválit :lol: