bee Golfa si nukupuj. Na Slovensku ti ho hned ukradnu. Otazkou je aj spolahlivost. Mozno ma retaz, ale aj turbo, takze nieco za nieco.
Ceedu znizili vykon, pretoze tieto azijske motory su robene cisto na kilowaty (vid Honda), ale po nalozeni (hlavne kombi) mu dramaticky poklesla dynamika. Ano prazdny Ceed isiel velmi dobre.
Naproti tomu si vsimnite europske atmosfery. Slaby vykon, ale slusne Nm.
No nic to nemeni na tom, ze Kia ma vynikajuce benziny a este lepsie vlastne CRDicka. Samozrejem stale su trochu korejsky, ale po facelifte je to uz velmi dobre. Lepsie predne svetla anie tak gumove riadenie, aj ked v tomto stale na Focus nema.
Osobne som sa pobavil, ze diesel ma vhodnejsiu charakteristiky pre zenu - zahrnul si tam tazku spojku, male spektrum vyuzitelnych otacok, sklony k zhasinaniu pri rozjazde, hruby chod, hlucnost, pomale ohievanie motoru, pomaly nastup kurenia v zime a chlorovy smrad z vyfuku, pripadne dolievanie aditiva pri tankovani? Uprimne diesel ma iba jednu vyhodu - nizsiu spotrebu. Pripadne Nm su danne bud velkym objemom (nakladne auta) alebo turbom. Obidva mozes mat aj u benzinu.
Dnes uz ma aj Toyota zaujimave ceny:
http://moje.auto.cz/Tosa-Inu/toyota-auris-1.html
Ma to 6ku a celkom zaujimavu spotrebu.
Co sa tyka spolahlivosti 1.8cky TDCi je na tom podla mna o trochu lepsie ako 1.6HDI s osudovym sitkom oleja a o podstatny kus lepsie oproti 80kw verzii s fatalnym DPF.
Renault: Laguna IIA bola svojho casu najporuchovejsim vozidlom doby. U generacne rovnakeho Megana musel mat clovek stastie na kus (Marokanci pocas Ramadanu nepracuju, podobne ako ked Alfa uzatvorila zavod na Juhu a prepustila lacnych rolnikov z montaznych liniek alebo ked po tuhej zime Rusi prestali chlastat vodku, slepsila sa kvalita v Tolyatti). B-ecko uz bolo lepsie a IIka* je vynikajuce auto. Megane III ma dobre predpoklady, ale nemam prakticku skusenost. Kazdopadne cena, vybava, dizajn a siroka siet predajcov a servisov na SK hovoria v jeho prospech.
------
*edit III-ka