Stránka 3 z 3
Re: nastavení volantu
Napsal: 05.12.2017 14:10
od Jemar
Já uváděl jen hrubé seřízení, aby se s tím dolo dojet do servisu, není to natrvalo
Re: nastavení volantu
Napsal: 09.12.2017 18:23
od slavekve
Tak pánové, dnes jsem dal auto na zdviž, ani jsem nesundával kola, na jedné straně jsem 1/4 závitu ubral (13 mm na cirkulární pásce) a na druhé straně 1/4 závitu přidal, tedy sbíhavost je stejná a volant, který byl 3° doprava je rovně

Re: nastavení volantu
Napsal: 11.12.2017 10:43
od vladka1
Postup správný (taky tu už je popsaný), nalepená stupnice je asi nejpřesnější jednoduchá metoda, jen ti chybí kontrola sbíhavosti. Ta se neměří na řídicí tyči, ale na kolech. Teoreticky by měla být sbíhavost beze změny, ale prakticky vždycky pootočíš s chybou a sbíhavost se změní. Je oslovina nezměřit to a chybu zjistit až když se ojede kraj gumy

. Kontrola sbíhavosti laser. vodováhou, latí a metrem je otázka 10 minut a při správném postupu srovnatelná s profi měřením.
Re: nastavení volantu
Napsal: 11.12.2017 18:44
od slavekve
To by byla opravdu oslovina, kdybych znovu dával auto seřídit do servisu, když před 2 týdny mi jej ve Fordu seřídili, ale volant neřešili. A když mám označení na čepu i na tyči, tak mi ujede maximálně milimetr.
Re: nastavení volantu
Napsal: 11.12.2017 21:48
od vladka1

Hele, sbíhavost se dovede rozhodit i když jen vyndáš a nandáš čep řízení, přestože teoreticky nemůže dosednout jinak než byl... O znovuseřízení ve Fordu nemluvim, akorát by ti za pětikilo zase rozštelovali volant

, Ale kontrola sbíhavosti opravdu není zbytečnost... Nebo aspoň hlídat gumu jestli se nezačala sjíždět nerovnoměrně...
Re: nastavení volantu
Napsal: 12.12.2017 16:41
od slavekve
No logicky se rozjede sbíhavost při vyndání a nandání čepu řízení a tím více při jeho výměně. Ale pokud povolím resp. utáhnu čepy o 1/4 závitu, tak se mi nerozhodí. Samozřejmě za předpokladu, že oba čepy mají stejné stoupání závitu. Hele
Re: nastavení volantu
Napsal: 12.12.2017 22:14
od Jardak
Pokud se udělá na řídící tyči a kulového čepu ryska a na obou stranách se řídící tyčí otočí o stejný díl, tak se sbíhavost logicky nemůže změnit. A pokud se netrefíš úplně přesně a sbíhavost se změní o 0,2 mm stane co? Ho.no. Na jízdních vlastnostech to nepoznáš a na nějakém opotřebení pneu už tuplem ne. Až budete někdy na STK, tak se koukněte jak ty ramena pochodují v silentblocích.
To samý když se demontuje kulák z těhlice.
Proč by se měla změnit sbíhavost když ho pouze vyrazím z kužele a s kontramatkou na řídící tyči nemanipuluju?
Dostkrát jsem měnil např. ložisko na jedný straně. Před demontáží auto projedu a všímám si kde je volant.
Po výměně ložiska, kdy byla venku těhlice a tudíš odpojenej kulák řízení, spodního ramene a svěrnej spoj k tlumiči, auto znovu projedu a volant je vždy ve stejný poloze jako byl. Pokud tedy není nějaký jiný důvod se geometrií zabývat, tak ji nekontroluju.
A mimochodem, pokud geometrii seřizuju, tak pokud chci aby při běžné jízdě byl volant rovně, tak po seřízení a nastavení kol do přímého směru podle kol zadní nápravy musí být volant lehonce natočenej doprava. Je to z toho důvodu, že silnice jsou do blouku a auto je tedy mírně nakloněný doprava a to je nutno kompenzovat. Vy co máte při jízdě po rovině volant natočenej mírně doleva, zkuste přejet do (volného) protisměru a uvidíte, že volant bude rovně, případně lehce doprava.