Stránka 3 z 4

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 09:27
od Mathias Kodlodot
Tak jsem koupil jeden z posledních kousků EFi 1.6 Combi starého modelu II. Před odjezdem jsem pročetl tenhle topic a mluvil s prodejcem (Ford Charouz). Ten mi řekl, že už to není jako v době aut škoda 105 a že žádné zajíždění není třeba, je prý možno rovnou jezdit "normálně". Jezdím tedy 2-3t otáček, na dálnici těsně pod 4. Motor netočím za studena. Mám najeto 500 km a zatím jsem nadšen. Průměrná spotřeba stále klesá, zatím jsem na 7,9 a doufám, že ještě půjde dolů.

Píšu to sem hlavně proto, že mi není jasné jestli je tedy ok rovnou vyrazit s autem na dálnici a tam jet 130 km/h při 4000 otáčkách? Co myslíte vy?

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 09:30
od tomason
Já myslím že ano určitě netočit na max ale běžní jízda na dálnici 130 nemůže se nic stát nakonec ten motor je na to postaven.Kolik to žere ve 130?

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 09:37
od Mathias Kodlodot
Při přebírání auta jsem měl průměr 25l / 100 km. Teď po 500 km to kleslo na průměr 7,9. Z toho najeto 250 dálnice, zbytek město. Olej nezmizel. Zatím natankována 1 plná nádrž.

Největší peklo jsou podzemní garáže, přesedlal jsem z Twinga a tj skoto o 2 m kratší :D

Dál mám ještě 1 nováčkovský dotaz - pokud jedu z kopce a dám nohu z plynu mám aktuální spotřebu 0. Prozradíte mi někdo jak je to možné?

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 09:56
od Anduril
Spotrebu mas 0, protoze motor je pohanen od kol a neni tedy treba, aby pouzival palivo.
Pokud ale vyradis rychlost nebo vymacknes spojku, tak tam nejaka spotreba bude, protoze nebude nic, co by motor roztacelo (krome paliva).
Proto je v urcitych pripadech lepsi jezdit se zarazenou rychlosti, nez na neutral.
Zalezi ale na dalsich vecech - napr. otacky motoru, zarazena rychlost atd.

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 11:37
od rapo
Já prvních 500km jezdil poctivě do 3000ot, první cestu jsem musel jet po dálnici, tak že rychlostí 100km/h naštěstí v malém provozu :oops: Pak jsem postupně přidával...

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 26.04.2011 16:32
od fofok
Při přebírání auta jsem měl průměr 25l / 100 km
Já 35l/100km.A vždycky jsem auto zajížděl postupně.Nejdřív do 3000 ot a pak mu po cca 1500km začít pomalu nakládat,aby zabíral i ve vyšších otáčkách.Jak je to s olejem,měnil jste ho někdo dřív třeba po 5000 km a jak vypadá po tom prvním roce?

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 27.04.2011 00:08
od karl666
jsem na tom podobne, prvnich 500km poctive 2k-3k otacek, postupne jsem ho obcas protahl 3,5 4 4,5 5 a ted naposledy 5,5k otacek. absolvoval jsem 800km na moravu a zpet po okrskach a cestou zpet cca 1500km, jsem citil ze motor jede stale lepe a i prumerna klesla na 6.9. ale priste uz pojedu po dalnici. me se po d1 nechtelo pachtit 87kmh za kamionem anebo 150 v levym...
kazdopadne at si kdo chce rika co chce, motor se zajizdi a je to na nem citit. ted mam v planu po 2k km to vytahnout k 6k rpm az bude vhodna chvile bez drazsi polovicky :bebng:

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 27.04.2011 06:17
od karl666
2Mathias: nekde jsem tu cetl, ze kdyz jedess kvaltem a bez plynu, tak pod 1500rpm RJ dava zas benzin, tak ja a muj fofo tohle asi nepozname dlouho. jak tam naskoci raficka pod 2,25k rpm, podrazuji.
Na neutral moc nejezdim, snazim se mit stale zarazeny odpovidajici kvalt mezi 2k-3k rpm, ikdyz to nekdy znamena radit co 50m

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 03.05.2011 07:37
od fofok
Tak jsem mu v noci pěkně naložil a naplno vyzkoušel co umí ABS,ESP a jiní elektroničtí kecalové do řízení.Manželce praskla plodová voda a trasa doma-porodnice 26 km trvala cca 9 min s permanentním nedodržováním předpisů,nějaký pravidla o zajíždění šli v tu chvíli stranou otáčkoměr nešel pod 5000 ot a rychlost oscilovala na okresce mezi 150-180km/h a ve městě kolem 120km/h.Musím říct,že jsme to všichni tři přežili ve zdraví a že focus obstál na výbornou :palec_nahoru: .

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 03.05.2011 08:31
od losky
no nechtěl bych ti kecat do hlavy, ale myslím že jsi zvolil nejhorší možnou variantu přesunu do porodnice.
1) vysoká rychlost ve chvíli, kdy se nemůžeš plně koncentrovat na řízení a jsi ve stresu je nebezpečná
2) s tímhle autem jsi ještě takhle rychle nikdy nejel a nevíš jak se v těchdle rychlostech chová
3) nejsem si jistý co by na to řekl doktor, ale myslím že otřesy a přetížení v těchdle rychlostech nedělají nenarozenému děcku navíc bez ochrany plodové vody dobře

shrnuto a podtrženo blahupřeji, že jste všichni tři přežili ve zdraví a přeji aby to tak zůstalo.
tohle byl čistý hazard s životem tvým, tvojí drahé polovičky, čerstvě nenarozeného děcka případně dalšího nebohého účastníka silničního provozu který by tě potkal.....

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 03.05.2011 08:57
od fofok
Voda neodtekla všechna a dal jsem na radu manželky,protože to nastoupilo dost z ostra nicméně chtěla abych jel i na červenou což jsem samozřejmě neudělal.Pokud to někoho pohoršuje radši to smažte :D .

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 03.05.2011 09:10
od losky
Zatím jsem nezažil a předpokládám, že bych také porušil pár předpisů a vůbec mi to nevadí a určitě není třeba ject 50, ale to co popisuješ ty mi příde jako hazard, toť vše

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 03.05.2011 09:27
od V12
Mne cestou do porodnice z Esca ciastocne odpadol vyfuk, a to som siel predpisovo - dialnica 130, okreska 90. Jeden presne miereny kopanec a uletel uplne. Sup s nim do kufra a podho dalej. Ziadne rychlostne premie, ale plynula jazda bez prudkeho brzdenia / zrychlovania.

O motor sa bat nemusis, iba mu to pomohlo. Aj v zabehu treba vyhanat pavukov a prepalovat katalyzator. Inak zlenivie a po 40k km neurobi ani technicakove maximum. Uz som to tu kdesi spominal - otec 4 roky jazdil s Ignisom - do 2500 rpm, ked som soferoval ja a nahodou prekrocil 3000, uz bol ohen na streche. Po 70 tis. km - auto absolutne neslo, akceleracia ziadna, cervene pole otackomera nedosiahnutelne, maximalka horko tazko 150 atd. atd. Po tyzdni mojho jazdenia s priemernou spotrebou 12/100 (!!!) zrazu maximalka 180 (!!!), motor bez problemov lietal az k obmedzovacu (7000 rpm), z nula na 100 pod 11 sekund len na dvojke, bez radenia - auto ozilo. Ked som ho po mesiaci vracal otcovi pytal sa, ci som do toho omylom nenatankoval letecky benzin :totlsmile: Keby vedel, ako ten Ignis jazdil, viackrat by ma za jeho volant nepustil :totlsmile: Obcas to auto zneuzivam aj teraz a velmi rad, dostane sa tam, kde normalny clovek s Focusom na rozdiel odo mna nepojde ani vo sne. Keby len bolo na zadnych sedadlach trochu viac miesta, verziu 4x4 rozhodne beriem.

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 04.05.2011 10:12
od Cowley
Myslim ze tohle nema na svedomi zajeti motoru, ale adaptace ridici jednotky. Takze bud muzes nejakou dobu jezdit se spotrebou 18/100, a nebo muzes na chvili odpojit baterku ;-)
Obecne: pri zajizdeni motoru jde o odstraneni presahu a vzajemne sednuti mechanickych soucasti. Spatne zajeti (vetsi tepelne skoky) muze zpusobit akorat vetsi vule. Takze tohle z logiky veci muze fungovat jenom ze zacatku provozu, po par tisicich kilometrech uz na valcich ani klice presahy nejsou.
A jinak souhlasim - bourat cestou do porodnice mi pride jako o dost blbejsi scenar nez rodit v aute ;-)

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6

Napsal: 04.05.2011 17:02
od fofok
Kuci už to dál nerozebírejte nebo to smažte.Nikde jsem nepsal v kolik to bylo hodin a kolik jsem cestou potkal aut ale zase takovej magor nejsem abych někde v serpentýnách jel po dvouch kolech a pžedjížděl přes dvě plný čáry.Pokud je rovina tak to prostě jedu a tady to je rovina.Bydlím v polabský nížině nikde kopec nikde zatáčka :lol: .Jinak motor si pěkně sedá a spotřeba klasá.