
turbo netaha
- Milano
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 01.01.2009 13:19
- Bydliště: 2J9
Re: turbo netaha
Jooo, toho jsem si po odeslání všiml taky...pozdě:nixw: No třeba nám Zdenál dá vědět, jak mu ta výměna turba pomohla 

Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 18.10.2009 13:07
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: turbo netaha
Klucí čau, mám fofo 1,8 TDCI 85kW potřebuju poradit
mám před výměnou oleje po 15.000km jen tak preventivně jsem dolil 2dcl aby jsem měl na horní rysce
na to že mám najeto 232.000Km to je dobrý ne??
Ale k problému, poslední dobou se mi zdá že netahá turbo, je to takové línější.
Nebo je to proto, že jsem si zvyknul na Power box a na zimu ho vyndavám :-DDDD
Včera jsem poslouchal a přijde mi, že turbo začíná jako spíš hučet než to jeho správné pššššššššš.
Je možné že by mohla být prasklá hadice a další jak se tu píše a zkontrolovat to.
Nebo je to první příznak turbo KO a mám začít šetřit.
Po hadicích bych se už juknul, ale venku -16°C a jen otevřu haupnu a už klepu kosu.
Poraďte mi co mám zkontrolovat a počem jít, nějaké vaše zkušenosti a rady.
Díky
mám před výměnou oleje po 15.000km jen tak preventivně jsem dolil 2dcl aby jsem měl na horní rysce
na to že mám najeto 232.000Km to je dobrý ne??
Ale k problému, poslední dobou se mi zdá že netahá turbo, je to takové línější.
Nebo je to proto, že jsem si zvyknul na Power box a na zimu ho vyndavám :-DDDD
Včera jsem poslouchal a přijde mi, že turbo začíná jako spíš hučet než to jeho správné pššššššššš.
Je možné že by mohla být prasklá hadice a další jak se tu píše a zkontrolovat to.
Nebo je to první příznak turbo KO a mám začít šetřit.
Po hadicích bych se už juknul, ale venku -16°C a jen otevřu haupnu a už klepu kosu.
Poraďte mi co mám zkontrolovat a počem jít, nějaké vaše zkušenosti a rady.
Díky
Ford Focus kombi
2002 - 1,8 TDCI 85kw
2002 - 1,8 TDCI 85kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
Re: turbo netaha
Ahoj. Mám 1,8 TDCI, 85kw, rok 2003. Minulý týden jsem dával auto do servisu na výměnu dvouhmotovýho setrvačníku. V pátek odpoledne jsem si auto ze servisu vyzvedl, ale zdálo se mi, že nějak netáhne a je hlučnější (jak kdyby byla dírka ve výfuku), nicméně na té krátké vzdálenosti jsem si nebyl na 100% jistej. V pondělí při cestě do práce (50 + 50 km) jsem nabyl přesvědčení, že nejede turbo. Do servisu jsem volal, a domluvili jsme se na tom, že jim auto ve středu dovezu, aby se podívali, zda tam něco nezapojili blbě. Řekli mi, že s autem do tý doby můžu normálně jezdit. V úterý se mi ale v půli cesty rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Se svítící kontrolkou jsem odjel ještě asi 70 km a auto jsem jim dovezl. Dnes mi řekli, že tam byla prasklá hadice turba, tu vyměnili, jede to líp (to řeší v rámci reklamace), nicméně kontrolka svítí dál a prý nefunguje nějaký ventil, který ovládá turbo a oni neví proč. Pokud je prý něco s turbem, tak to v rámci reklamace už nebude. Jakej je Váš názor? Je to reklamace (turbo přece museli mít venku, když dělali spojku), nebo blbá shoda okolností? Před tím, než jsem auto minulý pátek odvezl do servisu, turbo normálně jelo...
Ford Focus - 1,8 TDCI - 85kW - 12/2003 - Kombi
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: turbo netaha
Není důvod vyndavat turbo při výměně setrváku.
Když vyměnili tu prasklou hadici tak auto jede normálně? Pokud svítí kontrolka měla by diagnostika něco ukázat. Pokud auto jede normálně asi bych zkusil odpojit na dvě hodiny baterku (bacha na kód radia),tím vymažeš chyby a pak jezdit. Pokud se rozsvítí znovu je něco špatně.
Když vyměnili tu prasklou hadici tak auto jede normálně? Pokud svítí kontrolka měla by diagnostika něco ukázat. Pokud auto jede normálně asi bych zkusil odpojit na dvě hodiny baterku (bacha na kód radia),tím vymažeš chyby a pak jezdit. Pokud se rozsvítí znovu je něco špatně.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
Re: turbo netaha
Dneska mi říkal, že při výměně setrvačníku měli hadice odpojené. Auto je stále v servisu, takže mám pouze zprostředkované informace. Říká, že auto jede líp, ale ne úplně dobře - právě kvůli tomu, že nefunguje ten vetil, kterej to turbo ovládá a proto prej i svítí ta kontrolka. Jde mi o to, jestli se ten ventil právě nemohl porouchat tím, že byla blbě zapojená hadice od turba a já na tom jezdil. Potom by za tu poruchu mohl podle mě servis a tudíž by to byla reklamace.
Ford Focus - 1,8 TDCI - 85kW - 12/2003 - Kombi
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: turbo netaha
Když nevíš přesně která hadice turba byla špatná a co to teď dělá těžko radit.
Když budu spekulovat,tak čistě teoreticky,když se vyndavá převodovka,tak se s motorem různě hýbe a musí se spustit strana na převodovce níž,tak by možná bylo možný,že kabelový svazek (vede od přední stěny pod čelním sklem k hlavě válců),který vede těm ventilům se mohl moc napnout a poškodit,případně poškodit ventil. Je to ale čistá spekulace,tak doufám,že nevtrhneš do servisu s tím,že jsi si na foru přečetl,že je to jejich chyba.
Pokud nejde regulace turba (a chyba není v turbu jako takovým),auto tahá až od cca 2500 ot. Pokud je prasklá tlaková hadice za turbem,auto tahá blbě v celým rozsahu otáček.
Když budu spekulovat,tak čistě teoreticky,když se vyndavá převodovka,tak se s motorem různě hýbe a musí se spustit strana na převodovce níž,tak by možná bylo možný,že kabelový svazek (vede od přední stěny pod čelním sklem k hlavě válců),který vede těm ventilům se mohl moc napnout a poškodit,případně poškodit ventil. Je to ale čistá spekulace,tak doufám,že nevtrhneš do servisu s tím,že jsi si na foru přečetl,že je to jejich chyba.
Pokud nejde regulace turba (a chyba není v turbu jako takovým),auto tahá až od cca 2500 ot. Pokud je prasklá tlaková hadice za turbem,auto tahá blbě v celým rozsahu otáček.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
Re: turbo netaha
No mě to připadlo tak, že to právě jelo až když se otáčky blížily ke 3000, ale jestli tahalo turbo, nebo to jelo líp jen díky vyšším otáčkám, ale bez turba, to nepoznám. Kolem 2000 byla v podstatě nulová reakce na plyn. No nic, uvidíme, pak poreferuju, jak sem dopadl. Doufám, že mě nečeká po setrváku další finanční "darda"...
Ford Focus - 1,8 TDCI - 85kW - 12/2003 - Kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
Re: turbo netaha
Ahoj. Tak auto mám doma. Zdá se, že jede normálně. V servisu trochu zkrátili hadici turba, aby těsnila, ventil se prej rozešel. Bylo to grátis v rámci reklamace. Problém je ale v tom, že stále svítí kontrolka motoru. V servisu nevěděli, jak tu chybu vymazat. Auto jsem si i v tomto stavu vzal s tím, že odpojený od baterky může být u mě v garáži a nemusí stát v servisu. Na dvě a půl hodiny sem baterku odpojil, ale nepomohlo to. Nevíte někdo, co s tím? Stačí vůbec odpojit jen "-" nebo se to musí odpojit komplet?
Ford Focus - 1,8 TDCI - 85kW - 12/2003 - Kombi
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: turbo netaha
No musíš odpojit +
a nejlépe celou, když odpojíš mínus, tak ti to k ničemu nepomůže 


-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: turbo netaha
Napiš aspoň jeden důvod proč odpojit mínus pól nestačí.phofy píše:No musíš odpojit +a nejlépe celou, když odpojíš mínus, tak ti to k ničemu nepomůže
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: turbo netaha
No protože tam je ještě plusový potenciál a ten drží nějakou úroveň a proto se to nemusí vymazat i když není spojenej el. obvod. Stává se mi tohle dost často v práci na ústřednách 

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: turbo netaha
Zajímavá informace,vždycky jsem si myslel,že když je baterka jedním pólem odpojená,tak je to jako když tam není.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: turbo netaha
Ale to není jenom v autě to je třeba i v různých pamětí atd... prostě elektronika
Ty máš jaký vzdělání automechanik?



-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.03.2008 21:21
Re: turbo netaha
Tak sem na dvě hodiny odpojil baterku komplet (oba póly) a furt nic, kontrolka stále svítí... 

Ford Focus - 1,8 TDCI - 85kW - 12/2003 - Kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů