Stránka 3 z 6
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 14:46
od skyso
Hery77 píše:To uz se na foru resilo, staci si v aute zapnout vnitrni osvetleni, potom otoc klicek do polohy kdy se zacina zhavit a to osvetleni se ti trochu ztlumi, jakmile zacne opet svitit tak jak ma, mas nazhaveno...
ander píše:mozno hej ale tazko odhadnut kedy sa to zhavenie vypne ked to zavisi od teploty a kontrolka to neukazuje.
to fakt? no vyskusam..tak potom tymto "testom" aj zistim, ci su zhavice v poriadku..
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 20:22
od Jozkablack
Tak to těžko. Doba žhavení je závislá na relátku a ne jestli je už svíčka nažhavená. Tak například při testu jsem zjistil že BERU se rozpaluje pozmaleji než Boschka, ale taky později chladne. Má sylnější tyčinku. Prostě relé sepne a zase rozepne bez zavislosti na tom jestli jsou žhavičky nažhavený a už vůbec nepoznáš jestli jsou nebo nejsou ko
To poznáš nejlíp když žhavky vyndáš a jukneš na ně při testu na baterce, nebo žárovkovou zkoušečkou, ale to neni 100%
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 20:48
od skyso
Uz od viacerych som pocul, ze je dobre primiesat trosku benzinu do naftaku. Mate niekto s tymto skusenosti?
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 21:10
od Jozkablack
Hlupost. Ty nemáš rád svoje auto nebo co? Hele o co jde? Máš good svíčky? Máš v poho palivovej filtr a good baterku? Tak to musí chytat jak z praku. Nikdy se mi nestalo aby Focusek nečapnul na jedno nažhavení a hned. a to i při teplotách pod -20

Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 21:28
od michal lbc
co vim ze se benzin doporucuje ani ne kvuli startu ale rozpusteni parafinu v palivovem filtru.
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 18.12.2009 23:03
od kaminek
michal lbc píše:co vim ze se benzin doporucuje ani ne kvuli startu ale rozpusteni parafinu v palivovem filtru.
Benzín rozpouští parafín , to jo ,ale ředí i naftu a ta nemusí už tak dobře mazat čerpadlo aj.S oblibou to dělají němci ,kteří se auta ale včas zbaví, a nám to tady potom kleká.
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 09:41
od cole
no ja na svojom starom mam 2 rocnu baterku (vybitu - rucicku na pol zrde) ale su tam asi rok stare vstreky, ktore odisli a zhavice a po 4 nejazdenych dnoch v zime a minus 5 nastartoval bez problemov na prvy krat.., zle startoval po vymene vstrekovacov aj ked sa jazdilo na nom kazdy den ale to boli odidene komplet zhavice..

startujem takisto po rozsvieteni kontroliek a nie podla kontrolky zhavenia..
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 10:55
od M.P
Já na kablík od žhavičů připojil žárovku abych věděl jak dlouho žhaví. Po zhasnutí jsem nastartoval , ona se pak ještě na chvíli rozsvítila , tak jsem poznal i jak dlouho dožhavuje u nastartovanýho motoru .
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 11:00
od skyso
No takze, dnes rano s taskou v ruke a plny optimizmu som si sadol do auta. Po 5 tich pokusoch nastartovat tatosa mi spadla baterka. Totalne vybita. Takze chystam sa ju najprv dobit, a po vianociach kupit novu. Predsa len tato je trosku starsia..
Ale co ma viacej trapi je to, ze pokial ta bateria este jak tak isla, tak to nechcelo nastartovat ani po 5tich pokusoch..Auto sa cele triaslo a nic nenabehlo..

Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 14:23
od Jozkablack
A ty máš žhaviče v pořádku? Vyndals je, vyzkoušels je.....nebo tu baterku trápíš na death žhaviče?
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 14:49
od cole
tiez by som si dal skontrolovat zhavice, ked boli odidene to startovalo podobne..
pri minus 5 tak na 3, 4 pokus to nastartovalo s kudolom bieleho dymu..
ale ked mi povedal mechanik, ze boli odidene vsetky 4 zhavice tak som sa cudoval ze som vobec nastartoval..
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 15:11
od Jozkablack
Přesně tak. Můžeš mít baterek třeba plnej kufr a je Ti to houby platný Žhaviče KO = špatný starty a v těhle mrazech se už nečapeš vůbec.
skyso: Udělej si nejdřív test žhavičů a pak se div že ti to nechytlo.

Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 16:15
od skyso
Jozkablack píše:Přesně tak. Můžeš mít baterek třeba plnej kufr a je Ti to houby platný Žhaviče KO = špatný starty a v těhle mrazech se už nečapeš vůbec.
skyso: Udělej si nejdřív test žhavičů a pak se div že ti to nechytlo.

OK chlapci..dajte nejaky lamersky navod ako skontrolovat zhavice. Lebo v takomto stave ho do servisu nedotiahnem.
Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 17:44
od Jozkablack
Tak tady je návod jednoho člena z jinýho fora, ale myslim že jenaprosto dokonalej.
Tak dneska jsem testoval žhavičky: hliníkovej slabej plech, do něj 4 velký díry na svíčku a jednu malou díru kterou jsem to přišrouboval k - klemě na baterce, nahoru na žhavičky jsem dal menší plíšek s menšíma dírama a do nich zašrouboval vršky svíček a silnej drát. A drát jsem dal na + klemu a krásně jsem viděl že všechny 4 žhavičky žhaví nastejno.
video: http://www.youtube.com/watch?v=2uG5vFTmgo0
A nebo prostě vyndej žhavičku. Na místo kam se dává propojovací drát mezi žhavkama (vrchní malej závit) dej pod matičku drátek a druhej konec drátku na + pól na baterce. Závitem se dotkni - polu, ale rači si tu žhavku podrž kleštěma. Měla by se rozpálit po celý dýlce. Jakmile se nerozpálí, nebo jen kousek tyčinky, vyhodit. V zásadě platí že by se měla měnit celá sada najednou. Každá žhavka má jinou dobu žhavení

Re: zimne starty-riesenie?
Napsal: 19.12.2009 18:47
od skyso
Jozkablack píše:Tak tady je návod jednoho člena z jinýho fora, ale myslim že jenaprosto dokonalej.
Tak dneska jsem testoval žhavičky: hliníkovej slabej plech, do něj 4 velký díry na svíčku a jednu malou díru kterou jsem to přišrouboval k - klemě na baterce, nahoru na žhavičky jsem dal menší plíšek s menšíma dírama a do nich zašrouboval vršky svíček a silnej drát. A drát jsem dal na + klemu a krásně jsem viděl že všechny 4 žhavičky žhaví nastejno.
video: http://www.youtube.com/watch?v=2uG5vFTmgo0
A nebo prostě vyndej žhavičku. Na místo kam se dává propojovací drát mezi žhavkama (vrchní malej závit) dej pod matičku drátek a druhej konec drátku na + pól na baterce. Závitem se dotkni - polu, ale rači si tu žhavku podrž kleštěma. Měla by se rozpálit po celý dýlce. Jakmile se nerozpálí, nebo jen kousek tyčinky, vyhodit. V zásadě platí že by se měla měnit celá sada najednou. Každá žhavka má jinou dobu žhavení

Ako..pocitac ti rozoberiem do poslednej skrutky, a ti ho aj poskladam, vycistim, optimalizujem, odvirim, atd..ale s autami mam velky problem

..asi to necham servisakom