
Čelní sklo
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čelní sklo
no... Tak to zjistíme celkem brzo na co mě to vyjde... Právě mi totiž prasklo asi zimou 

- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Čelní sklo
A to prostě jen tak prasklo nebo už bylo někde "načaté" ? Máš ho připojištěné?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čelní sklo
No myslím že to bylo rozdílnými teplotami... Není nic dobrého když je venku -10 a ty přijdeš do auta, zapneš vyhřívání a neřešíš... Takže asi prostě nevydrželo a ruplo, nejsem si vědomej toho že by bylo někde načnutý. Pojištěný ho mám
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Čelní sklo
Takže takový to, že když ráno sednu do auta, zapnu MAX defrost a všechno vyhřívání co tam mám, to asi není úplně ideální 

Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Čelní sklo
To sklo muselo být někde porušené, protože kdyby na to měl vliv výhřev, tak by se to do aut nedávalo...
Ex ST220 model 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Čelní sklo
Taky si myslím, na MAX-ohřev by to mělo být stavěné ... na co by to tam potom bylo ... To je jako bát se nalít vroucí vodu do skla ... může prasknout, ale pokud je v pořádku, tak vydrží protože je tak vyrobeno.
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Čelní sklo
Pokud je šiba OK musí to vydržet ohřev ikdyby bylo -30 od toho to je.HmerX má na to fakt pěkné přirovnáni.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Čelní sklo
Dělal jsem v sklářské výrobě 7 let, proto trochu vim
Při výrobě najedeš do skleněné trubice plamenem a ten má(už ani nevim kolik
) stupňú(ale hodně). A když není vadná, tak nepraskne, maximálně se na chvíli opotí(zamlží) velkým rozdílem teplot .... ale nepraskne ... Samozřejmě, že se to sem tam stane, ale to pak lítají střepy všude kolem ...
sorry za OT ...


sorry za OT ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čelní sklo
Tak já nejsem odborník vid, se v tom nevyznám... Jen si myslím že to okno není moc stavěný na extremní počasí... Neříkám že samotný okno ne, ale tady máš ty drátky a ty se tam musejí nějak dostat... Takže hned je to komplikovanější na výrobu a na nějaké odchylky a chyby ve výrobě než normální sklo... Si to vemte, že venku je nějakých -20 a ten drátek se rozpálí na, no těžko říct kolik může mít, ale minimálně +20 podle mě mít teda bude. Takže to je 40 stupnů rozdíl, jako není to moc, vydržet by to mělo i větší rozdíl... Ale tak co když by drátek měl třeba 60 stupnů, který podle mě uplně klidně mít může.(jako fakt nejsem odborník, jen laicky uvažuju) Pak už by to byl docela extremní rozdíl a klidně při nějaké chybě ve výrobě by to mohlo prasknout... tyhle okna jsou podlě mě dělaná na teploty kolem 0, proč by je jinak nedávali do severských aut, jako je třeba sestřička Volvo? Asi s tím mají špatné zkušenosti. Pak je tu další věc, prasklo to bez jakýhokoliv přičinění nějakých jiných vlivů, večer jsem zaparkoval, nic tam nebylo, ráno zapnu vyhřejvání, jdu jako vždy omést auto a když sednu za volant tak koukám a prasklina jako kráva... Taky od tý doby, když zapnu vyhřejvání tak to praskne dál cca o 5 cm... Ted jsem přestal vyhřívání používat a prasklina se nešíří... Takže by mě i zajímalo proč tomu tak je... Pokud tady někdo dělal se sklem tak to jistě vysvětlí a já se těším že zase budu o něco chytřejší 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Čelní sklo
To že to nemá třebas to Volvo vubec nic neznamená,viděls někdy co má ve skle Subaru jestli ne tak se koukni pod stěrače to nejsou mikro drátky ale normálni ,,plocháče" a nic.Ten mikro drátek těžko bude mít mezi těmi dvěma skly takovou teplotu na to výkon nemá, jestli to bude pár stupňu nad nulou, ten drát tam není ve vzduchu ale je ochlazovany skly,taky to sklo není roztavené za pár sekun ale pár minut to trvá.Schválně to zkusím v práci změřit termovizi.Ve scenicu sem to měl taky vyhřívané a nezpomínám že by to někomu jen tak prasklo,zkrátka si myslím žes měl obyčejnou smulu,buď na mikro dírku,trhlinku nebo výrobní vadu.
A jak se tam ty drátky tak mohly dostat???
Tak bohužel špatná zpráva zrovna ta severská značka Volvo ty přední skla vyhřívaná má ,namátkou XC90,XC70 to je překvapení co teď?Foto snad stačí ale je to i ve výpisu výbav.
A jak se tam ty drátky tak mohly dostat???

Tak bohužel špatná zpráva zrovna ta severská značka Volvo ty přední skla vyhřívaná má ,namátkou XC90,XC70 to je překvapení co teď?Foto snad stačí ale je to i ve výpisu výbav.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Čelní sklo
veny : Sklo jsem nestudoval, tak 100% teorii neovládám, jen co jsem se naučil. Ale funguje to asi tak: sklo praská většinou, když je v něm někde pnutí. To je, když síly, které drží vnitřní strukturu materiálu nejsou všude stejné. A tam, kde je rozdíl těch sil vzniká to pnutí a tam to praská(změna teploty to hodně podporuje). Další možnost je prasknutí z důvodu mechanického "útoku". Takže podlě mě: buď tam byla nějaká chybka z výroby a tím ohřevem to začalo praskat a praská to při ohřevu dál. Nebo došlo k nějakému i minimálnímu poškození a praská to od toho a ohřev to jen podporuje ...
Prasklina na skle jde dokonce i spravit. Musí se velmi opatrně postupně zahřívat jemným plamenem a prasklina se sama zatáhne. Tak to fungovalo u křemičitého skla, s kterým jsem pracoval ... jakou strukturu(složení) má čelní sklo auta nevim ....
Prasklina na skle jde dokonce i spravit. Musí se velmi opatrně postupně zahřívat jemným plamenem a prasklina se sama zatáhne. Tak to fungovalo u křemičitého skla, s kterým jsem pracoval ... jakou strukturu(složení) má čelní sklo auta nevim ....
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Čelní sklo
To čelní plamenem spravit nepujde jde o vrstvené sklo s bezpečnostní folii vevnitř.Opravit jdou malé dulky nějakým sajrajtem.
Do detajlu vyroby určitě nebude třeba zacházet,zkrátka má veny smulu a není to rozhodně běžný jev že by sklo praskalo samo a duvod k tomu abych nezapínal v mrazu vyhřev.Basta tečka, je to na každem z nás jestli si ho zapínat bude nebo né.
Do detajlu vyroby určitě nebude třeba zacházet,zkrátka má veny smulu a není to rozhodně běžný jev že by sklo praskalo samo a duvod k tomu abych nezapínal v mrazu vyhřev.Basta tečka, je to na každem z nás jestli si ho zapínat bude nebo né.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Čelní sklo
Ono to vážně muselo být někde načlé.Kdysi se mi stalo na escortu(jiná liga
),že jsem chytil kamínek na spodní úrovni stěračů spolujezdce.Kdybych tehdy řídil,tak si toho ani nevšimnu.Pak jsem se koukal a byla tam ďubka tak na špičku špendlíku.Normálně bys ji neviděl.Jezdil jsem takhle 3zimy a už na to i zapomněl.Jednoho krásného dne venku -13 sednu do auta,počkám až se chvíli zahřeje,rozjedu se a bum.Čumím co za debila mi mlátí po střeše a nic.Pustím stěrače a na úrovni stěračů prasklina přes 3/4 čelního okna.Vzpomněl jsem si na tu ďubku
Jen podotýkám,že topení puštěné na plno na čelní sklo. 



Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čelní sklo
Ty prasklinky opravujou tuším pryskyřicí...
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čelní sklo
HmerX píše:veny : A tam, kde je rozdíl těch sil vzniká to pnutí a tam to praská(změna teploty to hodně podporuje). Další možnost je prasknutí z důvodu mechanického "útoku". Takže podlě mě: buď tam byla nějaká chybka z výroby a tím ohřevem to začalo praskat a praská to při ohřevu dál.
Děkuji za vysvětlení... Na 100% nemůžu říct, že by nebylo požkozené, ale chtěl jsem to říct přesně takhle nějak... Rozhodně si myslím že změna teplot na to má výrazný vliv
Opravit to nechci, jde to udělat tak že to nikdo nepozná, ale to je podle mě jen provizorní řešení tak max na léto
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů