Napínáky bezpečnostních pásů
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Nepozna,vetsinou se nekam misto bagu placne odpor o stejne hodnote jakou ma bag a pak elektronika pozna prd.Jak je to s napinaky nevim jestli to staci mit jen okruh nebo taky urcity odpor,neco tam mam takhle placnutyho ale je to zadelane izolackou a nechtelo se mi to rozdelavat.Ale zflikovany to mam.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
No jestli myslis ridici jednotku airbagu tak asi urcite(zrejme by svitila i kontrolka )ale pokud jde o tyhle periferie okolo tak ridici jednotka si podle me jen osaha zda jsou pripojeny a tim to pro ni konci,takze pokud to nekdo nasimuluje klemou tak ridici jednotka vidi ze je vse OK.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
Nevite nekdo, jak presne funguji pasy? Slysel jsem ted nazor, ze pri narazu se vyhodnocuje vaha cloveka, rychlost vozu, poloha sedacky a podle toho se napnou pasy. Ze to udajne neni tak, ze pri narazu proste pritahnou cloveka do sedacky a hotovo, ale je tam nejake predpnuti (kvuli zpomaleni tela leticiho kupredu) a pak teprve zatahnuti do sedacky a vse to zavisi na okolnostech. Ze je rozdil, kdyz ma drobny ridic sedacku uplne posunutou k volantu dopredu, tak se i mene nafukuje airbag, nez v pripade, ze ma clovek sedacku az uplne vzadu. Rikal mi to clovek, ktery ma Renaulta, ze u nich to tak funguje a ja o tom na netu nic nenasel. Nevite nekdo tedy presne, jak funguji predpinace pasu spolecne s airbagem? Urcite je logicke neco na tom, ze kdyz bude v sedacce clovek vazici 45 kg a pas by ho stahl do sedacky silou, jakou stahne 110 kg cloveka, tak by mu mohl prelamat kosti, pokud by to tedy bylo jedno, nezaviselo to na okolnostech a bylo to nastavene natvrdo.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
pas te jen pritahne ale je to cca max 5cm na delku co zatahne , takze je to jedno kdo tam sedi . jen u fofo 2 pozna ze tam nekdo sedi ale jak tezky a podobne to nidko nepozna . ona nebere jak rychle leti telo dopredu , ona ztrhne telo kdyz proti leti airbag aby ten naraz nebyl tak silnej
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
predpokladam tedy, ze tech 5 cm je jenom to, co je zpozdeni samonavijecich pasu, nez zaberou...
- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
airbag je posledni co vystreli a predchazi tomu predepnuti, resp. dopnuti pasu. Vse samozrejme v milisekundach a meritelne rychlokamerama. Pokud jde o dopnuti tezsiho, lehciho, pasazera tak tam je to reseno deformacnim clenem - omezovacem dopinaci sily, vetsinou resenych jako zkrutna tycka na civce navijaku. Tzn. pri prekroceni sily v popruhu se tento clen zacne kroutit a popruh se vlastne dale odmotava z civky navijaku. Predpisem je dane jake zatizeni na cloveka ve kterych mistech muze pusobit a podle toho je vse navrhovano.
- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
zewl: tech 5cm co foki rika neni eliminace "hlucheho" mista nez navijaky zareaguji, tyto mimochodem reaguji daleko citliveji a driv, ale i po tom co je navijak zablokovan dochazi vlivem civkoveho efektu (popruh je utahovan na civku) k vymotavani/vysunovani popruhu z navijaku. Tech 5 cm dotazeni zamku co foki rikal staci nejen na odstaneni toho civkoveho efektu, ale i na nasledne dotazeni pasazera do sedacky. Ono je to vsechno strasne zjednoduse receno, ve skutecnosti je to trochu slozitejsi.
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
dikes oboum za vycerpavajici informace
Jeste by bylo idealni presne popsat, jak sekvencne jdou pri aktivaci techto prvku jednotlive kroky predpinacu, pasy, airbagy za sebou a bylo by to komplet. Nejde mi o to napsat, ze cidla se aktivuji, odstreli se pyropatrony ktere stahnou cloveka do sedacky a vystreli airbag, ale trosku podrobneji, pokud se na neco opomnelo
Ale i taky je mi zahada objasnena 



- Radeczek
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
Toto jsem našel na Auto.cz. Je to jen doplnění, či upřesnění toho, co psal foki a stigi.
Důležitou součástí bezpečnostního pásu pro správnou a tudíž i bezpečnou funkci airbagu je předpínač. Tato součást má zabránit nežádoucímu pohybu těla při nárazu, aby se hrudník a hlava zanořily do airbagu ve správný okamžik. Při nárazu tak předpínač bleskově zkrátí pás přibližně o 10 centimetrů, čímž se vymezí vůle mezi pásem a cestujícím. Cestující je tak přitažen pásem pevněji k sedadlu čímž se výrazně zvyšuje účinnost pásu. Ve vozidlech se běžně používají pyrotechnické předpínače, k jejichž aktivaci dochází pomocí malé pyrotechnické nálože. Tato nálož při explozi uvede do pohybu píst spojený s lankem, které utáhne vlastní pás. K vlastní aktivaci dojde až po vyhodnocení intenzity nárazu řídicí jednotkou airbagu. Je-li vydán pokyn k aktivaci airbagu, je to současně pokyn pro aktivaci předpínače bezpečnostního pásu. Předpínač je aktivován elektricky a k této aktivaci dojde tehdy, je-li intenzita nárazu taková, že by už mohla být příčinou vzniku poranění, a vždy při aktivaci airbagy. Předpínač bezpečnostního pásu je tak vlastně podpůrný prostředek airbagu a jeho nezbytný doplněk. Okamžik spuštění předpínačů není náhodný, ale je stanoven na základě důkladné analýzy tak, aby jejich účinek byl v souladu s působením airbagů. Aby nedocházelo k nežádoucímu poranění vlivem působení příliš pevně přitažených pásů, jsou tyto pásy vybaveny omezovači síly.
Důležitou součástí bezpečnostního pásu pro správnou a tudíž i bezpečnou funkci airbagu je předpínač. Tato součást má zabránit nežádoucímu pohybu těla při nárazu, aby se hrudník a hlava zanořily do airbagu ve správný okamžik. Při nárazu tak předpínač bleskově zkrátí pás přibližně o 10 centimetrů, čímž se vymezí vůle mezi pásem a cestujícím. Cestující je tak přitažen pásem pevněji k sedadlu čímž se výrazně zvyšuje účinnost pásu. Ve vozidlech se běžně používají pyrotechnické předpínače, k jejichž aktivaci dochází pomocí malé pyrotechnické nálože. Tato nálož při explozi uvede do pohybu píst spojený s lankem, které utáhne vlastní pás. K vlastní aktivaci dojde až po vyhodnocení intenzity nárazu řídicí jednotkou airbagu. Je-li vydán pokyn k aktivaci airbagu, je to současně pokyn pro aktivaci předpínače bezpečnostního pásu. Předpínač je aktivován elektricky a k této aktivaci dojde tehdy, je-li intenzita nárazu taková, že by už mohla být příčinou vzniku poranění, a vždy při aktivaci airbagy. Předpínač bezpečnostního pásu je tak vlastně podpůrný prostředek airbagu a jeho nezbytný doplněk. Okamžik spuštění předpínačů není náhodný, ale je stanoven na základě důkladné analýzy tak, aby jejich účinek byl v souladu s působením airbagů. Aby nedocházelo k nežádoucímu poranění vlivem působení příliš pevně přitažených pásů, jsou tyto pásy vybaveny omezovači síly.
- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
rekneme, ze pro hrube vysvetleni toho proc tam vubec dopinace jsou by to pro vetsinu mohlo stacit... vse citovane neni zcela/nutne pravda a do dalsich detailu bych se nepoustel. Kdyby to chtel nekdo rezebirat dal, proc ne, teoreticky bych mohl nahodit i nejaky ten graf zkousek co jsme delali, ale ...
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
stigi: klidne nahod, myslim, ze vsichni se radi dozvi jeste vetsi detaily 

- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
psal jsem ale... ja tech detailu takto opravdu moc pustit nemuzu, ale aspon na ukazku nejake prubehy sil v jednotlivych popruzich bezpecnostniho pasu s dopinacem. (crash speed 50km/h , brzdna draha 370mm, zpomaleni 30g, cas 61ms).
Bez pouziti dopinacu je posunuti panve nekde kolem 80-200mm a hrudniku 100-300mm. Zrovna bych tu chtel zduraznit, ze je to rychlost JEN 50km/h , takze si kazdy sam preberte jake sily na vas budou asi pusobit pri 90 resp. 130km/h apod.
dotazeni na zamku je 45mm, coz odpovida tomu co uz foki psal - cca 5cm - opravdu to staci. Cely system reaguje opravdu celkem rychle

- Chobby
- Junior
- Příspěvky: 283
- Registrován: 25.02.2008 20:59
- Bydliště: Mezi Kladnem a Slaným
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
Hooodně zajimavý. To jsou grafy z FoFo, pokud ano, tak tam ale dvoubodový pás není 

- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínáky bezpečnostních pásů
nejsou to grafy z fofo, to je univerzalni zastavba
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů