Myslím, že by bylo dobré co nejvíce řidičů informovat o možnostech
> obrany při kontrole a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale
> alespoň zaměstnají úřady. Budu stručný: hlavní zbraní je požadování
> kalibračního protokolu, který musí policista předložit na místě a to v
> ORIGINÁLE (event. notářsky ověřená kopie), dále Vám musí ukázat
> kalibrační známky na těle měřícího zařízení a jeho hlavě (v praxi to
> znamená Vás naložit, zavézt k radaru, což na např. na dálnici zabere
> půl hodiny). Pokud něco z toho na místě nemá, je třeba to uvést do
> protokolu a měření je neplatné (a lze zvážit podání trestního oznámení
> za zneužití pravomoci event. pokus o podvod). Dále máte právo žádat o
> dodatečné přezkoumání měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku,
> ale radar bude na dva tydny vyřazený - když to tak udělají všichni
> nebude čím měřit

> vlivem alkoholu či nějaké látky a uvedete to do protokolu, měl by se
> neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil. V
> přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný
> příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky
> ověřenou kopii jeho OP nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je
> skutečně tím za koho se vydává. Atd.