Stránka 20 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 22:14
od jarod72pm
Aha tak se mi ta info stratila,v té 98 prej není aditivum a to Rakousko to jsem zase nenašel kurnik oni to snad všichni berou z Čepra?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 22:18
od stano.
Myslel som tu potrebu vyssej kompresie.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 22:20
od jarod72pm
mno že ta 98 netrpí předzápalem jako 95 tak se může víc stlačit do větší komprese což může pomoct výkonu? I menší výhřevnost.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 23:07
od stano.
Tak 98 nema potrebu vyssej kompresie, nevyzaduje vyssiu kompresiu. Ale umoznuje, aby motor mohol mat vyssi kompresny pomer.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 06:43
od ballu
Již si to nepamatuji přesně, ale do komprese 13,7 stačí 95 , nad již 98. Všechny 98 a výše jsou aktivované, jen u 95 některé . Ona ta naše 98 je vlastně na úrovni německé 95. Jen ta cena nepokulhává. Proto ten rozdíl v natankování u nás a za hranicí.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 07:58
od Karel2
https://auto.sme.sk/c/20701813/vedec-kt ... ideli.html
Tady je zajimavej clanek na tema paliv oleju atd. bohuzel ho nemam odemklej takze pokud to nekdo plati, muze pomoc.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 10:15
od Tomin123
ballu píše:Již si to nepamatuji přesně, ale do komprese 13,7 stačí 95 , nad již 98.
Dost zjednodusujes a budou z toho pak famy a nesmysly.
Sama staticka komprese nerika vubec nic o konecnem tlaku v motoru. Rozvody ... dynamicka komprese ... ucinnost plneni ...
Kazdy motor ma i jinou antidetonacni odolnost. Neco jineho je motor s vrtanim 86 a motor s 93 atd. atd.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 11:07
od ballu
Jen píší, co jsem někdy vyštrachal z nějakého technického článku, i to, že nejsem si jist hodnotou. Bylo to na stolici, kdy přidávali kompresi a snímali čidly. Statická je udávána v tech. datech vozu. To že se mění jak píšeš, tím bych zde nezabředával do detailů. To by jsme museli pokračovat v nastavení turba atd.....
Nějak si matně vzpomínám, že to nebylo tak vysoké číslo, ale něco kolem 11,5. , dokonce bylo psáno, že největší kompresi atmosféry sériového vozu, má nějaký sporťák od Hyundai.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 11:33
od Tomin123
Proste
zapomen na korelaci mezi nastupem detonaci a statickou kompresi. A to temer uplne.
Napr. dnesni Ecoboosty/TSI apod. maji kompresi 10.x
s preplnovanim,
stare motory mely bez preplnovani treba 8:1 a pri 9:1 zacaly trable s detonacemi.
Kdyz pojede motor v
Atkinsnove cyklu, tak muzes mit statickou treba 18:1 (viz. Mazda s 16:1) a v pohode.
(Jen pro dokresleni komplexnosti, neresme blbosti.)
Proste nelze vsechno zjednodusovat az za hranu a napsat do dvou vet.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.11.2017 14:53
od jarod72pm
stano. píše:Tak 98 nema potrebu vyssej kompresie, nevyzaduje vyssiu kompresiu. Ale umoznuje, aby motor mohol mat vyssi kompresny pomer.
Ono se dřív uvádělo že pokud má motor kompresní poměr 11:1 jako Ti-VCTčko tam už je vhodná 98 ,co je pod tuto kompresi umí jezdit bez úpravy předzápalu na 95. Já si v článcích vždy spojoval 98 s vyšší kompresí která je nutná pro správné využití paliva a lepšího hoření tedy nejenom že umožňuje.
Dnešní turba se tomu přibližují s nižším kompr.poměrem ale je otázka jestli Ford s těmi EB motory a poruchami válců něco nezbabral (materiál,konstrukce atd) ono vůbec i motory RSek jsou taky jakési všelijaké.Kde asi konstruktér udělal chybu?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 24.11.2017 10:36
od Tomin123
I u Mahle vedi o LSPI. Pry "az dalsi generace motoru bude ..."
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 25.11.2017 10:29
od majk
načal zde někdo téma oleje:nevím co máte předepsáno pro 1,6EB v příručce,ale na můj motor je požadováno 5w-20 a už se výrobci snaží ,před půl rokem byl jenom castrol magnatec professional.Možná že s tím souvisí i to,že olejová mlhovina z klikové skříně je přiváděna do sání a přispívá ke karbonizaci vstupu.V USA si tam dodělávají oil catch tank/separator,aby vstupním traktem do motoru šel pouze čistý vzduch od turba,možná to je cesta,jak snížit množství karbonu v hlavě a tím snížit pravděpodobnost vzniku LSPI,samosebou s tím souvisí složení oleje,co tam lejete.Korektně musím poznamenat,že na YTB jsem našel jenom velký am.pikapy s velkými EB motory-3,5l.Ale co když to je i případ 1,6 a 1,5 EB?
https://www.youtube.com/results?search_ ... r+ecoboost+
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 25.11.2017 10:41
od stano.
Ta uprava sa robila uz davno, aj na nepriamovstrekoch. Na znizenie zasvinenia sania. Nejaky zmysel v tom nevidim. Na nich su ventily omyvane benzinom zo vstrekovacov. Tam je to OK. Na priamovstrekoch ventily omyvane nie su, tam by to mohlo mat zmysel. Zas na druhej strane podtlakom sa z bloku motora vysava vodna para, spaliny prefuknute cez kruzky, odparene lakhe uhlovodiky z oleja, sirovodik, atd. Ked tam nie je podtlak zo sania, ide to von iba pretlakom a viac bordelu zostava v oleji. Po tejto uprave by som urcite nenechaval olej v aute 20t km.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 25.11.2017 10:58
od Tomin123
Catch tank je snad taky odsavany, pokud to nekdo teda nema do atmosfery.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 25.11.2017 11:57
od stano.
Ja som to bral tak, ze vstup do sania za zaslepi a na vystup z bloku sa da ten separator. Aby do sania naozaj nic neslo...