LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milan_Brno
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21.03.2013 17:33
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Milan_Brno » 07.02.2015 19:35

Přestavbu na plyn doporučuji, žádná ztráta výkonu není znát. A spotřeba je taky paráda. Teď je plyn tady v Brně za 14,30- Kč.. 8)
Je: FORD Focus kombi - Titanium 2.0, 107 kW, r.v. 2008, LPG LOVATO Obrázek
Byl: FORD Focus kombi - Titanium 1.6, 74 kW, r.v. 2008
Obrázek

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od 321910336 » 07.02.2015 20:39

počkal bych jak se ustálí cena benzínu, při současných cenách se to nevyplatí předělávat na plyn. jinak spotřeba je vyšší o 1-2 litry a přijde mi to ve vysokých otáčkách línější, ale změřené to nemám.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 08.02.2015 15:47

Můj názor je ten, že i teď se to vyplatí. Pořád jsou ceny LPG +/- o polovinu nižší než N95. Se svojí 1.6 85kW jezdím v posledním roce v průměru za 8L LPG/100km a 0,6L N95/100km ... takže asi tak :lol:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
kecup650
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.06.2014 22:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od kecup650 » 11.02.2015 16:44

Tak pratele, po kazdem prvnim (studenem) prepnuti zacal byt v kabine citit plyn. Nejvice, pokud prepnuti vyslo do nejakeho stani na krizovatce nebo v kolone, kdy to nasalo topeni. Za jizdy to bylo citit jen velice malo. Starou dobrou metodou s mydlovou vodou jsem objevil drobnou netesnost na fitince vstrikovaci listy, presneji pod privodni hadici za filtrem plynne faze pod tesnici objimkou. Objimka vymenena a stale stejny stav, byt o trochu lepsi. Tak vuz sel do AGC+, abych se dozvedel, ze me obavy se naplnily - netesnost vstrikovacu (modre BRC). Cena jednoho 2900CZK po sleve. Doporucena mi byla prestavba na Landi Renzo za 11000CZK, coz jsem odmitl. Ted cekam na dodavku vsech 4 ks z China - cena setu 3900CZK vc. posty. Pro uplnost dodam, ze vstrikovace BRC se nedaji repasovat a auto na nich melo najeto 145 000 km. Mate nekdo podobnou zkusenost s netesnosti vstrikovacu?
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od honza_ » 18.02.2015 13:25

Zdar, prosím o radu.

mám najeto 120 000, z toho 70 000 na LPG. Při 100 000 jsem nechával měřit tlaky na válcích a vůli ventilů, tlaky byly v normě a vůle na jednom výfukovým ventilu byla asi o 0,1, mm menší (tuším 0,25 mm). Říkal jsem si, že to ještě 20 000 dojedu a pořeším u další výměny oleje, která se již blíží.

Auto jezdí, ale je znát nižší výkon v celém spektru otáček, svítí "žlutej vrtulník" na volnoběh motor vibruje, kolísají otáčky a zdá se mi, že má auto takový "dunivější" zvukový projev.

Řeším teď co s tím. V podstatě zvažuju, zda

1) to nechat otevřít v konvenčním servisu s tím, že by se tam jen vypodložily ventily (píšu to dobře?) a při té příležitosti i vyměnily rozvody, anebo

2) nechat to bejt dokud to jezdí a v mezičase shánět po vrakáčích hlavu válců (údajně tak za 2500, ale většinou jsou jen celý motory), anebo

3) nechat se na to podívat motoráře, ktere mi po tlf. tvrdil, že hlavu opraví, ale auto mu bude stát několik tejdnů na dvoře, jenže

1) se bojím, že sundaj hlavu, naúčtujou si za to hrozný prachy a konstatujou, že se to vypodložit nedá a je potřeba dát novou hlavu, nebo

2) nevím, zda se tím, že jezdím s podpálenými ventily, neničí i něco jinýho než hlava.

Uvítám zkušenosti Vás, kteří jste si již nečím podobným prošli.

Díky a zdravím

P.S. - není tady na fóru nějakej motorář, resp. nemáte na nějakého motoráře kontakt? Zkoušel jsem p. Kasla v Řevnicích a má celkem dost nabito.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 18.02.2015 18:47

honza_: jakou chybu háže diagnostika?
najdeš svůj problém v tom, který jsem řešil já přesně před rokem??? viz.: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 76#p960276
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od el_Barto » 18.02.2015 20:34

dela to na benzin i na plyn?

Jinak hlavu z vrakace neber. Pokud uz ji nemas nekolikrat sundavanou a rovnanou, tak ji nechej opravit, daji ti tam nove sedla, udelaji vule a i s praci by to melo byt porad v radech tisicu ... Ja uz hlavu jednou delal, ale neptej se me kolik to stalo. Delal jsem zaroven s tim i nejake veci a tusim ze to bylo i vcetne dilu urcite pod 10. Mozna bych nekecal kdybych rekl 7, ale nejsem si jisty.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od honza_ » 18.02.2015 20:54

to el_barto: díky za upozornění, hlava je původní, zatím nesundaná, mám auto od novýho.

to Mira: Mám tytéž příznaky. Klepavé zvuky ustávají při vyšlápnutí spojky. Vrtulník se nejdřív rozsvěcoval a sám zhasínal, nyní už svítí pořád. Na dg to ještě nebylo, takže chybu nevím. Vibrace na volnoběh, které byly nejdřív přerušované, nyní jsou již pořád. Nejistý chod zastudena a na volnoběh. Občas to samo přepne na benzín, aniž by byla prázdná LPG nádrž. Přerušovaně prdivé zvuky z vejfuku, jako při chodu na tři válce. Problém nastal v podobném km nájezdu na LPG. Myslím, že máš taky Elpigaz, ne?

Jedinej rozdíl vidím v tom, že nemám přímaz, ale přístřik benzínu (nicméně se mi zdá, že obojí má pochybnou funkčnost) a že auto bylo celkem hodně ježděný na dálnici ve 4000 ot. Takže to vidím téměř určitě taky na zaklepaný ventily.

Můžu se zeptat, jak Ti to po opravě jezdí? Můžu po opravě počítat s dalšími 70 000, nebo se intervaly budou zkracovat? Nicméně příště už se nenecham uchlácholit a hned jak se mi začne zdát, že auto není ve 100% kondici (to se mi zdálo již v těch 100 000, proto jsem nechával měřit vůle a tlaky), tak s tím jdu do servisu.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od el_Barto » 18.02.2015 22:12

Chova se to teda stejne na benzin i plyn?

Pokud mas pistkove vstrikovace na plyn, tak muzou byt uz olitane.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od honza_ » 19.02.2015 07:42

Jo, chová se to stejně na benzín i na plyn. Vstřikovače olítané byly a nehorázně cvakaly, před 2000 km však byla měněna jádra.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 19.02.2015 08:13

honza_: 1. musíš mazat bezodkladně na diagnostiku, nic jiného není na pořadu dne

Ono je toho hodně co by to mohlo být, ukazuje to na ty ventily a uvidíš v jakém budou stavu. Podle toho výše ceny za opravu (moji si viděl). Já byl u toho pana Čápa v Praze. V úterý jsem mu dal auto a v pátek po obědě si byl šťastnej pro něj. I tou cenou opravy jsem pořád cenově v plusu a nikdo mě nepřesvědčí o tom, že se LPG nevyplatí!!! Já jsem zanedbal prevenci (měření vůle) a tak to jde na mé triko, nicméně lítám dál. (zaklepané ventily výfukové za stavu 94500km a nyní mám 117800km a lítám a lítám)

U tebe to může navíc být: přepínání samovolně na benzín - slabý tlak v reduktoru a nutný zásah LPG servisu. Pokud to dělá i na benzín, tak nech spravit auto a až pak řeš LPG ...
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od honza_ » 19.02.2015 11:00

Díkes. Zkusím další rundu jezdit dálnice v 3500 ot. a uvidím, zda se to nějak pozitivně projeví. Jinak při provozu na benzín se to samovolně na plyn nepřepíná, jestli jsi to myslel takhle :wink: .
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od el_Barto » 19.02.2015 11:05

Nez to auto drtit na dalnici, co treba vyzkouset zmerit tlaky ve valcich?

Pravdepodobne to prepinani bude nizkym tlakem, takze to vypada na vice zavad dokupy.

Pokud byl nizky tlak, mohla byt chuda smes a v lepsim pripade to podpalilo ventily, muze byt chyba i na spodku motoru, precijen ta chuda smes da motoru pekny kour.


BTW souhlasim s Mirou, LPG se kazdopadne vyplati. Vzhledem k uspore jsou tyhle opravy za par penez. Skoda ze dneska uz pomalu nejde koupit auto a nacpat do enj LPG. Ty co jsou tovarne s LPG maji vetsinou velkou vadu, napriklad to ze to je OPEL a podobne ....
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 19.02.2015 13:14

honza_: dej sem výsledek z diagnostiky a průběh opravy, hodí se zkušenosti i negativní :wink:

měl jsem namysli přepínání LPG/benzín - slabý tlak reduktoru.

máš to prostě celý rozhašený a to je dlouhodobě průser. ta oranžová kontrolka se nerozsvítí jen tak :D
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 23.02.2015 10:16

tak mám asi někde drobný únik chladící kapaliny. od vánoc jsem k dnešnímu dni dolil 1L nemrzky :roll: jak laicky zjistit pravděpodobné místo?
v nejhorším to nechám prověřit mechanika LPG, ale možná bych na to došel i sám ...
v sobotu jsem pojal podezření, protože cestou na na bazén jsem měl pocit, že dlouho trvá než auto začne topit, dnes se potvrdilo a zjistil jsem po ujetí 30km, že po zhasnutí motoru hučí vrtule jako divá. po zchládnutí jsem marně hledal hladinu chladící kapaliny a tak jsem musel dolívat. po dolití (furt cca 1cm pod ryskou) už topilo v pohodě a vše v cajku.
kromě teoretické netěsnosti na LPG okruhu ještě nějaké další možnosti závady? hladina oleje neměnná, víčko čisté, chod motoru bez problémů .... díky za tip :palec_nahoru:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti