Stránka 19 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 17:08
od LH
Bylo mi řečeno, že si motor podle signálů ze senzorů zreguluje i dobu otevření vstřiku (tedy množství paliva) a klapkou množství vzduchu. Že kvalitnější palivo ten motor podle signálů ze senzorů pozná a upraví směs. Prý jestli chci tankovat 100 oktanový benzín, tak raději jen jednou za čas a do skoro prázdné nádrže, aby se to nenamíchalo s 95kou a ŘJ to správně vyhodnotila. Já fakt nevím, nejsem automechanik, jen co mi bylo řečeno.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 17:11
od stano.
Pokym sa ti RJ nauci upravit korekcie z 95 okt na 100 to chvilu potrva. A potom tam zas nalejes 100. Takze zas RJ bude chvilu trvat, pokym sa prisposobi.
Nevidim zmysel tam raz za cas naliat 100 oktanov. Motor neomladne ako po kreme proti vraskam.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 17:13
od enjoy
LH píše:V servise mi říkali, že by více oktanový benzín ani aditiva nedoporučovali, protože je to sice kvalitnější palivo, ale právě proto ŘJ přepočítá dávku a bude ho tam vstřikovat úměrně méně. Tím bude chudší směs a to zase nepřispívá boji proti LSPI. No a teď si má člověk vybrat.

( Já jsem teď někde mezi, beru na Benzině Efectu 95 a dávám VIF, ale jestli je to dobře, to opravdu nevím.)
Vydalo by to na knihu, kdyby se mělo sepsat, co kdo kde erudovaně a z pozice znalce říká.
Já v práci když nevím a někdo chce vědět něco hodně konkrétního, tak mu normálně řeknu, že jen plkám a nebo se prostě domnívám.
V servisu ford se dozvíš akorát, že jiný olej ne(stejně mají sudový běžně úplně jiný, sám jsem jim ho do jednoho autorizáku po sudech svého času vozil. Něco jako tady popisované Paramo/Shell). A teď už i ani lepší benzín ne. Fakt výsměch. Lidi v autorizáku prostě nemají vůbec vlastní názor, nikdo to po nich nechce a hlavně si to ani nepřeje. Je dar z nebes pokud si najdeš machanika, který dokonale ví, co doporučuje a proč. Vozil jsem svého času díly, dejme tomu okruh padesáti servisů a jen do jedné desetiny bych si dal auto. Proto taky jezdím servisovat auta z Prahy do Berouna. Najít člověka, co to nemá jen jako otravnou práci, ale tak trochu i jako osobní záležitost, je problém. V autorizáku se s tím nesetkáš. Takže jejich moudra jedním uchem tam a druhým ven.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 19:28
od Tomin123
LH píše:V servise mi říkali, že by více oktanový benzín ...
Úplný nesmysl. Servisák by si měl dojít na pár hodin do školy, asi studoval původně humanitní obor

enjoy: bohužel, máš recht.
stano: dle mého si ECU žádné informace o předstihu nikam nezapisuje. Na čidlo klepání se reaguje okamžitě, bez nějakých změn map. Jinak by to ani nemělo smysl.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 19:50
od LH
Sám bych bral 100 oktanový benzín a ještě přidával VIF (pro klid duše), alespoň podle toho co jsem vyčetl na netu, ale když mi odborník řekne, že by byl opatrný a raději jezdil jen 95ku a 100ku, když už ji chci, tak jen jednou za čas na pročištění soustavy, tak jsem neměl důvod mu nevěřit, říkal jsem si, že ty motory vidí denně, já si jeden koupil a nestačím se divit

.
Tak jo, od teď budu tankovat jen 100 oktanový benzín a ještě přidám VIF. Ono při mnou najetých km/rok je mi úplně jedno jestli mě palivo stojí 30Kč nebo 40Kč, raději ať to má nějaké "+" pro auto.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 19:57
od enjoy
Treba Verva 100 je 98 oktan. Takze to tam muzes uplne klidne tankovat a nemusi te trapit zadny odbornik.
Ja to celkem pravidelne stridam, tak cca po trech nadrzich a uz se pomerne vyrazne ujistuju v tom, ze zavru u stojanu oci a budu tomu davat uz jen Vervu 100, i kdyz je o 2 koruny drazsi. Protoze uz si celkem troufnu rict, ze rozdil poznam. Driv jsem rikal, ze je to mozna placebo efekt.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 19:58
od ballu
LH píše:Bylo mi řečeno, že si motor podle signálů ze senzorů zreguluje i dobu otevření vstřiku (tedy množství paliva) a klapkou množství vzduchu. Že kvalitnější palivo ten motor podle signálů ze senzorů pozná a upraví směs. Prý jestli chci tankovat 100 oktanový benzín, tak raději jen jednou za čas a do skoro prázdné nádrže, aby se to nenamíchalo s 95kou a ŘJ to správně vyhodnotila. Já fakt nevím, nejsem automechanik, jen co mi bylo řečeno.
Délku vstřiku upravuje ŘJ na popud snimače otáček, polohy klapky, čidla vzduchu a hlavně z vyhodnocení lambdy.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 20:03
od Sagic
Taky leju vervu. Auto ma nizsi spotrebu az o pul litru a s jejich kartou je sleva kacka na litr. Navic by to melo byt bez lihu.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 20:28
od ballu
Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 20:31
od enjoy
Jeden by nekdy rekl, ze hrozne kecas, ale zkratovane palivove cerpadlo me uz pred rokem potkalo

Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 20:45
od LH
Tak jo, benzín by jsme měli, teď co ten olej?
Ing. Jaroslav Černý, CSc. na jiném serveru píše o ACEA zhruba toto:
Neplatí ale, že oleje ACEA A1 jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější než ACEA A2 nebo A3 . Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5 jsou určené pro moderní a velmi výkonné oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s. Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje ACEA A3.
Podle toho co pán píše(a pan ing. CSc. by to měl opravdu vědět), by tedy mělo být jedno, zda tam dám A1, A5, nebo A3 , (píše v podstatě, že jen pro motory, kde je doporučeno pouze A3 nejsou vhodné A1 a A5). Opačně by to tedy mělo být jedno, místo A1 klidně A5, A3). Jestli to dobře chápu?
Sám jsem zkusil na 200km dát olej 5W30 A3 (ze zoufalství, motor už v tu dobu žral 3/4l na 1000km oleje 5W20 A1 ). Spotřeba oleje se mi s A3 nezměnila (i kdyz jsem si z prvu myslel, že je nižší, ale nebylo to tak. Ještě chvilku po nastartování auto hodně pocukávalo a to se s 5W20 A1 nedělo (říkal jsem si, že asi déle trvá než se olej natlačí do regulace vaček, po zahřátí už nebyl znát rozdíl). Vzhledem k této zkušenosti, jsem jsem si řekl, že A3 už raději nedám. Jenže tady zase někdo píše, že raději A3 ?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 21:15
od petulak
ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
jak, zkratuje?
prosím, polopaticky vysvětlit. dík.

Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 21:21
od jarod72pm
ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
Třeba Robinoil co má svou 98 dovoz Rakousko v něm nemá žádné aditivum,potřebuje vyšší stlačení-kompresi a docela zajímavý článek:
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 22:03
od stano.
jarod72pm píše:Třeba Robinoil co má svou 98 dovoz Rakousko v něm nemá žádné aditivum,potřebuje vyšší stlačení-kompresi
Ja poprosim vysvetlit toto.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 22.11.2017 22:10
od ballu
petulak píše:ballu píše:Víceoktanový benzín se tankuje ne pro výkonový a spotřebový efekt, ale pro obsahující aditiva a že tam není líh, který zkratuje palivové čerpadlo ponořené v nádrži.
jak, zkratuje?
prosím, polopaticky vysvětlit. dík.

Benzín vodiví není, ale při obsahu lihu , který na sebe vodu váže, již tam nějaká vodivost je....