Stránka 19 z 279
Napsal: 08.11.2007 00:00
od pepe123
asi som menej chapavy, ale aj kliešťovym musis odpojit svorku od baterie, ale s tym rozdielom ze obvod bude uzavrety uz pripojenym ampermetrom, tudiz su drobne spotrebice v aute stale pod napatim, tudiz sa nevynuluju.. tak?
Napsal: 08.11.2007 00:17
od hihi
klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout

.
Napsal: 08.11.2007 09:48
od Radeczek
Dobré dopoledne, mám problém s baterií(ručičky při startu létají na max., nuluje se mi denní počítadlo km.) a proto jsem se rozhodl zítra z výplaty koupit novou. Poradte jakou pro můj benzínák, aby stála max 2000kč, nejlépe kolem 1500kč a byla spolehlivá z pohledu uživatelů. Prohledal jsem celé forum, ale co se týče baterií, je už velmi nepřehledné a konkrétní typy na dobrou koupi jsem nenašel(možná jsem hledal špatně, tak mi nenadávejte, opravdu jsem se snažil). Předem děkuji za dobré rady a odkazy na dobrý nákup

Napsal: 08.11.2007 10:13
od Stehnak
Pekny klestak tady:
http://www.merici-pristroje.info/pictur ... /dm601.jpg
(rozevres -> obepnes vodic -> zavres -> meris)
Druha varianta ("klasicky" A-metr:
http://www.mechanikadc.cz/_obrazky/ammeter192x177.jpg nebo multimetr:
http://www.sapro.cz/sorti/dt830d.jpg ) se pri mereni proudu zapojuji seriove -> takze musis odpojit baterku. No musis / nemusis. Pokud vis cca hodnotu kterou budes merit, tak zapnutej a nastavenej A-metr nejak "pribastlis" paralelne trebas ke kabelu kterej vede od zaporneho polu baterie na kostru. Mas paralelne kabel a A-metr. Pokud se Ti pak ten kabel povede od baterie odpojit aniz by jsi prerusil spojeni zaporneho polu s kostrou pres A-metr, baterie se Ti neodpoji...
No osobne bych to radsi nezkousel... ale teoreticky to je OK.
Napsal: 08.11.2007 10:28
od Stehnak
2 Radeczek:
Asi tak. Koukni pod kapotu, esli tam najdes este original z roku 99 (tak jako ja), tak to asi o necem svedci. Ja koupil minulou zimu Motorcraft. Mas nejakej limit, pohledej net a snaz se najit baterii s co nejvyssima hodnotama u kapacity XX Ah (desitky Amper-hodin) a max startovacim proudem XXX A (stovky amper). Pokud si holt nevyberes Motorcraft, musis sahnout po jinem vyrobci (protoze nabijeci soustava u FoFo je nastavena na vyssi napeti -> baterie by mela byt s calciem).
Napsal: 08.11.2007 10:53
od Radeczek
Pod kapotou je BOSCH SILVER 44Ah 360A, takže baterii už někdo měnil, nevím kdy auto mám krátce. Ve fordu jim ten měřák hlásil vyměnit, tak ho poslechnu. Já jen abych nekoupil nějak šunt, moc se v tom nevyznám

Napsal: 08.11.2007 11:05
od Fuks
Jenom až budeš kupovat baterii, tak se mrkni na "čtyřčíslí výroby" ať nekoupíš nějakou stařešinu. Buď ho najdeš vyražené na + či - kolíku nebo vyražené na plášti baterie. První dvojčíslí značí týden a druhé rok výroby.

Napsal: 08.11.2007 19:36
od pepe123
Napsal: 08.11.2007 19:38
od Skubi
no nás kdysi učili takovou pomůcku - cívka je jako dívka, prvně napětí a potom proud

Napsal: 08.11.2007 19:44
od Jenda25
Skubi píše:no nás kdysi učili takovou pomůcku - cívka je jako dívka, prvně napětí a potom proud

Já to na VUT používám doteď
Napsal: 08.11.2007 20:06
od novako
..nechci vám kalit radost, ale tohle platí u střídavého klešťáku, u stejnosměru je to složitější, tak se v cívce nemá co indukovat, bo se tam nic "nestřídá", tam se využívají tzv. hallovy sondy viz. např.
http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481 ale to už je trochu složitější...... to jen, že nic není tak jednoduché....

(... to byla jen osvětová přednáška....

), ale to nic.... to jsme se dostali trochu mimo téma baterie, že....
Napsal: 08.11.2007 20:13
od Stehnak
No chlapi, aby to nebylo zas tak jednoduchy tak:
1) Civku jako divku takovou lze aplikovat jen na stridavy proud / napeti
2) Civka v obvodu ss proudu "brání" změně velikosti proudu (kondik zase změně napětí)
3) ty "kleste" u klestaku jsou jen magnetickej obvod (obvod ktery ma maly magneticky odpor a snáze jim prochazi magnetickej tok... nez treba vzduchem, ktery ma velky mag. odpor)
4) v okoli vodice kterym prochazi proud (ss nebo st) se vytvori magneticke pole (staticke nebo promenne)
http://www.walter-fendt.de/ph14cz/mfwire_cz.htm , pole je tvoreno mag. tokem ktery prochazi mag. obvodem klešťáku
5) velikost magnetickeho toku je diky Hallovu jevu "převedeno" na Hallovo napeti
6) napeti prevedeno na velikost proudu ktery prectete na displeji klestaku
http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481
p.s. neco si este pamatuju ze skoly, ale pomohl aj Google
Edit: mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe

to je jev zahadnejsi nez Halluv
Napsal: 08.11.2007 20:20
od novako
Stehnak píše:.......mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe

to je jev zahadnejsi nez Halluv
tý jo, jsou věci mezi nebem a zemí ........ a internetem...... a fokusem....... a baterií...... aneb jak se od prostého dotazu na téma baterie dostat k "vědecké" polemice o elektrice (..a jak při tom skoro básnit...)

Napsal: 08.11.2007 22:39
od hihi
Však já slovo "indukce" nepoužil

. Myslím, že vysvětlení funkce je nejen OT, ale také (bez urážky) pro většinu populace naprosto nepochopitelné.
Napsal: 09.11.2007 00:32
od pelen
Tak uz to bylo vysvetleno prakticky polopate.
Kdo zmeri klidovy proud normalnim ampermetrem?
