Baterie / autobaterie / nabijecka
- pepe123
- Junior
- Příspěvky: 262
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA
asi som menej chapavy, ale aj kliešťovym musis odpojit svorku od baterie, ale s tym rozdielom ze obvod bude uzavrety uz pripojenym ampermetrom, tudiz su drobne spotrebice v aute stale pod napatim, tudiz sa nevynuluju.. tak?
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1011
- Registrován: 02.02.2008 03:18
klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout
.

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Radeczek
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Dobré dopoledne, mám problém s baterií(ručičky při startu létají na max., nuluje se mi denní počítadlo km.) a proto jsem se rozhodl zítra z výplaty koupit novou. Poradte jakou pro můj benzínák, aby stála max 2000kč, nejlépe kolem 1500kč a byla spolehlivá z pohledu uživatelů. Prohledal jsem celé forum, ale co se týče baterií, je už velmi nepřehledné a konkrétní typy na dobrou koupi jsem nenašel(možná jsem hledal špatně, tak mi nenadávejte, opravdu jsem se snažil). Předem děkuji za dobré rady a odkazy na dobrý nákup 

- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Pekny klestak tady:
http://www.merici-pristroje.info/pictur ... /dm601.jpg
(rozevres -> obepnes vodic -> zavres -> meris)
Druha varianta ("klasicky" A-metr: http://www.mechanikadc.cz/_obrazky/ammeter192x177.jpg nebo multimetr: http://www.sapro.cz/sorti/dt830d.jpg ) se pri mereni proudu zapojuji seriove -> takze musis odpojit baterku. No musis / nemusis. Pokud vis cca hodnotu kterou budes merit, tak zapnutej a nastavenej A-metr nejak "pribastlis" paralelne trebas ke kabelu kterej vede od zaporneho polu baterie na kostru. Mas paralelne kabel a A-metr. Pokud se Ti pak ten kabel povede od baterie odpojit aniz by jsi prerusil spojeni zaporneho polu s kostrou pres A-metr, baterie se Ti neodpoji...
No osobne bych to radsi nezkousel... ale teoreticky to je OK.
http://www.merici-pristroje.info/pictur ... /dm601.jpg
(rozevres -> obepnes vodic -> zavres -> meris)
Druha varianta ("klasicky" A-metr: http://www.mechanikadc.cz/_obrazky/ammeter192x177.jpg nebo multimetr: http://www.sapro.cz/sorti/dt830d.jpg ) se pri mereni proudu zapojuji seriove -> takze musis odpojit baterku. No musis / nemusis. Pokud vis cca hodnotu kterou budes merit, tak zapnutej a nastavenej A-metr nejak "pribastlis" paralelne trebas ke kabelu kterej vede od zaporneho polu baterie na kostru. Mas paralelne kabel a A-metr. Pokud se Ti pak ten kabel povede od baterie odpojit aniz by jsi prerusil spojeni zaporneho polu s kostrou pres A-metr, baterie se Ti neodpoji...
No osobne bych to radsi nezkousel... ale teoreticky to je OK.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
2 Radeczek:
Asi tak. Koukni pod kapotu, esli tam najdes este original z roku 99 (tak jako ja), tak to asi o necem svedci. Ja koupil minulou zimu Motorcraft. Mas nejakej limit, pohledej net a snaz se najit baterii s co nejvyssima hodnotama u kapacity XX Ah (desitky Amper-hodin) a max startovacim proudem XXX A (stovky amper). Pokud si holt nevyberes Motorcraft, musis sahnout po jinem vyrobci (protoze nabijeci soustava u FoFo je nastavena na vyssi napeti -> baterie by mela byt s calciem).
Asi tak. Koukni pod kapotu, esli tam najdes este original z roku 99 (tak jako ja), tak to asi o necem svedci. Ja koupil minulou zimu Motorcraft. Mas nejakej limit, pohledej net a snaz se najit baterii s co nejvyssima hodnotama u kapacity XX Ah (desitky Amper-hodin) a max startovacim proudem XXX A (stovky amper). Pokud si holt nevyberes Motorcraft, musis sahnout po jinem vyrobci (protoze nabijeci soustava u FoFo je nastavena na vyssi napeti -> baterie by mela byt s calciem).
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Radeczek
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
- pepe123
- Junior
- Příspěvky: 262
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA
hihi píše:klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout.





a diky Stehnak za podrobny popis. mam to aj z obrazkami, fakt to vidim prvy krat..

Naposledy upravil(a) pepe123 dne 08.11.2007 19:41, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
no nás kdysi učili takovou pomůcku - cívka je jako dívka, prvně napětí a potom proud



FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
..nechci vám kalit radost, ale tohle platí u střídavého klešťáku, u stejnosměru je to složitější, tak se v cívce nemá co indukovat, bo se tam nic "nestřídá", tam se využívají tzv. hallovy sondy viz. např. http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481 ale to už je trochu složitější...... to jen, že nic není tak jednoduché....pepe123 píše:hihi píše:klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout.
už mi to došlo, nechapal som princip. teda v cievke sa indukuje napatie, cim vacsi odber, tym sa viac indukuje... uaa
![]()
![]()
![]()
a diky Stehnak za podrobny popis. mam to aj z obrazkami, fakt to vidim prvy krat..


Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
No chlapi, aby to nebylo zas tak jednoduchy tak:
1) Civku jako divku takovou lze aplikovat jen na stridavy proud / napeti
2) Civka v obvodu ss proudu "brání" změně velikosti proudu (kondik zase změně napětí)
3) ty "kleste" u klestaku jsou jen magnetickej obvod (obvod ktery ma maly magneticky odpor a snáze jim prochazi magnetickej tok... nez treba vzduchem, ktery ma velky mag. odpor)
4) v okoli vodice kterym prochazi proud (ss nebo st) se vytvori magneticke pole (staticke nebo promenne) http://www.walter-fendt.de/ph14cz/mfwire_cz.htm , pole je tvoreno mag. tokem ktery prochazi mag. obvodem klešťáku
5) velikost magnetickeho toku je diky Hallovu jevu "převedeno" na Hallovo napeti
6) napeti prevedeno na velikost proudu ktery prectete na displeji klestaku
http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481
p.s. neco si este pamatuju ze skoly, ale pomohl aj Google
Edit: mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe
to je jev zahadnejsi nez Halluv
1) Civku jako divku takovou lze aplikovat jen na stridavy proud / napeti
2) Civka v obvodu ss proudu "brání" změně velikosti proudu (kondik zase změně napětí)
3) ty "kleste" u klestaku jsou jen magnetickej obvod (obvod ktery ma maly magneticky odpor a snáze jim prochazi magnetickej tok... nez treba vzduchem, ktery ma velky mag. odpor)
4) v okoli vodice kterym prochazi proud (ss nebo st) se vytvori magneticke pole (staticke nebo promenne) http://www.walter-fendt.de/ph14cz/mfwire_cz.htm , pole je tvoreno mag. tokem ktery prochazi mag. obvodem klešťáku
5) velikost magnetickeho toku je diky Hallovu jevu "převedeno" na Hallovo napeti
6) napeti prevedeno na velikost proudu ktery prectete na displeji klestaku
http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481
p.s. neco si este pamatuju ze skoly, ale pomohl aj Google
Edit: mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
tý jo, jsou věci mezi nebem a zemí ........ a internetem...... a fokusem....... a baterií...... aneb jak se od prostého dotazu na téma baterie dostat k "vědecké" polemice o elektrice (..a jak při tom skoro básnit...)Stehnak píše:.......mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobeto je jev zahadnejsi nez Halluv

Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1011
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů