Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
pepe123
Junior
Junior
Příspěvky: 262
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od pepe123 » 08.11.2007 00:00

asi som menej chapavy, ale aj kliešťovym musis odpojit svorku od baterie, ale s tym rozdielom ze obvod bude uzavrety uz pripojenym ampermetrom, tudiz su drobne spotrebice v aute stale pod napatim, tudiz sa nevynuluju.. tak?
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 08.11.2007 00:17

klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout ;-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Radeczek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radeczek » 08.11.2007 09:48

Dobré dopoledne, mám problém s baterií(ručičky při startu létají na max., nuluje se mi denní počítadlo km.) a proto jsem se rozhodl zítra z výplaty koupit novou. Poradte jakou pro můj benzínák, aby stála max 2000kč, nejlépe kolem 1500kč a byla spolehlivá z pohledu uživatelů. Prohledal jsem celé forum, ale co se týče baterií, je už velmi nepřehledné a konkrétní typy na dobrou koupi jsem nenašel(možná jsem hledal špatně, tak mi nenadávejte, opravdu jsem se snažil). Předem děkuji za dobré rady a odkazy na dobrý nákup :wink:
Ford Focus 1.6 16V 74kw kombík, rok 99, koupeno 24.8.07, dovoz ital, 127 000km
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2231
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 08.11.2007 10:13

Pekny klestak tady:
http://www.merici-pristroje.info/pictur ... /dm601.jpg
(rozevres -> obepnes vodic -> zavres -> meris)

Druha varianta ("klasicky" A-metr: http://www.mechanikadc.cz/_obrazky/ammeter192x177.jpg nebo multimetr: http://www.sapro.cz/sorti/dt830d.jpg ) se pri mereni proudu zapojuji seriove -> takze musis odpojit baterku. No musis / nemusis. Pokud vis cca hodnotu kterou budes merit, tak zapnutej a nastavenej A-metr nejak "pribastlis" paralelne trebas ke kabelu kterej vede od zaporneho polu baterie na kostru. Mas paralelne kabel a A-metr. Pokud se Ti pak ten kabel povede od baterie odpojit aniz by jsi prerusil spojeni zaporneho polu s kostrou pres A-metr, baterie se Ti neodpoji...
No osobne bych to radsi nezkousel... ale teoreticky to je OK.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2231
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 08.11.2007 10:28

2 Radeczek:
Asi tak. Koukni pod kapotu, esli tam najdes este original z roku 99 (tak jako ja), tak to asi o necem svedci. Ja koupil minulou zimu Motorcraft. Mas nejakej limit, pohledej net a snaz se najit baterii s co nejvyssima hodnotama u kapacity XX Ah (desitky Amper-hodin) a max startovacim proudem XXX A (stovky amper). Pokud si holt nevyberes Motorcraft, musis sahnout po jinem vyrobci (protoze nabijeci soustava u FoFo je nastavena na vyssi napeti -> baterie by mela byt s calciem).
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Radeczek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radeczek » 08.11.2007 10:53

Pod kapotou je BOSCH SILVER 44Ah 360A, takže baterii už někdo měnil, nevím kdy auto mám krátce. Ve fordu jim ten měřák hlásil vyměnit, tak ho poslechnu. Já jen abych nekoupil nějak šunt, moc se v tom nevyznám :wink:
Ford Focus 1.6 16V 74kw kombík, rok 99, koupeno 24.8.07, dovoz ital, 127 000km
Obrázek

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 08.11.2007 11:05

Jenom až budeš kupovat baterii, tak se mrkni na "čtyřčíslí výroby" ať nekoupíš nějakou stařešinu. Buď ho najdeš vyražené na + či - kolíku nebo vyražené na plášti baterie. První dvojčíslí značí týden a druhé rok výroby. :wink:

Uživatelský avatar
pepe123
Junior
Junior
Příspěvky: 262
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od pepe123 » 08.11.2007 19:36

hihi píše:klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout ;-).
:idea: už mi to došlo, nechapal som princip. teda v cievke sa indukuje napatie, cim vacsi odber, tym sa viac indukuje... uaa :roll: :roll: :roll: :idea:
a diky Stehnak za podrobny popis. mam to aj z obrazkami, fakt to vidim prvy krat.. 8O
Naposledy upravil(a) pepe123 dne 08.11.2007 19:41, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 08.11.2007 19:38

no nás kdysi učili takovou pomůcku - cívka je jako dívka, prvně napětí a potom proud :wink: :lol:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 08.11.2007 19:44

Skubi píše:no nás kdysi učili takovou pomůcku - cívka je jako dívka, prvně napětí a potom proud :wink: :lol:
Já to na VUT používám doteď
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
novako
Junior
Junior
Příspěvky: 492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od novako » 08.11.2007 20:06

pepe123 píše:
hihi píše:klestovy vypada jko obycejne kleste - kombinacky, kterymi se drat obejme. Kolem celisti je civka, ve ktere dochazi s magnetickym polem kolem mereneho dratu k jevum, ktere ten merak umi prevest na napeti... Jednoduseji to vysvetlit asi nejde. Staci se na nej kouknout ;-).
:idea: už mi to došlo, nechapal som princip. teda v cievke sa indukuje napatie, cim vacsi odber, tym sa viac indukuje... uaa :roll: :roll: :roll: :idea:
a diky Stehnak za podrobny popis. mam to aj z obrazkami, fakt to vidim prvy krat.. 8O
..nechci vám kalit radost, ale tohle platí u střídavého klešťáku, u stejnosměru je to složitější, tak se v cívce nemá co indukovat, bo se tam nic "nestřídá", tam se využívají tzv. hallovy sondy viz. např. http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481 ale to už je trochu složitější...... to jen, že nic není tak jednoduché.... :roll: (... to byla jen osvětová přednáška.... :idea: ), ale to nic.... to jsme se dostali trochu mimo téma baterie, že....
Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2231
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 08.11.2007 20:13

No chlapi, aby to nebylo zas tak jednoduchy tak:
1) Civku jako divku takovou lze aplikovat jen na stridavy proud / napeti
2) Civka v obvodu ss proudu "brání" změně velikosti proudu (kondik zase změně napětí)
3) ty "kleste" u klestaku jsou jen magnetickej obvod (obvod ktery ma maly magneticky odpor a snáze jim prochazi magnetickej tok... nez treba vzduchem, ktery ma velky mag. odpor)
4) v okoli vodice kterym prochazi proud (ss nebo st) se vytvori magneticke pole (staticke nebo promenne) http://www.walter-fendt.de/ph14cz/mfwire_cz.htm , pole je tvoreno mag. tokem ktery prochazi mag. obvodem klešťáku
5) velikost magnetickeho toku je diky Hallovu jevu "převedeno" na Hallovo napeti
6) napeti prevedeno na velikost proudu ktery prectete na displeji klestaku
http://elektrika.cz/data/clanky/clanek. ... 2480110481

p.s. neco si este pamatuju ze skoly, ale pomohl aj Google

Edit: mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe :lol: to je jev zahadnejsi nez Halluv
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
novako
Junior
Junior
Příspěvky: 492
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od novako » 08.11.2007 20:20

Stehnak píše:.......mazec, oba stejnej odkaz nezavisle na sobe :lol: to je jev zahadnejsi nez Halluv
tý jo, jsou věci mezi nebem a zemí ........ a internetem...... a fokusem....... a baterií...... aneb jak se od prostého dotazu na téma baterie dostat k "vědecké" polemice o elektrice (..a jak při tom skoro básnit...) :wink:
Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 08.11.2007 22:39

Však já slovo "indukce" nepoužil ;-). Myslím, že vysvětlení funkce je nejen OT, ale také (bez urážky) pro většinu populace naprosto nepochopitelné.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 09.11.2007 00:32

Tak uz to bylo vysvetleno prakticky polopate.
Kdo zmeri klidovy proud normalnim ampermetrem? :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů