Stránka 19 z 73

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 02.11.2009 17:27
od pavlik.0071
maXtreme píše:OK jeste dotaz, mam tam dat ten 5W40 Castrol Magnatec, Valvoline synpower nebo Valvoline max life? ktery by jste doporucili..
pokud mas nalitano 280tis.km tak bych moc ani neresil jestli syntetiku nabo polo.mam nalitano pres 300tis na mondeu liju tam polosyntetiku 10W40,naprosto bez problemu,zdvihatka ani neslisim,to ti driv odejdou takovy veci jako alternator,volnobezka klimi....a tak to pujde dal az budes premyslet o jinem aute....takze ja osobne bych ji tam nechal :D

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 02.11.2009 21:04
od maXtreme
To je nazor do pranyre :-D ja se snad nerozhodnu :-( kdybych vedel ze mi polosyntetika nesnizi zivotnost zdvihatek a celeho motoru tak bych to neresil :-/ale zase mam strach co rekne motor na to kdyz tam ted naliju plnou syntetiku a budou tam zbytky te polo..ono se to nesmisi, jestli to nebude vetsi zlo nez tam nechat tu polo. Mimochodem pripadne mi ted motor hlucnejsi..jak na to ma vliv ta polo oproti plne syntetice?

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 02.11.2009 23:34
od jama
...kamarade , špekuluješ ako Beta s pi*ou ..... motor Ford = olej podla špecifikacie Ford, najlepšie Motorcraft Formula, alebo lacnejší Valvoline , ktorý sa tu vo vlakne spomína... podla mna nič neriskuješ ak daš autu to čo mu patrí....

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 03.11.2009 09:08
od maXtreme
spekuluju protoze chci vedet vsechna pro a proti. Mam posledni 3 otazky: adekvatni nahrada fordiho oleje od Valvoline je jaky typ (nazev)? dale kdyz tam byl celou dobu 5W40 tak mam tam dat 5W40 nebo fordí 5W30, nebude mit begativni vliv mensi hustota zahrateho oleje u 5W30? a posledni je lepsi udelat proplach motoru ci nikoliv? Kdyz uz bych ten nynejsi olej vylil tak chci mit po vymene vse v nejlepsim stavu..dekuji za trpelivost se mnou :-)

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 03.11.2009 09:19
od zirafak
1/Valvoline Durablend FE 5W-30
2/Daj uvedeny Valvoline a dalej neries
3/Bez preplachu

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 00:13
od maXtreme
Tak predchozi majitel tam lil 280 000 Valvline Synpower 5w-40 ja dnes objednal Ford Formula F 5w-30 za 890,- 5l (je to dobra cena?) a jsem zvedavy zda bude chovani motoru lepší než doposud :-) jen doufam ze nebude delat neplechu to kdyz tu polosyntetiku nevyplachnu? Mam na ni ted najeto 200km..

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 11:01
od ballu
Když to zde vše přečteš, tak zjistíš, že se již olej nedělí na syntetiku a polosyntetiku ale na stupně viskozity , v jakých teplotách je použitý a pro naftu, benzín nebo univerzální.
Když vemu horní toleranci viskozity u 5W30/2,9 - 3,5 , specifikace A1/ to je 3,5 a spodní 5W40/od 3,5 a více, specifikace A3/ te je taky 3,5, tak jsou viskozitou oleje shodné.
To znamená když smícháš a je to povoleno 1L 0W30 a 1L 10W40 dostaneš výsledek 2l oleje 5W35. :(

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 11:21
od maXtreme
jasne u 5W30 a 5W40 to chapu ale ja tam mam ted najetych 200km na 10W-40 a budu tam ted davat zpet 5W-30 co tam patri tak jestli je lepsi udelat proplach nebo je to zbytecne..

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 11:36
od pava
Pořádně to zahřej, vypusť to ven, nech vykapat do poslední kapky, nalej nový co tam má být a hotovo.

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 12:26
od maXtreme
OK a kdyz tam dam ted tu 5W30 (lehkobezny olej) misto 5W40 nebude mit na neco vliv ta mensi viskozita kdyz mam 2.0i a celou dobu tam lili 5W40?

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 12:47
od zirafak
Neverending story :lol:

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 13:53
od ballu
Abych to zde uvedl s oleji na pravou míru.

Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje. Je třeba říci, že nyní je takových motorů mnohem více než před několika málo roky (většina motorů v novějších automobilech VW, Ford, Renault, Peugeot, Opel, japonské a korejské automobily). Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než dříve. U nových motorů se již také emise CO2 uvádějí mezi technickými parametry motoru.

Je možné se setkat se třemi typy motorových olejů, které se odlišují hodnotou HTHS viskozity. Pokud uvažujeme evropský trh, pak všechny oleje SAE xW-40 mají hodnotu HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s, většinou v rozmezí 3,5 až 4,3 mPa.s. Mezi motorovými oleji SAE 0W-30 a SAE 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.


Měření úspory paliva
Testy na měření úspory paliva jsou zahrnuty do různých výkonových specifikací. V Evropě se jako srovnávací olej používá standardní olej SAE 15W-40 a jako lehkoběžné oleje se označují ty, které při testu vykazují spotřebu paliva menší přibližně o 1,0 až 2,5 %. V klasifikaci ACEA jsou jako lehkoběžné označovány oleje A1/B1 či A5/B5, v klasifikaci VW oleje 503.00/506.00/506.01. Všechny tyto oleje mají sníženou hodnotu HTHS viskozity těsně nad 2,9 mPa.s a stanovená procenta úspory paliva oproti oleji SAE 15W-40 lehce splňují. V praxi lze u většiny těchto olejů očekávat úsporu paliva přibližně kolem 5 %, někdy i více. U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících.
Za lehkoběžné jsou označovány i oleje specifikace VW 500.00 nebo i jiné. Do této kategorie patří pouze oleje viskozitních tříd SAE 5W-XX a 10W-XX, které splňují určitá kvalitativní kriteria. Nicméně jsou to oleje s normální HTHS viskozitou, tj. nad 3,5 mPa.s., a stejně jako u jiných motorových olejů s touto HTHS viskozitou lze očekávat pouze minimální úsporu paliva oproti standardnímu oleji SAE 15W-40. Např. oleje nesoucí specifikaci MB 229.3 (většinou SAE 5W-30) musí vykazovat oproti oleji SAE 15W-40 úsporu paliva 1,0 %. U moderních motorových olejů viskozitních tříd SAE xW-40 je úspory paliva dosahováno zejména záměrnou střihovou nestabilitou modifikátorů viskozity.

Závěrem 5W30 má vyší spotřebu oleje a menší benzínu z účinnosti mazání na hraně./trhání filmu/
10W40 menší spotřeba oleje a větší benzínu ale 100%spoleh na mazání

http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=120

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 14:26
od maXtreme
Chci se jeste zeptat na rozdil 5W30 A1/B1, 5W30 A3/B3 a zda je pro cvakajici hydrostely lepsi ridsi ci hustsi olej?

PS: Co se tyce Fordi specifikace tak tu nesplnuje zadny olej 5W40 ze? A Formula F 5W30 je plna syntetika nebo polosyntetika?

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 22:28
od koumess
ballu píše:
Závěrem 5W30 má vyší spotřebu oleje a menší benzínu z účinnosti mazání na hraně./trhání filmu/
10W40 menší spotřeba oleje a větší benzínu ale 100%spoleh na mazání

Taky to tak vidím.

Re: Motorovy olej mondeo

Napsal: 04.11.2009 23:54
od koumess
maXtreme: pro hydroštely je samo nejlepší řídká "vodička". Vůle se vymezí téměř s prvním protočením motoru a hydrocvakadla si prakticky po ránu ani necvaknou. Tato výhoda ale nemusí platit pro zbytek motoru.
Rozumným kompromisem je použití běžného oleje A3 dostatečné výkonové specif. s intervalem výměny do 10tis.km u motoru s hydroštely. Ti co měnili po 15ti a více tisíc km ztoho maj dnes obvykle šicí stroj.