Stránka 174 z 202

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 10:02
od Zizass
Mira: Tak jsem myslel ,že jsi krajan z Třebechovic( HK),ale bohužel Třebichovice jsou u Kladna :)

K tomu LPG, já jsem rozhodnutý si nechat FF II zase jako nějakých 10let,jako předtím FF I.
V tom problém nevidím,ale toto auto nemám ani měsíc,tudíž musím první zjistit v jaké kondici je motor a auto jako celek( spotřeba oleje a jiné případné další neduhy) .Navíc mám od prodejce,,záruku,, po dobu 12 měsíců a montáží LPG by každá závada v jednotce byla hozena na plyn :wink:
Takže tomu chci dát aspoň půl roku na důkladnou prověrku auta.
Bohužel spíš mám obavy z plynu a tohoto motoru vzhledem k údržbě (vůle ventilů).
Takže toto je moje dilema,jestli to nebude ta úspora spíše pro zlost.... :nixw:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 16:46
od jaj169
Miro: vysvětli mi jak jsi myslel že "seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm .... "

Prostě já myslel, že to je v podstatě to samé - prostě seřízení je další fáze kontroly, né? Musím si přece nechat ventily zkontrolovat, abych si je případně nechal seřídit.

Já mám pořád dilema, jestli to udělat nebo né. Dnes jsem navštívil dva mechaniky co se specializují na fordy - jeden mi říkal, že ta kontrola je zbytečná (?), druhý že mi ji provede (neřekl cenu). Tak teď jak? - vím, jak jsi dopadl ty ....

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 17:10
od skier.n
není to to samé... je to popsané pár stran zpátky.
KONTROLA = sundat ventildekl a změřit vůle
NASTAVENÍ = při kontrole zjistí, že vůle jsou jiné než mají být. A by se to dalo seřídit tak musí dolů rozvody atd...

btw: u koho jsi byl?

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 17:12
od PE68
Mira: Super popis.

Občas mě napadne vzpomínka na LPG. Zatím se mě do toho nechtělo, nové auto - záruka,.... Problematiku se seřizováním a spotřebou jsem dosud bral s nadhledem. Měl jsem jenom ty nejlepší zkušenosti s LPG. Kdysi dávno před cca 15 lety jsem to dal do téměř nové Felicie. Na LPG to jezdilo mnohem lépe než na benzín ( míň řazení, dravější ), což mě dodnes nikdo nevěří a spotřeba jen o 1-1,5L vyšší. Najeto cca 100t km bez servisu ( pouze svíčky ). Souhlasím, nejdůležitější je aby to dělal fachman. Což v mém případě bylo.

Když popisuješ problémy, tak mě utvrzuješ v tom, že tento motor na to není vhodný. Mám o jedno malé dilema míň. S výkonem motoru jsem spokojen a spotřeba mě tak netrápí.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 20:17
od pepee
Mira:
Míro, dobré postřehy a připomínky. Ač to tak nevypadá, ještě před 10 dny jsem byl přesvědčen, že C-Maxem nechám na LPG předělat. Začal jsem váhat až po:
1) přečtení tohoto vlákna
2) po konzultaci s kolegou, co má na plynu natočeno 200tkm na různých autech
3) po konzultaci s LPG servisy

- Co se týče negativ, které jsem vypsal, tak má pro mě největší váhu asi ta poslední (strašák ve formě repase/výměny hlavy)... Sám sebe se ptám, proč bych ze spolehlivého auta měl udělat dobrovolně auto nespolehlivé?!
Před 10 dny jsem byl v autorizovaném servise Ford a jenom "blbé" změření ventilových vůlí stálo 1500 Kč s DPH (jinak vše bylo ok) ... kdybych měl tuhle víceprohlídku absolvovat 2x ročně, tak vyhodím do kanálu 3000 Kč. Seřízení ventilových vůlí stojí v tomto případě něco okolo 5000 - 7000 Kč s DPH, kdy mě potká... každých 60 tkm, 80 tkm, 100 tkm?
- Další věc, co ve mně hlodá je právě ona ta spotřeba plynu i benzínu zároveň a s tím související skutečná spotřeba / úspora. Ale to je asi ve hvězdách :-)
- Ostatní negativa jsou zkousnutelý. Jinak mám představu, že se do C-Maxe vejde Toroid cca 51-53 L (bez zmenšení kufru), za ideálních podmínek by se do nádrže mohlo vejít i cca 45 L plynu. Vzhledem k tomu, kolikrát jsem už stačil píchnout, vozil bych určitě dojezdovku... Taky jsem slyšel o " jedné paní, co povídala", že např. motory MPI od VW najedou na LPG čtvrt milionu naprosto bez problémů, dokonce jsem to i viděl doložený servisníma záznamama.

Zizass:
Dokud jsem autem najezdil ročně jenom 15.000 km, tak mi byla spotřeba úplně volná. Ale pokud chceš mít auto 10 let, tak by to možná stálo za to. Nemáš čirou náhodou flexifuel? Do FFII po FL se snad normální 1,8i ani nedávala ne?

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 20:41
od Zizass
pepee: Tak mám klasický motor 1.8 Duratec HE 92kw. Dovoz SRN, těchto motorů je tady více než těch Flexifuel.
Tak mám spočítané, ze se to vyplatí, ale jsou tady navíc revize, svíčky každej rok, u tohoto motoru je řetěz, takže bych se rozvodům úplně vyhnul, ale v případě seřizování ventilů bych to musel asi 2x podstoupit. Takže ještě nejsem rozhodnutý. :roll:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 21:03
od ballu
Ale jestli budeš dělat seřízení ventilů pro provoz na LPG tak to již rovnou udělat i rozvody. :?

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 21:20
od pepee
Udělal jsem si v Excelu finanční rozvahu na 3 roky provozu / 39 tkm za rok / dohromady 117 tkm.

Provoz na benzín = 107.000 Kč = ročně za PHM (spotřeba 7,8 L * 35 Kč)

Provoz na LPG = 82.000 Kč = ročně za PHM (8,0 L LPG + 1,5 L N95) včetně extra servisu LPG zařízení + kapalina přímazu ventilů

VÝSLEDKY BEZ ZAPOČÍTÁNÍ ZÁSTAVBY LPG:
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm vychází benzín dráž ročně o 22.000 Kč
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm se dvěma seřízeními ventilů vychází benzín dráž ročně o 19.000 Kč
- při problémovém provozu na LPG během 120 tkm zahrnující 1x výměnu hlavy a ventilů (16.000 Kč) vychází benzín dráž ročně o 16.000 Kč

Volil bych plynovou zástavbu BRC + elektro přímaz za 34.000 Kč, po 3 letech provozu zůstatková hodnota zařízení může být optimistických cca 10.000 Kč => LPG zařízení stojí ročně cca 8.000 Kč

VÝSLEDKY SE ZAPOČÍTÁNÍM ZÁSTAVBY LPG:
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm vychází benzín dráž ročně o 14.000 Kč
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm se dvěma seřízeními ventilů vychází benzín dráž ročně o 11.000 Kč
- při problémovém provozu na LPG během 120 tkm zahrnující 1x výměnu hlavy a ventilů (16.000 Kč) vychází benzín dráž ročně o 8.000 Kč

Když vezmu v potaz poslední - tu nejhorší, ale poměrně reálnou variantu, tak vychází měsíční úspora ve prospěch provozu na LPG cca 700 Kč měsíčně. Stojí to za to? :nixw:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 08:57
od ballu
:palec_nahoru: Ještě jsi zapomněl připočíst častější výměnu oleje + filtru a je to 0 = 0 . :( + i pár dnů bez auta, nad kterým rozumují v servisu. :wink:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 09:24
od Mira
tvůj výpočet spotřeby LPG je nereálný a tak i výsledná čísla ti jsou naprd 8)

ano, já umím jet za 8L LPG na 100km (i míň), ale za předpokladu, že jedu sám, max. 2 dospělí, 100-110km/h tachometrových a 80% po rychlostní silnici (jezdím denně R6 Slaný - Praha a zpět). mám docela detailní záznamy na spotreby.cz, tak se koukni a udělej si obrázek :wink:

má rada pro pepee zní: kašli na LPG :lol: :lol: :lol:

ballu: důvod k častější výměně oleje a filtrů při provozu na LPG :?: za těch 3 - 3,5 roku co LPG mám jsem intervaly nijak neměnil a neřekl bych, že jsem autu uškodil ...

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 10:16
od foki
to mira : on ma 1,8 a tam je interval 10t kdezto u 1, 6 je interval 20t km

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 10:18
od ballu
Ohledně oleje jsem to bral tak, že jestli se má něco porovnávat, tak se musí odpichávat od předepsaného. To samé je u vstřiků, taky jsou předepsané výměny po určitých km, ale kdo je mění a tím se pak zkreslují náklady na údržbu benzín versus nafta a na veškeré náklady na provoz. :wink:

PS: a to jsem ještě nezapočetl, že i svíčky v tomto případě mají zkrácený interval výměn

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 14:02
od VH123
Mám LPG od února 2012. Když vezmu jako etalon 24 měsíců před montáží a 24 měsíců po montáži, vychází mi náklady na km (PHM + údržba) před montáží 3,85 a po montáži 2,71. To je úspora 0,88 Kč/km. Po odečtení ceny montáže LPG jsem aktuálně cca 14 tis. v plusu, po 50 tkm kontrola ventilů a všechny ventily v toleranci, zatím věřím ve Flashlube přímaz. Za mne spokojenost, po zkušenosti půjdu do nějakého autí pro jistotu s tvrzenými ventilovými sedly. A nějakým dospěláckým motorem.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 25.03.2014 20:15
od pepee
Mira:
Rozumím tomu, že moje výpočty jsou orientační, můžou se odlišovat od reality jak nahoru, tak dolu, o tom žádná, na prd ale nejsou. Nějakou kalkulaci jsem si udělat prostě musel.

foki:
Všude mám uvedenou výměnu oleje 20tkm u mého standardního motoru 1,8i 16V Duratec 92kW QQDB. Servisní interval 10tkm platí myslím jenom pro flexifuel ne? (ten nemám)

ballu:
jóó s těma výpočtama celkových nákladů na provoz benzín vs. nafta vs. LPG to je vždycky komplikovaný ... né vždy je jenom rozhodující cena za palivo samotné, ale to víme asi všichni... stejně mi to vždycky příjde jako sázka do loterie, člověk prostě kolikrát neovlivní to, co se podělá

Jó, budu potřebovat ještě nějakej další čas na rozmyšlenou.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 26.03.2014 06:28
od ballu
Vždy rozhoduje roční nájezd a délka jednotlivých tras. :?