LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Zizass » 24.03.2014 10:02

Mira: Tak jsem myslel ,že jsi krajan z Třebechovic( HK),ale bohužel Třebichovice jsou u Kladna :)

K tomu LPG, já jsem rozhodnutý si nechat FF II zase jako nějakých 10let,jako předtím FF I.
V tom problém nevidím,ale toto auto nemám ani měsíc,tudíž musím první zjistit v jaké kondici je motor a auto jako celek( spotřeba oleje a jiné případné další neduhy) .Navíc mám od prodejce,,záruku,, po dobu 12 měsíců a montáží LPG by každá závada v jednotce byla hozena na plyn :wink:
Takže tomu chci dát aspoň půl roku na důkladnou prověrku auta.
Bohužel spíš mám obavy z plynu a tohoto motoru vzhledem k údržbě (vůle ventilů).
Takže toto je moje dilema,jestli to nebude ta úspora spíše pro zlost.... :nixw:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

Uživatelský avatar
jaj169
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jaj169 » 24.03.2014 16:46

Miro: vysvětli mi jak jsi myslel že "seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm .... "

Prostě já myslel, že to je v podstatě to samé - prostě seřízení je další fáze kontroly, né? Musím si přece nechat ventily zkontrolovat, abych si je případně nechal seřídit.

Já mám pořád dilema, jestli to udělat nebo né. Dnes jsem navštívil dva mechaniky co se specializují na fordy - jeden mi říkal, že ta kontrola je zbytečná (?), druhý že mi ji provede (neřekl cenu). Tak teď jak? - vím, jak jsi dopadl ty ....
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback

Uživatelský avatar
skier.n
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 795
Registrován: 01.06.2010 17:05
Bydliště: Petřvald

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od skier.n » 24.03.2014 17:10

není to to samé... je to popsané pár stran zpátky.
KONTROLA = sundat ventildekl a změřit vůle
NASTAVENÍ = při kontrole zjistí, že vůle jsou jiné než mají být. A by se to dalo seřídit tak musí dolů rozvody atd...

btw: u koho jsi byl?
FoFo MK3 2017 1.5 EcoBoost, ST - line Black & Red edition "GALERIE"
FoFo MK2 1.6Ti-Vct LPG, MS Desing packet EX"GALERIE"
FoFo MKI 2.0i , Eibach, ST křidélko EX "GALERIE"

PE68
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 20.12.2012 19:50

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od PE68 » 24.03.2014 17:12

Mira: Super popis.

Občas mě napadne vzpomínka na LPG. Zatím se mě do toho nechtělo, nové auto - záruka,.... Problematiku se seřizováním a spotřebou jsem dosud bral s nadhledem. Měl jsem jenom ty nejlepší zkušenosti s LPG. Kdysi dávno před cca 15 lety jsem to dal do téměř nové Felicie. Na LPG to jezdilo mnohem lépe než na benzín ( míň řazení, dravější ), což mě dodnes nikdo nevěří a spotřeba jen o 1-1,5L vyšší. Najeto cca 100t km bez servisu ( pouze svíčky ). Souhlasím, nejdůležitější je aby to dělal fachman. Což v mém případě bylo.

Když popisuješ problémy, tak mě utvrzuješ v tom, že tento motor na to není vhodný. Mám o jedno malé dilema míň. S výkonem motoru jsem spokojen a spotřeba mě tak netrápí.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pepee » 24.03.2014 20:17

Mira:
Míro, dobré postřehy a připomínky. Ač to tak nevypadá, ještě před 10 dny jsem byl přesvědčen, že C-Maxem nechám na LPG předělat. Začal jsem váhat až po:
1) přečtení tohoto vlákna
2) po konzultaci s kolegou, co má na plynu natočeno 200tkm na různých autech
3) po konzultaci s LPG servisy

- Co se týče negativ, které jsem vypsal, tak má pro mě největší váhu asi ta poslední (strašák ve formě repase/výměny hlavy)... Sám sebe se ptám, proč bych ze spolehlivého auta měl udělat dobrovolně auto nespolehlivé?!
Před 10 dny jsem byl v autorizovaném servise Ford a jenom "blbé" změření ventilových vůlí stálo 1500 Kč s DPH (jinak vše bylo ok) ... kdybych měl tuhle víceprohlídku absolvovat 2x ročně, tak vyhodím do kanálu 3000 Kč. Seřízení ventilových vůlí stojí v tomto případě něco okolo 5000 - 7000 Kč s DPH, kdy mě potká... každých 60 tkm, 80 tkm, 100 tkm?
- Další věc, co ve mně hlodá je právě ona ta spotřeba plynu i benzínu zároveň a s tím související skutečná spotřeba / úspora. Ale to je asi ve hvězdách :-)
- Ostatní negativa jsou zkousnutelý. Jinak mám představu, že se do C-Maxe vejde Toroid cca 51-53 L (bez zmenšení kufru), za ideálních podmínek by se do nádrže mohlo vejít i cca 45 L plynu. Vzhledem k tomu, kolikrát jsem už stačil píchnout, vozil bych určitě dojezdovku... Taky jsem slyšel o " jedné paní, co povídala", že např. motory MPI od VW najedou na LPG čtvrt milionu naprosto bez problémů, dokonce jsem to i viděl doložený servisníma záznamama.

Zizass:
Dokud jsem autem najezdil ročně jenom 15.000 km, tak mi byla spotřeba úplně volná. Ale pokud chceš mít auto 10 let, tak by to možná stálo za to. Nemáš čirou náhodou flexifuel? Do FFII po FL se snad normální 1,8i ani nedávala ne?
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Zizass » 24.03.2014 20:41

pepee: Tak mám klasický motor 1.8 Duratec HE 92kw. Dovoz SRN, těchto motorů je tady více než těch Flexifuel.
Tak mám spočítané, ze se to vyplatí, ale jsou tady navíc revize, svíčky každej rok, u tohoto motoru je řetěz, takže bych se rozvodům úplně vyhnul, ale v případě seřizování ventilů bych to musel asi 2x podstoupit. Takže ještě nejsem rozhodnutý. :roll:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ballu » 24.03.2014 21:03

Ale jestli budeš dělat seřízení ventilů pro provoz na LPG tak to již rovnou udělat i rozvody. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pepee » 24.03.2014 21:20

Udělal jsem si v Excelu finanční rozvahu na 3 roky provozu / 39 tkm za rok / dohromady 117 tkm.

Provoz na benzín = 107.000 Kč = ročně za PHM (spotřeba 7,8 L * 35 Kč)

Provoz na LPG = 82.000 Kč = ročně za PHM (8,0 L LPG + 1,5 L N95) včetně extra servisu LPG zařízení + kapalina přímazu ventilů

VÝSLEDKY BEZ ZAPOČÍTÁNÍ ZÁSTAVBY LPG:
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm vychází benzín dráž ročně o 22.000 Kč
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm se dvěma seřízeními ventilů vychází benzín dráž ročně o 19.000 Kč
- při problémovém provozu na LPG během 120 tkm zahrnující 1x výměnu hlavy a ventilů (16.000 Kč) vychází benzín dráž ročně o 16.000 Kč

Volil bych plynovou zástavbu BRC + elektro přímaz za 34.000 Kč, po 3 letech provozu zůstatková hodnota zařízení může být optimistických cca 10.000 Kč => LPG zařízení stojí ročně cca 8.000 Kč

VÝSLEDKY SE ZAPOČÍTÁNÍM ZÁSTAVBY LPG:
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm vychází benzín dráž ročně o 14.000 Kč
- při bezproblémovém provozu na LPG během 120 tkm se dvěma seřízeními ventilů vychází benzín dráž ročně o 11.000 Kč
- při problémovém provozu na LPG během 120 tkm zahrnující 1x výměnu hlavy a ventilů (16.000 Kč) vychází benzín dráž ročně o 8.000 Kč

Když vezmu v potaz poslední - tu nejhorší, ale poměrně reálnou variantu, tak vychází měsíční úspora ve prospěch provozu na LPG cca 700 Kč měsíčně. Stojí to za to? :nixw:
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ballu » 25.03.2014 08:57

:palec_nahoru: Ještě jsi zapomněl připočíst častější výměnu oleje + filtru a je to 0 = 0 . :( + i pár dnů bez auta, nad kterým rozumují v servisu. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 25.03.2014 09:24

tvůj výpočet spotřeby LPG je nereálný a tak i výsledná čísla ti jsou naprd 8)

ano, já umím jet za 8L LPG na 100km (i míň), ale za předpokladu, že jedu sám, max. 2 dospělí, 100-110km/h tachometrových a 80% po rychlostní silnici (jezdím denně R6 Slaný - Praha a zpět). mám docela detailní záznamy na spotreby.cz, tak se koukni a udělej si obrázek :wink:

má rada pro pepee zní: kašli na LPG :lol: :lol: :lol:

ballu: důvod k častější výměně oleje a filtrů při provozu na LPG :?: za těch 3 - 3,5 roku co LPG mám jsem intervaly nijak neměnil a neřekl bych, že jsem autu uškodil ...
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od foki » 25.03.2014 10:16

to mira : on ma 1,8 a tam je interval 10t kdezto u 1, 6 je interval 20t km
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ballu » 25.03.2014 10:18

Ohledně oleje jsem to bral tak, že jestli se má něco porovnávat, tak se musí odpichávat od předepsaného. To samé je u vstřiků, taky jsou předepsané výměny po určitých km, ale kdo je mění a tím se pak zkreslují náklady na údržbu benzín versus nafta a na veškeré náklady na provoz. :wink:

PS: a to jsem ještě nezapočetl, že i svíčky v tomto případě mají zkrácený interval výměn
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od VH123 » 25.03.2014 14:02

Mám LPG od února 2012. Když vezmu jako etalon 24 měsíců před montáží a 24 měsíců po montáži, vychází mi náklady na km (PHM + údržba) před montáží 3,85 a po montáži 2,71. To je úspora 0,88 Kč/km. Po odečtení ceny montáže LPG jsem aktuálně cca 14 tis. v plusu, po 50 tkm kontrola ventilů a všechny ventily v toleranci, zatím věřím ve Flashlube přímaz. Za mne spokojenost, po zkušenosti půjdu do nějakého autí pro jistotu s tvrzenými ventilovými sedly. A nějakým dospěláckým motorem.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pepee » 25.03.2014 20:15

Mira:
Rozumím tomu, že moje výpočty jsou orientační, můžou se odlišovat od reality jak nahoru, tak dolu, o tom žádná, na prd ale nejsou. Nějakou kalkulaci jsem si udělat prostě musel.

foki:
Všude mám uvedenou výměnu oleje 20tkm u mého standardního motoru 1,8i 16V Duratec 92kW QQDB. Servisní interval 10tkm platí myslím jenom pro flexifuel ne? (ten nemám)

ballu:
jóó s těma výpočtama celkových nákladů na provoz benzín vs. nafta vs. LPG to je vždycky komplikovaný ... né vždy je jenom rozhodující cena za palivo samotné, ale to víme asi všichni... stejně mi to vždycky příjde jako sázka do loterie, člověk prostě kolikrát neovlivní to, co se podělá

Jó, budu potřebovat ještě nějakej další čas na rozmyšlenou.
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ballu » 26.03.2014 06:28

Vždy rozhoduje roční nájezd a délka jednotlivých tras. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů