Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13439
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 04.02.2025 12:05

Nevím, jestli by nebylo lepší tohle téma přejmenovat na "Budoucí degradace automobilismu". :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Straces
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 04.05.2021 04:23
Bydliště: Šternberk

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Straces » 05.02.2025 13:29

Bohužel je to smutná realita, měl by tady být svobodný trh a ne diktát EU.. :palec_dolu:
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 05.02.2025 14:13

Ista cast obyvatelov sa boji diktatov od zakladnej skoly. Su to stale ti isti :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 07.02.2025 17:00

ZaQik píše: 04.02.2025 07:28 par "novinek" ze servisu, ktere na foru (bohuzel) take resime
https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta ... e-21014183
Tak zhruba tohle jsem si ted vyslechl v servisu, kam jinak skoro vubec nejezdím. Obcas vaham, jestli neobmenit auto a odpověď zhruba byla, ze jestli tam chci nechavat nasobne vic a casteji, tak smele do toho :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5755
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 07.02.2025 19:24

To mi říká i muj kovář, když se ptám, jestli už bychom neměli jezdit autem...

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 07.02.2025 20:10

Tak to ti rika dobre, zrejme uz cetl tvuj podpis. 1.5 EB = slusnej pruser
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5755
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 08.02.2025 01:23

Jj, to jsi mi tu tvrdil uz cca pet let zpátky. A pořád jezdi jen na olej a filtry. Kolik nových aut sis od doby ty koupil?

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 759
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 08.02.2025 08:25

aspoň máš menší spotřebu benzínu :nazdravi:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 08.02.2025 09:32

Stanley_vy píše: 08.02.2025 01:23 Jj, to jsi mi tu tvrdil uz cca pet let zpátky. A pořád jezdi jen na olej a filtry. Kolik nových aut sis od doby ty koupil?
Nejde o to, co ti tvrdim ja, mas prece sveho kovare. Nejde ani o to, jakou mas zkušenost s jednim kusem, zkus se nekdy podivat, co se generalkuje od forda, s jakym najezdem + k tomu najdes i foto, 1.5ky se vybarvily. Ten clanek si to nevymyslel.
Nove auto kupovat nepotrebuju, to mam pracovni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Jemar » 09.02.2025 00:01

Oprava pětkového Mondea s tímhle motorem stála 80 tisíc a některé bazary už ani auta s tímto motorem nechtějí vykupovat, tvrdí, že s nimi mají špatné zkušenosti. Kdyby to bylo po 200 t km, tak jsem ticho, ale po 80 t km bych to nejraději Fordu omlátil o hlavu.
Tak se držím atmosféry a až půjde do kytek, velmi pravděpodobně už žádný Ford v hledáčku nebude.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5755
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 12.02.2025 11:04

Ma.rt píše: 08.02.2025 09:32
Nejde o to, co ti tvrdim ja, mas prece sveho kovare. Nejde ani o to, jakou mas zkušenost s jednim kusem, zkus se nekdy podivat, co se generalkuje od forda, s jakym najezdem + k tomu najdes i foto, 1.5ky se vybarvily. Ten clanek si to nevymyslel.
Nove auto kupovat nepotrebuju, to mam pracovni.
Jde o to, že to tvrdí ti, co reálně nová auta nekupují a mechanici, co by si nejradši už do konce života nechali v ruce kladivo a vše novější je horší.

Generálkují se litry, jedna pětky, šetstky, atmo dvojky, co žerou olej, pětiválce od Volva. Co tam máš dál? očekával ybch,že tu apokalypsu uvidíme i tady. Na zájmová fora chodí hlavně ti s problémem, Ostatní "nefanoušci" mlčí a jezdí.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Jemar » 12.02.2025 11:56

Tak mi tu napiš, kolik atmosfér padne do 100 tisíc km. Byl jsem u chlapíka co ty motory opravuje (kousek od HK), a měl jich na dílně možná 30 a tvrdil, že se rozhodně nenudí. Prostě je naprosto neodiskutovatelné, že přímovstřikové motory jsou daleko náchylnější na poruchy než atmosféry a když si řekne u přímovstřiku autorizovaný servis pomalu 40 tisíc za výměnu rozvodů, tak to asi taky není normální.
Taky bych rád od tebe slyšel konkrétní případy, kdy u atmosfér praskaly písty. Co se týká chazení u 1.0 ecoboost, tuším v Austrálii byly i hromadné žaloby. Prostě je potřeba si přiznat, že automobilky si ze zákazníků dělaly u přímovstřikových motorů pokusné králíky. Teď už je situace zřejmě lepší, ale, zase jsou o dost dražší než bývaly. To, že se moc nekupují nová auta je fakt a vypovídá o tom, jaká je kupní síla většiny obyvatel. Průměrné stáří auta 16 let je už hodně a bohužel bude stále růst. Docela by mě zajímal údaj, jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe. Že motory žerou olej je pravda, ale většinou to není chyba motoru, ale jeho majitele, který zanedbává včasnou výměnu oleje a filtru. Automobilka předepíše výměnu po 20t km, ale majitelé už nezohledňují městský provoz a krátké jízdy. Ovšem praskání pístů nebo bloku motoru je trochu jiná liga.
Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd. Nemám důvod auto měnit, pokud spolehlivě funguje, nerezne. Splňuje euro 5, takže ani kritici s nádechem do zelena mi nemůžou nic moc vytknout.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5755
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 12.02.2025 12:02

Jemar píše: 09.02.2025 00:01 Oprava pětkového Mondea s tímhle motorem stála 80 tisíc a některé bazary už ani auta s tímto motorem nechtějí vykupovat, tvrdí, že s nimi mají špatné zkušenosti. Kdyby to bylo po 200 t km, tak jsem ticho, ale po 80 t km bych to nejraději Fordu omlátil o hlavu.
Tak se držím atmosféry a až půjde do kytek, velmi pravděpodobně už žádný Ford v hledáčku nebude.
A jak se s tím těch 80t km jezdilo? Dostávalo to odpovídající zacházení a údržbu.

OT: Já jsem prodal 15 leté Galaxy s nesmrtelným 1.8 Tdci a za dva měsíce do toho nový majitel nasypal (údajně dle faktury a fotek) 90k Kč. To pro mě osobně nebyla ani zůstatková hodnota toho auta když jelo. Mělo sice 250 tmk+ a ale solech na něj nebyl už poslednáích asi 50 tisíc. Takže jsem se zařekl, že ojetina už ne. Raději to "horší", ale nové.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5755
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 12.02.2025 12:13

Jemar píše: 12.02.2025 11:56 Tak mi tu napiš, kolik atmosfér padne do 100 tisíc km. ... možná 30 ...

Taky bych rád od tebe slyšel konkrétní případy, ... tuším ... zřejmě ...
Chceš po mě přesná čísla aprokládáš to možná, tuším. Pojďmě rozlišit dojmy a fakta. :wink:
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 To, že se moc nekupují nová auta je fakt a vypovídá o tom, jaká je kupní síla většiny obyvatel. Průměrné stáří auta 16 let je už hodně a bohužel bude stále růst.
Tak si přiznějme, že většina nechce v roce 2025 jezdit atmosferickou herkou", ale prostě musí. A svůj dvoreček si hanit nebude.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.02.2025 12:32

Jemar píše: 12.02.2025 11:56 přímovstřikové motory jsou daleko náchylnější na poruchy než atmosféry
Priamy vstrek je sposob dopravy paliva do valca, kdezto atmosfera je plnenie vzduchom. Vies o tom, ze existuju priamovstrekove atmosfery, ze? A nepriamovstrekove turbomotory.
Hento je len vylev nezmyslov.
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 když si řekne u přímovstřiku autorizovaný servis pomalu 40 tisíc za výměnu rozvodů, tak to asi taky není normální.
Co s tym ma priamy vstrek?
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe.
Samozrejme, ked si ludia kupuju auta na srocku bez DPH...
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd.
Tiez ti jazdi za 4-5 litrov ako moderne motory? Jaj nie, ti to zere tak o 3-4 litre viacej. "Usetril" si na oprave a 2x tolko si nalial do nadrze :perfect:
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 většinou to není chyba motoru, ale jeho majitele,
Ano, tie prasknute piesty a donicene motory casto byvaju chybou majitela. Pri 1500 otackach rovno plyn na podlahu. Lebo to tahne pyco!

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů