Stránka 17 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 20:42
od ballu
stano. píše:Hej. Ani ti blbi inzinieri zle testovali. Netreba nejaky novy bezvapenaty olej. Staci obycajna stara A3, s aditivami s vapnikom a motor to da aj na Mesiac a naspat

Automobilky si s tym roky nevedia rady. Ale tuto miestny pismenkovy odbornik to vyriesil od klavesnice.
Ballu: Ti, ktorym tvoje odporucania znicia motor, si teda mozu prist preplatit opravu k tebe, vsak?
??????????????????????
Nebude to jazykovou bariérou? Že nerozumíš český. Jak v olejích, vše na první straně a fotce, co dovede A2
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 20:46
od vita_k
hm, to prave je dobra otazka. Je jakasi pravdepodobnost, ze to tak opravdu muze byt-ze to ani lspi byt nemusi - spise az jako nasledny jev...
Scenar:
1. usadi se karbon - Formula F olejem a nevhodnym zpusobem jizdy
2. na nanesenem karbonu se zacina projevovat lspi a olej k tomu dale prispiva... (podil kalcia, SAPS, atd.)
3. pisty ko.
Stano.: co kdyz opel a ford si na LSPI zadelava prave snahou o to pouzivat jeden olej na vsechno. Opel uz to resi aspon tim olejem (dexos1 gen2). I velke korporaty jako automobilky umi delat paradni kraviny (v jednom delam). idealne by bylo dobre vynechat invektivy a prekladat nazory, coz? jde to?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 20:50
od ballu
Karbon se usazuje na pístu a jak se dostane do oleje? Přes kroužky, které netěsní. Kdy kroužky netěsní, když neutěsní olej. Kdy neutěsní, tehdy, když výkonově neudrží film. Který olej má problém výkonově film udržet, olej A5, A2. Proč je tedy doporučován, když pokulhává, proto, že je předepsáno Euro 7 a jinak to docílit nejde.....
A jak píše stano, ti inženýři jsou v řítí, protože na nic jiného nepŕišli, jen předběhnout koncern a začať spíše montovat elektromobily, než v Mladé Boleslavi.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:02
od Sagic
LSPI ovlivnuje olej, ale jak jsem psal, zacal jsem trochu patrat a spis je problem v detonacnim spalovanim, coz je jiny jev a je hodne ovlivnen karbonem, ten vznika jak benzinem s nizkym obsahem aditiv tak stylem jizdy a taky asi vstrikovaci, ktere se asi behem produkce menily. Takze je mozne ze zrovna na toto nema uplne olej vliv.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:08
od ballu
Může být, karbon na pístu je jedině z paliva a pak EGR ventil s přesáváním bordelu.
Zajímavé, jak jde v pohodě diskutovat bez urážek. Taky nejsem vševěd, ale co napíší, za tom si stojím.
Jak jsem psal výše, kladla 1500 ot. za 3L/100km , přeci to nebudu hónit na 3000 OT, to víc žere.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:11
od 58mirek
Tak osobně jsem se před rokem ptal v servisu, jestli by nebylo možné změnit olej. Dostal jsem odpověď, že dostanu to, co Ford předepisuje, doporučuje, že mi do toho vědomě nic jiného nedají s vědomím, že mám pětiletou záruku.
Jinak nevím, který píst v pořadí to byl, ani jestli byly některé další načaté, případně, jestli byly válce oválné... Nemám se momentálně jak do servisu dostat, jednak asi 25 km, a většinou končím v práci tak, že bych se tam dostal pomalu na zavírací dobu. Mohu jen napsat, co mi řekl technik a jakou fotku mi poslal, že jeden píst prasknul.
S tím ježděním za určitých podmínek je navíc v poslední době problém. Kamkoliv vyjedu, všude samá omezení, stavby obchvatu, opravy cest ... To už se nedá říci pomalu nic o plynulé jízdě, ale o posouvání se v kolonách.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:21
od ballu
To máš pravdu, je to to samé jak tempomat. V dnešním provozu nepoužitelný. Spíše se kloním k tomu, že k vůli těmto problémům jak v technice tak v hustotě dopravy, se budou vracet k atmosférám a nově k elektromobilům.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:25
od 58mirek
ballu: Tak 3000 otáček je snad jen pro dálnici, ale na okresce se k těmto otáčkám není možné ani přiblížit, snad jedině jezdit max. na čtvrtý stupeň.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:31
od Tomin123
Muzes jezdit i na 1000 ot., nikdo nerika ze ne, ale nesmi se tomu nakladat v techto otackach.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:40
od vita_k
Podle mého názoru u jezdit okresky na otáčky přes 2000 není problém. Obce jezdit na trojku. Motor by mohl být spokojen
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:49
od ballu
Ustálená rychlost za 4 okrsky za 5 dálnice v těchto otáčkách je něco jiného, tady jde spíše o to ,sem ,tam podržet plyn před přiřazením něco pod omezovač. To stačí pro vyhnání pavouků. Já mám nalítáno 245 tis. a bez problémů si ho potáhnou na trojku do 6.5 tisíce.
K tématu, proč vím, že to bude olejem? Přesně tak vypadalo více motorů, co jsem měl v ruce, k tomu ještě kousek kroužků mezi pístem a ventilem , uvalilo uložení vačky.
Pro upřesnění, tento vidím poprvé na fotce, ale bloky a hlavy motorů na A1/B1, těch bylo požehnaně i s rozstřelenýma na A3/B3 u těch to nebylo olejem, ale odrbanou výměnou.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:50
od ballu
Tomin - Fordfanc?
Odborník přes diagnostiku, pamatují si dobře?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 21:58
od 58mirek
Tak problém to není, ale to je potom naprosto zbytečný motor, to opravdu můžeme zůstat u atmosférických motorů. Někdy před dvěma léty jsem měl půjčenou novou Mazdu 3 s dvoulitrem a tady jsem takto jezdil a byla to paráda, ale jezdit takto s vytočeným přeplňovaným motorem, hmm... Ne, že bych jezdil na úsporu, spotřebu mám cca 7,2 litrů s menším podílem dálnic, ale takto budu atakovat hranici 9 litrů naprosto běžně a jízdně rozdíl, oproti vzpomenuté Mazdě, žádný.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 22:07
od 58mirek
ballu: Jaký olej používáš? Jak jsem napsal, v servisu mne s možností použití jiného oleje vypoklonkovali.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 21.11.2017 22:25
od ballu
Měl jsem vždy benzíny. U 1,6 Escort Valvoline 10W40 a ten samý í u Mondea 2,0L . Žádný problém s hydroštely u 1.6 a to samé bez problémů u Mondea. Jediný problém je nyní u Mondea, pocucává olej přes gufera dříků. To má však nárok , 150 tisíc, co ho mám, krom výměny oleje po 15 tis.nebyl seřizován a to dovede stovku í za 6.5 L. Starty v - 20ºC bez problému. Tak hrůzostrašné zvěsti v manuálu když se nepoužije A1 se nekonaly.