Stránka 16 z 44

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 13:55
od Tomin123
majk: pokud by to odchazelo vzdy na urcitem valci, byl by to jiny problem. Napr. prehrivani motoru + sklon urciteho valce k vetsimu prehrivani = detonace. LSPI nejsou detonace, ale predzapal. Dost odlisny dej ktery nemusi souviset s prehratim.

Ja bych s tim motorem proste nejezdil ve vetsim tahu dole (pod 2.5 tis.ot. ???)
plus bych to obcas poradne protahl a protocil. (Notoricky setrilkove budou mit trable.)

Detonace, od prehrivani motoru napr., budou dej "soustavny" v urcitem vetsim zatizeni a v urcitych otackach, napr. Ale tohle se dnes temer neda generalizovat. Kazdy motor ma sva specifika, svoje naladeni predstihu (ktery se take meni s teplotou chladici vody, napr.), svoji strategii v ECU ktera proti detonacim bojuje atd. atd.

Naproti tomu, LSPI se, dle meho, muze ozvat celkem kdykoliv pri velkem zatizeni (velke tlaky = uz fouka turbo) a malych otackach. Nemusi se jednat o "nepretrzite" klepani, mohou to byt jen osamocene jednotky "klepnuti" kterych si necitlivy ridic ani nemusi moc vsimnout.
Kazdopadne, po 1000 nahodnych uderech tezkym kladivem na maly hrebik to dopadne stejne blbe.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 14:28
od vita_k
Dobře shrnuto. Mě by zajímalo, co udělal ford pro omezení tohoto jevu. Opel zavedl před 2 roky olej bez vápníku, nebo aspoň se sníženým obsahem. Tímto se omezuje lspi. Články říkají i cosi o low saps.
Neviděli jste něco přímo od Fordu? Vyjádření, doporučení?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 15:39
od LH
Myslím, že Ford je v jiné situaci než Opel, u Oplu to byl opravdu masový problém mnohdy i u aut s nájezdem 10-20tkm, navíc ty motory s menší úpravou stále ještě prodává. Ford udělal dvě věci, 1) přestal motor 1.6EB nabízet, protože má spolehlivější alternativu a za 2) uznává reklamace na 1.6EB motory v záruční době aniž by je nějak zdlouhavě prověřoval. Když pak někomu selže motor po záruce (u 5-6 let starého auta), tak má na výběr, buď to auto "zahodí", nebo si zaplatí opravu. Průměrný západoevropan to auto patrně "zahodí" a pořídí si nové, které je zase 5let v záruce. To, že na nové auto každých 5let průměrný občan ČR nemá už není problém Fordu, ale úplně jiná písnička.
Nečekal bych, že s tím ještě bude Ford něco víc vymýšlet.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 16:46
od Karel2
no resi.... podivej jakej problem a jak to dlouho trvalo ZIRImu a jak se Ford kroutil.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 17:05
od ballu
Nekončí náhodou u tohoto válce hlavní olejový kanál? Neznám ten motor, tak nevím.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 17:42
od LH
Žiri psal o prvním pístu, moje auto mělo v háji druhý a třetí, takže to nebude pokaždé stejné.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 18:11
od ballu
Nečetl jsem to celé, proto se ptám. A závada pokaždé stejná?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 18:27
od LH
Myslím, že ano, prasklý písty od kroužků dolů, některé jen prasklé, jiné uštípnuté (věřím tomu, že kdybych ještě chvíli jezdil, tak by se nakonec kus pístu také uštípl). Plus v mém případě vlasová trhlina mezi 2 a 3 válcem.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 18:43
od ballu
Měřil někdo ovalitu válců supitem?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 19:10
od Sagic
Sagic píše::palec_nahoru: parada diky! Mno tankuju jen Vervu 100 za tu cenu po sleve s tou jejich kartou je to to nejmensi. Ale to jezdeni s lehkou nohou je problem, vetsinu cest mam na trase z podkrkonosi do Hradce a tam to v ty zaplave kamionu jinak nejde nez lehka noha a 90-100 km/h. Pristi tyden budu mit vymeneny stefty na svodech a pak bude jistota ze vse drzi jak ma tak to zacnu pravidelne provetravat :cooler:
Tak jsem opraven a muzu zas jezdit bez vycitek a strachu. Jinak jsem se ptal co mi tam dali za olej a rikal ze mi tam dali ford formula f 5w-30. Ze davaji tohle do focusu. Ze do novych mondei je ted nove 0w20 nebo 0w30 ale ze ja mam klasickou formulu.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 19:30
od LH
ballu píše:Měřil někdo ovalitu válců supitem?
Ovalitu mi měřili (ale nevím čím a jak), prý byly všechny čtyři válce moc oválné. Ještě mi ukazovali takové vyleštěné plochy ve všech válcích (typuju, že asi od boku pístů).

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 19:37
od ballu
Tak jsem si to teda letecký pročetl a prohlédl fotky.
Ať se vám to líbí, nelíbí, tady máte učebnicový příklad toho, jak dovede během pár stovek km při zátěži provést destrukci ekologický olej A5 a A2. Celý průběh , jak se to pomalu začalo u přidíral, to cukání, jelikož na prvním kroužků je kolem 400ºC, olej nemaže, palivo nestačí čelo pístu ochladit, začíná se utavovat ,válec a píst se vydírá. Škvírou stále více je spalován olej, že ho na dně zůstává pár deci. Teplota nemazaného motoru stoupá, praská tepelnou roztažností sousedící válce přes vodní kanálek.......pak 16 stránek debaty o vadných dílech. Je to jen důkaz, jak daleko dovede jít ekologie oleje ekovodičkama.
Nech si motor opravit a jak vyjedeš ze servisu ( kde dle zdejších vyjádření, odborníci manuálu servimani ani neví, co tam lít) vyměň olej za kvalitní 5W40 , léto 5W50 A3, a nemusíš po opravě prodávat. Na tu 5W40 jezdí 2.0L EB ST , a dle informací tak ještě motor neslyšeli, jak jen přede.

PS: nech si poradit a budeš spokojený

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 20:14
od phofy
Takže dle tvého komentáře jsem pochopil, že motor vlastně netrpí na LSPI, ale na to, že se do motoru lije nevhodný olej a motor se pomalu přidírá :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 20:19
od stano.
Hej. Ani ti blbi inzinieri zle testovali. Netreba nejaky novy bezvapenaty olej. Staci obycajna stara A3, s aditivami s vapnikom a motor to da aj na Mesiac a naspat :mrgreen:
Automobilky si s tym roky nevedia rady. Ale tuto miestny pismenkovy odbornik to vyriesil od klavesnice.

Ballu: Ti, ktorym tvoje odporucania znicia motor, si teda mozu prist preplatit opravu k tebe, vsak?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.11.2017 20:29
od ballu
Samozřejmě, v oleji mohou být všemožné kvalitní aditiva, ale jestli olej není stavěn na výkon, ale na snížení tření v motoru , tím snížením o 1,5% spotřeby, to je méně emisí a zvýšením spokojenosti ecoteroristům, tak majitel se sveze v létě tak 20km ostřejší jízdou, jinak ho čeká to co na fotce.
Někdo může napsat, že já mám již 200 tis.km bez problémů. Proto si to auto koupil, malá spotřeba a kladla kladla na 1500 otáček. Zanesené kurvítka navěšené na motoru ecoteroristama je zase kapitola sama pro sebe.