Vadný píst EB 1.6
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
majk: pokud by to odchazelo vzdy na urcitem valci, byl by to jiny problem. Napr. prehrivani motoru + sklon urciteho valce k vetsimu prehrivani = detonace. LSPI nejsou detonace, ale predzapal. Dost odlisny dej ktery nemusi souviset s prehratim.
Ja bych s tim motorem proste nejezdil ve vetsim tahu dole (pod 2.5 tis.ot. ???)
plus bych to obcas poradne protahl a protocil. (Notoricky setrilkove budou mit trable.)
Detonace, od prehrivani motoru napr., budou dej "soustavny" v urcitem vetsim zatizeni a v urcitych otackach, napr. Ale tohle se dnes temer neda generalizovat. Kazdy motor ma sva specifika, svoje naladeni predstihu (ktery se take meni s teplotou chladici vody, napr.), svoji strategii v ECU ktera proti detonacim bojuje atd. atd.
Naproti tomu, LSPI se, dle meho, muze ozvat celkem kdykoliv pri velkem zatizeni (velke tlaky = uz fouka turbo) a malych otackach. Nemusi se jednat o "nepretrzite" klepani, mohou to byt jen osamocene jednotky "klepnuti" kterych si necitlivy ridic ani nemusi moc vsimnout.
Kazdopadne, po 1000 nahodnych uderech tezkym kladivem na maly hrebik to dopadne stejne blbe.
Ja bych s tim motorem proste nejezdil ve vetsim tahu dole (pod 2.5 tis.ot. ???)
plus bych to obcas poradne protahl a protocil. (Notoricky setrilkove budou mit trable.)
Detonace, od prehrivani motoru napr., budou dej "soustavny" v urcitem vetsim zatizeni a v urcitych otackach, napr. Ale tohle se dnes temer neda generalizovat. Kazdy motor ma sva specifika, svoje naladeni predstihu (ktery se take meni s teplotou chladici vody, napr.), svoji strategii v ECU ktera proti detonacim bojuje atd. atd.
Naproti tomu, LSPI se, dle meho, muze ozvat celkem kdykoliv pri velkem zatizeni (velke tlaky = uz fouka turbo) a malych otackach. Nemusi se jednat o "nepretrzite" klepani, mohou to byt jen osamocene jednotky "klepnuti" kterych si necitlivy ridic ani nemusi moc vsimnout.
Kazdopadne, po 1000 nahodnych uderech tezkym kladivem na maly hrebik to dopadne stejne blbe.
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 21.11.2017 14:56, celkem upraveno 3 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadný píst EB 1.6
Dobře shrnuto. Mě by zajímalo, co udělal ford pro omezení tohoto jevu. Opel zavedl před 2 roky olej bez vápníku, nebo aspoň se sníženým obsahem. Tímto se omezuje lspi. Články říkají i cosi o low saps.
Neviděli jste něco přímo od Fordu? Vyjádření, doporučení?
Neviděli jste něco přímo od Fordu? Vyjádření, doporučení?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Myslím, že Ford je v jiné situaci než Opel, u Oplu to byl opravdu masový problém mnohdy i u aut s nájezdem 10-20tkm, navíc ty motory s menší úpravou stále ještě prodává. Ford udělal dvě věci, 1) přestal motor 1.6EB nabízet, protože má spolehlivější alternativu a za 2) uznává reklamace na 1.6EB motory v záruční době aniž by je nějak zdlouhavě prověřoval. Když pak někomu selže motor po záruce (u 5-6 let starého auta), tak má na výběr, buď to auto "zahodí", nebo si zaplatí opravu. Průměrný západoevropan to auto patrně "zahodí" a pořídí si nové, které je zase 5let v záruce. To, že na nové auto každých 5let průměrný občan ČR nemá už není problém Fordu, ale úplně jiná písnička.
Nečekal bych, že s tím ještě bude Ford něco víc vymýšlet.
Nečekal bych, že s tím ještě bude Ford něco víc vymýšlet.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6870
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Vadný píst EB 1.6
no resi.... podivej jakej problem a jak to dlouho trvalo ZIRImu a jak se Ford kroutil.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Nekončí náhodou u tohoto válce hlavní olejový kanál? Neznám ten motor, tak nevím.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Žiri psal o prvním pístu, moje auto mělo v háji druhý a třetí, takže to nebude pokaždé stejné.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Nečetl jsem to celé, proto se ptám. A závada pokaždé stejná?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Myslím, že ano, prasklý písty od kroužků dolů, některé jen prasklé, jiné uštípnuté (věřím tomu, že kdybych ještě chvíli jezdil, tak by se nakonec kus pístu také uštípl). Plus v mém případě vlasová trhlina mezi 2 a 3 válcem.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Měřil někdo ovalitu válců supitem?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak jsem opraven a muzu zas jezdit bez vycitek a strachu. Jinak jsem se ptal co mi tam dali za olej a rikal ze mi tam dali ford formula f 5w-30. Ze davaji tohle do focusu. Ze do novych mondei je ted nove 0w20 nebo 0w30 ale ze ja mam klasickou formulu.Sagic píše:parada diky! Mno tankuju jen Vervu 100 za tu cenu po sleve s tou jejich kartou je to to nejmensi. Ale to jezdeni s lehkou nohou je problem, vetsinu cest mam na trase z podkrkonosi do Hradce a tam to v ty zaplave kamionu jinak nejde nez lehka noha a 90-100 km/h. Pristi tyden budu mit vymeneny stefty na svodech a pak bude jistota ze vse drzi jak ma tak to zacnu pravidelne provetravat
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Re: Vadný píst EB 1.6
Ovalitu mi měřili (ale nevím čím a jak), prý byly všechny čtyři válce moc oválné. Ještě mi ukazovali takové vyleštěné plochy ve všech válcích (typuju, že asi od boku pístů).ballu píše:Měřil někdo ovalitu válců supitem?
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Tak jsem si to teda letecký pročetl a prohlédl fotky.
Ať se vám to líbí, nelíbí, tady máte učebnicový příklad toho, jak dovede během pár stovek km při zátěži provést destrukci ekologický olej A5 a A2. Celý průběh , jak se to pomalu začalo u přidíral, to cukání, jelikož na prvním kroužků je kolem 400ºC, olej nemaže, palivo nestačí čelo pístu ochladit, začíná se utavovat ,válec a píst se vydírá. Škvírou stále více je spalován olej, že ho na dně zůstává pár deci. Teplota nemazaného motoru stoupá, praská tepelnou roztažností sousedící válce přes vodní kanálek.......pak 16 stránek debaty o vadných dílech. Je to jen důkaz, jak daleko dovede jít ekologie oleje ekovodičkama.
Nech si motor opravit a jak vyjedeš ze servisu ( kde dle zdejších vyjádření, odborníci manuálu servimani ani neví, co tam lít) vyměň olej za kvalitní 5W40 , léto 5W50 A3, a nemusíš po opravě prodávat. Na tu 5W40 jezdí 2.0L EB ST , a dle informací tak ještě motor neslyšeli, jak jen přede.
PS: nech si poradit a budeš spokojený
Ať se vám to líbí, nelíbí, tady máte učebnicový příklad toho, jak dovede během pár stovek km při zátěži provést destrukci ekologický olej A5 a A2. Celý průběh , jak se to pomalu začalo u přidíral, to cukání, jelikož na prvním kroužků je kolem 400ºC, olej nemaže, palivo nestačí čelo pístu ochladit, začíná se utavovat ,válec a píst se vydírá. Škvírou stále více je spalován olej, že ho na dně zůstává pár deci. Teplota nemazaného motoru stoupá, praská tepelnou roztažností sousedící válce přes vodní kanálek.......pak 16 stránek debaty o vadných dílech. Je to jen důkaz, jak daleko dovede jít ekologie oleje ekovodičkama.
Nech si motor opravit a jak vyjedeš ze servisu ( kde dle zdejších vyjádření, odborníci manuálu servimani ani neví, co tam lít) vyměň olej za kvalitní 5W40 , léto 5W50 A3, a nemusíš po opravě prodávat. Na tu 5W40 jezdí 2.0L EB ST , a dle informací tak ještě motor neslyšeli, jak jen přede.
PS: nech si poradit a budeš spokojený
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9497
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný píst EB 1.6
Takže dle tvého komentáře jsem pochopil, že motor vlastně netrpí na LSPI, ale na to, že se do motoru lije nevhodný olej a motor se pomalu přidírá




-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13504
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vadný píst EB 1.6
Hej. Ani ti blbi inzinieri zle testovali. Netreba nejaky novy bezvapenaty olej. Staci obycajna stara A3, s aditivami s vapnikom a motor to da aj na Mesiac a naspat 
Automobilky si s tym roky nevedia rady. Ale tuto miestny pismenkovy odbornik to vyriesil od klavesnice.
Ballu: Ti, ktorym tvoje odporucania znicia motor, si teda mozu prist preplatit opravu k tebe, vsak?

Automobilky si s tym roky nevedia rady. Ale tuto miestny pismenkovy odbornik to vyriesil od klavesnice.
Ballu: Ti, ktorym tvoje odporucania znicia motor, si teda mozu prist preplatit opravu k tebe, vsak?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadný píst EB 1.6
Samozřejmě, v oleji mohou být všemožné kvalitní aditiva, ale jestli olej není stavěn na výkon, ale na snížení tření v motoru , tím snížením o 1,5% spotřeby, to je méně emisí a zvýšením spokojenosti ecoteroristům, tak majitel se sveze v létě tak 20km ostřejší jízdou, jinak ho čeká to co na fotce.
Někdo může napsat, že já mám již 200 tis.km bez problémů. Proto si to auto koupil, malá spotřeba a kladla kladla na 1500 otáček. Zanesené kurvítka navěšené na motoru ecoteroristama je zase kapitola sama pro sebe.
Někdo může napsat, že já mám již 200 tis.km bez problémů. Proto si to auto koupil, malá spotřeba a kladla kladla na 1500 otáček. Zanesené kurvítka navěšené na motoru ecoteroristama je zase kapitola sama pro sebe.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host