Stránka 16 z 31

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 12:30
od Sobull
Ok, to sem potřeboval vědět. Prostě jako laik vidím dva zdroje vzduchu, když jeden zavřu a přitom posílám signál, že zavřenej není, očekával bych problém. Pokud se tohle nijak neřeší, tak tím líp.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 13:22
od bufer
Ešte skusim jazykem kmene :mrgreen: Motor si cucne tolko vzduchu kolko potrebuje. Ide len o to či cucá čistý vzduch, alebo zasr.....

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 13:49
od vita_k
to podle me neni uplne presne. motor je preplnovany, takze si cucne, co mu tam dotlacis turbem, ktere je regulovatelne ecu. Kolik tam tlaci se vi pres MAP a MAF

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 14:12
od bufer
Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 15:02
od Tomin123
Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 15:10
od vita_k
bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
to memu tvrzeni neodporuje.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 15:13
od vita_k
Tomin123 píše:Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
Mel jsem za to, ze tam jsou dve klapky jen na prepinani vzduchu pres IC nebo bypass.
myslel jsem ze tyto klapky jsou bud otevreno nebo zavreno. regulaci tlaku jsem myslel ze dela jen vnt. Jestli to tak neni, tak me prosim poucte:)

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 15:15
od bufer
Uz to hádam nekomplikujme, klapka tam nie je :wink: G8DA je napriek tomu ze sa obcas pokazí celkom jednoduchý motor.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 16:02
od lucky.jack
Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 16:15
od vita_k
lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
on to myslel kolega metifericky :) aby to asi pochopil i ten co neovlada ty spravny cizi termity :)

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 17:50
od Komi
spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane-predpokladam ze v tom plyne po pracovnom cykle je minimalny obsah kyslika a tym je pre spalenie nafty bezcenny, cize ak viem kolko cisteho vzduchu do motora ide tak viem kolko nafty mozem vstreknut aby sa dokazala spalit, plynom z EGR ak ma minimum kyslika tak uz nespalim ani prd takze ho zrejme nemusim uvazovat , ci ?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 20:52
od Tomin123
Komi píše:spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane
1, nesouvisi to moc s tematem, jen jsem na to chtel upozornit ze neni kazdy system motoru stejny
2, opravdu nektere motory hlidaji otevreni EGR vent. tim, ze si hlidaji zmenu prutoku skrz vahu. Je to logicke a musi to fungovat. Motor je schopen nasat jen dane mnozstvi vzduchu (pri danem tlaku, otackach, ...) a pokud najednou cast toho vzduchu zacnes tlacit EGRem (pretlakem z vyfuku) do sani, tak o to mene projde cerstveho skrz vahu.

to vita_k: asi mas recht, ja taky netvrdim ze to nejak souvisi s mnozstvim nasateho vzduchu. Ja jen ze to je jeste dalsi udelatko ktere je v ceste nasavani.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 02.07.2012 09:48
od bufer
lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
...ale máš, minimálne 2, len ich nevidíš: na vzduch - vysokotlaká časť sacieho traktu a na palivo - rail....

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 09.07.2012 08:45
od lucky.jack
LosBanditos píše:Budou mi to dělat v neoficiálním servisu, ale komunikovali to se servisem Ford, přes který si ten díl objednali. Když bude k dílu nějaký číslo, tak ho sem dám. Jinak mě zajímá, jestli je potřeba nějaká úprava elektroniky nebo tak, protože, když se to mechanicky ucpe, tak aby to neházelo nějakou chybu. Anebo to je jedno? Při studeným motoru se prostě EGR bude otevírat, ale nic tam z motoru nepůjde? :roll: Kdo to máte, jak to je u vás!?
Tak jsem o víkendu EGR zaslepil a žádná kontrolka zatím nesvítí. Nevím jak chyby v jednotce, na to jsem ještě nekoukal...Jedinej problém zatím je, že se mit o nepodařilo pořádně utěsnit, takže mi to poněkud fouká. Asi to zaplácnu pastou na výfuky a uvidíme...

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 10.07.2012 07:33
od bufer
vita_k píše:
bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
to memu tvrzeni neodporuje.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.
OK, vsak ja tiez netvrdim ze v tlakovej nadobe nemoze byt podtlak. Chcel som poukazat na podstatu, nie rozoberat detaily. Podstatne je podla mna, ze EGR system je len system doplnkovy , nema klucovy vplyv na cinnost motora a motor po jeho vyradeni (zaslepenim) slape kludne dalej.
Ako zaslepenie ovplyvnuje hodnotu ostatných senzorov a tym vypocet pozadovaneho tlaku vzduchu, davky paliva..... su veci o ktorych cim hlbsie pojdeme do detailu, tym viac zistime kolko toho nevieme.....
Ja som sa po zaslepeni obaval len jednej veci: ci nebude vplyvom zvysenej teploty spalovania dochadzat k predzapalom a tym k "trhaniu" motora v niektorych rezimoch. Nic take som zatial nezaregistroval.