RADA PRO VŠECHNY
Mě tento problém můj focus naštěstí nedělá, ale už párkrát jsem měl asi náznak tohoto problému

Když je auto studené a hned pomalu vyrazím.
Z kopce u studeného motoru vymáčknu spojku, tak otáčky padly až na cca 500,, blikla kontrolka dobíjení (jasně altec už pod kritickými otáčky vypíná), motor se zaklepal, ale okamžitě zase vylítnou na 1500, zase klesnou na 500, zase zaklepe a zase vylítnou... takto někdy 2x a ustane to, někdy třeba i 4x. Jakmile zase uvolním spojku a zase to zkusím znova, už to přestane.
Stalo se mi to asi 5x za rok. Téměř to neznám. Ale tuším, že se jedná o váš problém, je tak?
Co jsem dělal:
komprese - ok
ventilové vůle - seřízeny ok
vstřikovače - ok
dlouhodobé adaptace - ok
čerpadlo - ok
vyčištění klapky, reset ECU (klapka i adaptace) přes notebook - ok
klapka, asi v pořádku ale NENÍ, malinko se mi chvěje při lechtání plynu.
Vytáhněte hadici sání otočte klíčkem, NE-startujete, pouze klíček poloha 2? (svítí kontrolky) a při lechtání plynu najdete polohu, kdy je klapka nervózní. (někdo vám bude malinko lechtat plyn a vy koukejte na klapku, bude dělat takový pískavý zvuk - PWM modulace, pulzně šířková modulace)
Tomuto borcovi to taky takhle blblo, koupil si za 6 kil nový poťák...
https://www.drive2.ru/l/3582603/
Být vámi tak to zkontroluji
Buď je příčina v už vyšlehaných drahách potenciometru klapky, nedá se řešit, pouze výměna za díl z číny za 600,- některé verze obsahují místo potenciometru hallův senzor s elektronikou (hřídelka je osazena magnetem )
Nebo může být problém z nadměrnou vůlí v soukolí mechanismu klapky, přesně v tomto místě otevření lehkého otevření je totiž aretační poloha klapky (klidová poloha), sem se klapka natočí při odpojení napájení. Motorek ji může přivírat, přes pružinu, nebo otvírat, přes jinou pružinu, ale právě v tomto místě vzniká převrácení polarity, uvolnění klapky a hlavně OBRACÍ SE STRANA TLAKU NA SOUKOLÍ, pokud má hřídelka vůli což má!!! i moje po 100.000km vzniká vůle a zpětná vazba řízení klapky už udělá svoje...
To je jen moje teorie, mohl bych se na to podívat, ale moje auto jede perfektně a nechce se mi to znovu rozdělávat a dělat pokusy
Při teplém motoru je jiný úhel klapky při volnoběhu, klapka se přivírá a je pod tlakem.. Ale při studeném motoru je třeba klapku přiotevřít a zde je ona klidová poloha, kde se točí polarita motorku v klapce...
Možná by pomohlo o 2 otáčky přidat na šroubu klidové polohy, zkontrolovat rukou, jestli klapku ještě zavřete a nenarazí do tohoto šroubu (dutý šroub, uvnitř pružina a na konci kulička, která se zamačkává), poté bych resetoval ECU.
Zase nevíme, zda LZE? resetovat ECU pouze odpojením baterky... mě se to tedy nezdá, zase dalo by se to vyzkoušet, odpojit a pak přečíst adaptace, jenže každý kdo má diagnostiku si nebude odpojovat baterku, protože to resetne přes ni.
Je to jen moje teorie, ale rozhodně bych to vyzkoušel.