Stránka 15 z 31

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 27.06.2012 20:11
od LosBanditos
Budou mi to dělat v neoficiálním servisu, ale komunikovali to se servisem Ford, přes který si ten díl objednali. Když bude k dílu nějaký číslo, tak ho sem dám. Jinak mě zajímá, jestli je potřeba nějaká úprava elektroniky nebo tak, protože, když se to mechanicky ucpe, tak aby to neházelo nějakou chybu. Anebo to je jedno? Při studeným motoru se prostě EGR bude otevírat, ale nic tam z motoru nepůjde? :roll: Kdo to máte, jak to je u vás!?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 28.06.2012 14:30
od bufer
Elektronika kontroluje, či je EGR zapojený (odpor vinutia motorku musí byť v stanovenom rozsahu) a hodnotu snímača polohy (napätie na snímači musí byť v stanovenom rozsahu). Mechanické zaslepenie kanálu "nevidí" a reguluje ventil akoby sa nič nedialo, akurát ten sajrajt z výfuku nejde do sania. Mimochodom EGR je tam z čiste ekologických dôvodov (znížením teploty spaľovania sa znižuje obsah NOx vo výfukových plynoch). NOx sa zatiaľ na emisnej nemerajú. Na výkon, hospodárnosť a životnosť motora vply nemá a ak tak negatívny (znečisťovanie sacieho traktu)

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 28.06.2012 14:47
od eda.davids
Znečištění traktu a taky si myslim,že pěkně zasírá vstřiky.Otvírání Egr se vypočítává z Map a Maf senzoru.Záslepku jsem vytvořil z plechu podle tý podložky co tam je cena plechu 0kč výroba 10 min.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 28.06.2012 15:09
od lucky.jack
Kdyby to bylo tak jednoduchý, nemyslím tím výrobu a montáž záslepky, tak do toho jdu taky. Jen pořád nevím jak obejít kontrolu jednotky, aby nesvítila kontrolka.
Když se spojí EGR s odvětráním motoru, tak jde do spalovacího prostoru pěknej humus, kterej časem neskutečně zanese jak sání tak všechno kudy to jde :blee:

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 28.06.2012 19:48
od vita_k
lucky.jack píše:Kdyby to bylo tak jednoduchý, nemyslím tím výrobu a montáž záslepky, tak do toho jdu taky. Jen pořád nevím jak obejít kontrolu jednotky, aby nesvítila kontrolka.
Když se spojí EGR s odvětráním motoru, tak jde do spalovacího prostoru pěknej humus, kterej časem neskutečně zanese jak sání tak všechno kudy to jde :blee:
pockej bufer pise, ze to jednotka nevidi, ze je tam zaslepka...

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 08:22
od Sobull
Taky bych řekl, že když je EGR funkční, jen ho zaslepíš a neodpojíš, tak si bude vesele otvírat a zavírat, akorát do motoru nic nepůjde.
Taky by mě to lákalo, ale mám dva dotazy:
1) nebude jednotce chybět "vzduch"? Přidá sama ze sání nebo se tyhle sajrajty z EGR vůbec nijak nezapočítávají?
2) kdo to máte (nebo plánujete), kde zaslepujete? Před EGR, za EGR nebo až před sáním?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 09:05
od eda.davids
Ted nevim jakou kontrolu myslíš?Tam neni čidlo na kontrolu bordelu :D z výfuku. :D :D Egr se otvírá na základě výpočtu a jediná zpětná vazba , kontrola vlastní polohy egr.Ta když se pokazí tak bývá system fault.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 09:21
od Sobull
Jestli je to na mě, tak to myslím takhle:
Do motoru jde určitý množství vzduchu, vzduch ze sání plus "vzduch" z EGR. Když si jednotka myslí, že jde vzduch z EGR (ventil je otevřený), ale ve skutečnosti žádný nejde (je zaslepený), tak co udělá? Nebude jí to chybět? Nebo je to tak málo, že s tím "vzduchem" vůbec nepočítá?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 10:35
od Tomin123
Mozna je to uz as-post, ale ...
Pridirani EGR lze na 1.6TDCI(DV6) motorech ve Fordiagu zkontrolovat.
Do osciku navolit hodnoty "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) a "OBD.EGRDTCY" (pozadovana poloha ventilu; budici signal 0-100%) a nasnimat chvili kdy motor "zavaha". Pokud je v tuto chvili na prubezich videt znatelne zpozdeni mezi pozadavkem a aktualni polohou, je to jasne.

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 10:43
od bufer
Sobull píše:Jestli je to na mě, tak to myslím takhle:
Do motoru jde určitý množství vzduchu, vzduch ze sání plus "vzduch" z EGR. Když si jednotka myslí, že jde vzduch z EGR (ventil je otevřený), ale ve skutečnosti žádný nejde (je zaslepený), tak co udělá? Nebude jí to chybět? Nebo je to tak málo, že s tím "vzduchem" vůbec nepočítá?
Jednotka si nič "namyslí". Jednoducho má v pamati naprogramované mapy pri ktorych hodnotách vstupných senzorov (váha vzduchu, poloha plynového pedálu, vypočítaná záťaž, tlak v saní ...) má EGR otvoriť a koľko. To aj robí a o ostatné sa nestará. Spatnú vazbu má len zo snímača polohy EGR ventiku. O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 10:54
od Tomin123
bufer píše:Jednotka si nič "namyslí".... O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".
Toto ale plati pouze pro urcity typ motoru. U jinych se zase snima skutecny prutok vzduchu skrz EGR pomoci zuzeni a rozdilu tlaku na tom zuzeni. Jinde se zase EGR hlida pomoci MAFu (lehky pokles prutoku vzduchu skrz MAF po otevreni EGR).

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 11:11
od bufer
Tomin123 píše:Mozna je to uz as-post, ale ...
Pridirani EGR lze na 1.6TDCI(DV6) motorech ve Fordiagu zkontrolovat.
Do osciku navolit hodnoty "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) a "OBD.EGRDTCY" (pozadovana poloha ventilu; budici signal 0-100%) a nasnimat chvili kdy motor "zavaha". Pokud je v tuto chvili na prubezich videt znatelne zpozdeni mezi pozadavkem a aktualni polohou, je to jasne.
Háčik je v tom že "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) je odvodzovaná z napátia na snímači polohy EGR, čo je v podstate bežec potenciometra a implicitne sa predpokladá, že ten snímač je v poriadku. A práve nedokonalý kontakt toho bežca je zdrojom problémov.... a vplyvom toho skutočne aktuálna poloha EGR ventilu je iná ako "EGRTPC"

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 11:35
od bufer
Tomin123 píše:
bufer píše:Jednotka si nič "namyslí".... O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".
Toto ale plati pouze pro urcity typ motoru. U jinych se zase snima skutecny prutok vzduchu skrz EGR pomoci zuzeni a rozdilu tlaku na tom zuzeni. Jinde se zase EGR hlida pomoci MAFu (lehky pokles prutoku vzduchu skrz MAF po otevreni EGR).
Naprosto súhlasím. Moje príspevky smerujú ku konkretnemu motoru 1.6 TDCI 80 kW

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 11:59
od Sobull
Aha, takže u 1,6 tdci se množství vzduchu ze sání nijak nekoriguje podle množství "vzduchu" z EGR, ten je prostě jako bonus? Sorry, že se ptám jak jelito, ale na mě musíte jazykem mého kmene. :mrgreen:
Pro 2,0 TDCI to platí taky?

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Napsal: 29.06.2012 12:25
od bufer
Celkom nerozumiem v čom je problém. Jediné čo je v motore 1.6 tdci regulované v sacom trakte je tlak vzduchu vo vysokotlakovej časti - ako snímač je použitý snímač tlaku a ako akčný člen variabilné natáčanie lopatiek turba. Iné prostriedky riadiaca jednotka nemá. Akým spôsobom presne jednoka vypočítava požadované hodnoty tlaku je na dlhú diskusiu. Každopádne zaslepenie EGR jednotka nedetekuje, či nejako po zaslepení koriguje hodnoty tlaku v sacom trakte neviem, ale podľa nasnímaných hodnôt skôr nie.
Motor 2.0 tdci detailne nepoznám.