
Krátkodobé sporadické straty výkonu
- LosBanditos
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26.10.2011 19:44
- Bydliště: Trutnov
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Budou mi to dělat v neoficiálním servisu, ale komunikovali to se servisem Ford, přes který si ten díl objednali. Když bude k dílu nějaký číslo, tak ho sem dám. Jinak mě zajímá, jestli je potřeba nějaká úprava elektroniky nebo tak, protože, když se to mechanicky ucpe, tak aby to neházelo nějakou chybu. Anebo to je jedno? Při studeným motoru se prostě EGR bude otevírat, ale nic tam z motoru nepůjde?
Kdo to máte, jak to je u vás!?

Ford Focus combi II, 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2005, bez DPF, autom. klima, Sony autorádio
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Elektronika kontroluje, či je EGR zapojený (odpor vinutia motorku musí byť v stanovenom rozsahu) a hodnotu snímača polohy (napätie na snímači musí byť v stanovenom rozsahu). Mechanické zaslepenie kanálu "nevidí" a reguluje ventil akoby sa nič nedialo, akurát ten sajrajt z výfuku nejde do sania. Mimochodom EGR je tam z čiste ekologických dôvodov (znížením teploty spaľovania sa znižuje obsah NOx vo výfukových plynoch). NOx sa zatiaľ na emisnej nemerajú. Na výkon, hospodárnosť a životnosť motora vply nemá a ak tak negatívny (znečisťovanie sacieho traktu)
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Znečištění traktu a taky si myslim,že pěkně zasírá vstřiky.Otvírání Egr se vypočítává z Map a Maf senzoru.Záslepku jsem vytvořil z plechu podle tý podložky co tam je cena plechu 0kč výroba 10 min.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Kdyby to bylo tak jednoduchý, nemyslím tím výrobu a montáž záslepky, tak do toho jdu taky. Jen pořád nevím jak obejít kontrolu jednotky, aby nesvítila kontrolka.
Když se spojí EGR s odvětráním motoru, tak jde do spalovacího prostoru pěknej humus, kterej časem neskutečně zanese jak sání tak všechno kudy to jde
Když se spojí EGR s odvětráním motoru, tak jde do spalovacího prostoru pěknej humus, kterej časem neskutečně zanese jak sání tak všechno kudy to jde

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
pockej bufer pise, ze to jednotka nevidi, ze je tam zaslepka...lucky.jack píše:Kdyby to bylo tak jednoduchý, nemyslím tím výrobu a montáž záslepky, tak do toho jdu taky. Jen pořád nevím jak obejít kontrolu jednotky, aby nesvítila kontrolka.
Když se spojí EGR s odvětráním motoru, tak jde do spalovacího prostoru pěknej humus, kterej časem neskutečně zanese jak sání tak všechno kudy to jde :blee:
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Taky bych řekl, že když je EGR funkční, jen ho zaslepíš a neodpojíš, tak si bude vesele otvírat a zavírat, akorát do motoru nic nepůjde.
Taky by mě to lákalo, ale mám dva dotazy:
1) nebude jednotce chybět "vzduch"? Přidá sama ze sání nebo se tyhle sajrajty z EGR vůbec nijak nezapočítávají?
2) kdo to máte (nebo plánujete), kde zaslepujete? Před EGR, za EGR nebo až před sáním?
Taky by mě to lákalo, ale mám dva dotazy:
1) nebude jednotce chybět "vzduch"? Přidá sama ze sání nebo se tyhle sajrajty z EGR vůbec nijak nezapočítávají?
2) kdo to máte (nebo plánujete), kde zaslepujete? Před EGR, za EGR nebo až před sáním?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Ted nevim jakou kontrolu myslíš?Tam neni čidlo na kontrolu bordelu
z výfuku.
Egr se otvírá na základě výpočtu a jediná zpětná vazba , kontrola vlastní polohy egr.Ta když se pokazí tak bývá system fault.



- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Jestli je to na mě, tak to myslím takhle:
Do motoru jde určitý množství vzduchu, vzduch ze sání plus "vzduch" z EGR. Když si jednotka myslí, že jde vzduch z EGR (ventil je otevřený), ale ve skutečnosti žádný nejde (je zaslepený), tak co udělá? Nebude jí to chybět? Nebo je to tak málo, že s tím "vzduchem" vůbec nepočítá?
Do motoru jde určitý množství vzduchu, vzduch ze sání plus "vzduch" z EGR. Když si jednotka myslí, že jde vzduch z EGR (ventil je otevřený), ale ve skutečnosti žádný nejde (je zaslepený), tak co udělá? Nebude jí to chybět? Nebo je to tak málo, že s tím "vzduchem" vůbec nepočítá?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Mozna je to uz as-post, ale ...
Pridirani EGR lze na 1.6TDCI(DV6) motorech ve Fordiagu zkontrolovat.
Do osciku navolit hodnoty "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) a "OBD.EGRDTCY" (pozadovana poloha ventilu; budici signal 0-100%) a nasnimat chvili kdy motor "zavaha". Pokud je v tuto chvili na prubezich videt znatelne zpozdeni mezi pozadavkem a aktualni polohou, je to jasne.
Pridirani EGR lze na 1.6TDCI(DV6) motorech ve Fordiagu zkontrolovat.
Do osciku navolit hodnoty "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) a "OBD.EGRDTCY" (pozadovana poloha ventilu; budici signal 0-100%) a nasnimat chvili kdy motor "zavaha". Pokud je v tuto chvili na prubezich videt znatelne zpozdeni mezi pozadavkem a aktualni polohou, je to jasne.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Jednotka si nič "namyslí". Jednoducho má v pamati naprogramované mapy pri ktorych hodnotách vstupných senzorov (váha vzduchu, poloha plynového pedálu, vypočítaná záťaž, tlak v saní ...) má EGR otvoriť a koľko. To aj robí a o ostatné sa nestará. Spatnú vazbu má len zo snímača polohy EGR ventiku. O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".Sobull píše:Jestli je to na mě, tak to myslím takhle:
Do motoru jde určitý množství vzduchu, vzduch ze sání plus "vzduch" z EGR. Když si jednotka myslí, že jde vzduch z EGR (ventil je otevřený), ale ve skutečnosti žádný nejde (je zaslepený), tak co udělá? Nebude jí to chybět? Nebo je to tak málo, že s tím "vzduchem" vůbec nepočítá?
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Toto ale plati pouze pro urcity typ motoru. U jinych se zase snima skutecny prutok vzduchu skrz EGR pomoci zuzeni a rozdilu tlaku na tom zuzeni. Jinde se zase EGR hlida pomoci MAFu (lehky pokles prutoku vzduchu skrz MAF po otevreni EGR).bufer píše:Jednotka si nič "namyslí".... O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Háčik je v tom že "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) je odvodzovaná z napátia na snímači polohy EGR, čo je v podstate bežec potenciometra a implicitne sa predpokladá, že ten snímač je v poriadku. A práve nedokonalý kontakt toho bežca je zdrojom problémov.... a vplyvom toho skutočne aktuálna poloha EGR ventilu je iná ako "EGRTPC"Tomin123 píše:Mozna je to uz as-post, ale ...
Pridirani EGR lze na 1.6TDCI(DV6) motorech ve Fordiagu zkontrolovat.
Do osciku navolit hodnoty "EGRTPC" (aktualni poloha EGR ventilu) a "OBD.EGRDTCY" (pozadovana poloha ventilu; budici signal 0-100%) a nasnimat chvili kdy motor "zavaha". Pokud je v tuto chvili na prubezich videt znatelne zpozdeni mezi pozadavkem a aktualni polohou, je to jasne.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Naprosto súhlasím. Moje príspevky smerujú ku konkretnemu motoru 1.6 TDCI 80 kWTomin123 píše:Toto ale plati pouze pro urcity typ motoru. U jinych se zase snima skutecny prutok vzduchu skrz EGR pomoci zuzeni a rozdilu tlaku na tom zuzeni. Jinde se zase EGR hlida pomoci MAFu (lehky pokles prutoku vzduchu skrz MAF po otevreni EGR).bufer píše:Jednotka si nič "namyslí".... O prietokoch vzduchu a sajrajtu "nemá ani páru".
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Aha, takže u 1,6 tdci se množství vzduchu ze sání nijak nekoriguje podle množství "vzduchu" z EGR, ten je prostě jako bonus? Sorry, že se ptám jak jelito, ale na mě musíte jazykem mého kmene.
Pro 2,0 TDCI to platí taky?

Pro 2,0 TDCI to platí taky?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Celkom nerozumiem v čom je problém. Jediné čo je v motore 1.6 tdci regulované v sacom trakte je tlak vzduchu vo vysokotlakovej časti - ako snímač je použitý snímač tlaku a ako akčný člen variabilné natáčanie lopatiek turba. Iné prostriedky riadiaca jednotka nemá. Akým spôsobom presne jednoka vypočítava požadované hodnoty tlaku je na dlhú diskusiu. Každopádne zaslepenie EGR jednotka nedetekuje, či nejako po zaslepení koriguje hodnoty tlaku v sacom trakte neviem, ale podľa nasnímaných hodnôt skôr nie.
Motor 2.0 tdci detailne nepoznám.
Motor 2.0 tdci detailne nepoznám.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti