Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Re: Alternátor

Příspěvek od cole » 27.01.2011 17:07

no nakolko mi to blikalo aj po vymene diodoveho mostika tak tam isiel novy altik od rmteam..
ujo vravel ze za ten den to bol 4 na focusa..
zatial bez problemov :lol:
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

palko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 31.08.2008 09:26
Bydliště: Rychvald

Re: Alternátor

Příspěvek od palko » 30.01.2011 08:25

U těch tlumičů jsem se upsal-nebyly za 3 400,- .ale 2 400,- :wink:

davidsav
Příspěvky: 1
Registrován: 04.01.2010 23:03

Re: Alternátor

Příspěvek od davidsav » 31.01.2011 21:47

Můžete mi prosím někdo poradit? Kolísá mi nabíjení mezi 13-15V a mám podezření na regulátor. Neměl někdo stejný problém? Díky

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Alternátor

Příspěvek od Bullitt » 08.02.2011 21:58

Sorry za OT, ale když to čtu, tak je mi smutno, jak šel Ford s nástupem Focusů s kvalitou altíků do pr... Dřív to býval díl, kterej taky auto přežil.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
mišák54
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 15.02.2011 18:33

Re: Alternátor

Příspěvek od mišák54 » 15.02.2011 18:58

Zdravím a připojuji svoji zkušenost z loňského léta. Při návratu (odjezd cca 0.00 hod. v noci) z dovolené z Rakouska až od Bodamského jezera, chvíli po rozjezdu (asi 800 m.) se na 15 sekund rozsvítila kontrolka dobíjení, po 5-ti minutách se to opakovalo a tak pořád dokola a po dvou hodinách se kontr. rozsvítila trvale (bez doprovodných zvuků). Po příjezdu do Mnichova po vypnutí motoru a nastartování normálně zhasla a po ujetí asi 800 m. svítila trvale. Jak jsem zjistil později bylo to špatným regulátorem (kolísavé napětí). Proběhla oprava (byl vyměněn regulátor, ložiska), oprava stála 3900 kč., ale po opravě regulátor dával stabilně 14,2 V i při zapnutých či vypnutých spotřebičích, (i při zhasnuté či rozsvícené) kontrolka se znovu rozsvěcela, teď už krátce po rozjezdu (cca 50 m.). V poslední době, asi před 14 dny jsem zjistil, že když se motor zahřeje na provozní teplotu asi po 10-ti minutách, či asi po 20-ti km jízdy, tak když motor vypnu a znovu nastartuji, tak se kontrolka po nastartování a další jízdě už nerozsvítí a vše je OK. A teď moje otázka: Není s dobíjením spojeno nějaké čidlo, které hlídá teplotu motoru? Díky za odpověď.
Fofo, 1,8 TDDI, kombi, 2004

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Alternátor

Příspěvek od petulak » 16.02.2011 06:39

Někdo tady psal,že to taky hlídá teplotu baterie. Ale nemůžu ten článek najít. :| :|
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

houmr.85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.10.2009 20:36

Re: Alternátor

Příspěvek od houmr.85 » 21.06.2011 07:09

Ahoj, měl bych dotaz ohledně demontáže alternátoru. Respektive povolení kompresoru klimatizace. Jde mi oto, zda můžu povilit ty 4 dlouhé šruby, co jsou v "rozích" toho kompresoru a nebo musím vyšrubovat takové dva menší šruby, které jsou pod tělesem kompresoru a je tam fakt blbej přístup. Já jen pro jistotu se ptám :). Jinak jsem měl dotaz, ještě na jednom vláknu tohoto typu, ale nk ničemu valnému jsem nedospěl, setkal-li se s tím někdo, budu rád za jakékoliv info. Díky a omlouvám se za dlouhý příspěvek. Martin

CITUJI:"Ahoj, měl bych takový dotaz, zda jste se s tím už někdo nesetkal. Mám problém s kolísáním dobíjecího napětí. Situace je taková, když ráno nebo za chladného počasí nastartuju, tak mám napětí v pohodě 14,4 V (měřeno na přídavném teploměru s voltmetrem), při zapnutých světlech, ventilátoru, rádia... Prostě je všechno v pořádku. Ale přes den, když auto stojí na sluníčku, tak po nastartování mám napětí stabilně 13,5 V (to by mělo být napětí, které jde z altíku, když to nereguluje, je to tak?) Kontrolka nesvítí. Opět je to hodnota, která se drží i při zapnutých spotřebičích.
Zkoušel jsem už všechny možné kontakty rozdělávat a čistit, ale bez výsledku. Alternátor jsem venku ještě neměl, takže nevím v jaké je kondici, ale připadá mi to jako problém trošku někde jinde, než v samotném altíku. Když jednou regulovat může úplně v pohodě a jindy zase nic. Nový drážkový řemen jsem mu už taky dopřál.
Díky za vaše názory."
Ford Focus, 1,8TDDI, r.v.1999

Uživatelský avatar
erik1978
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnavský kraj

Re: Alternátor

Příspěvek od erik1978 » 21.06.2011 23:32

Ja mam taký problém, že keď naštartujem studené auto tak max hodnota napätia je 14,6V ale ak naštartujem teplý motor tak napätie stúpne aj na 15 až 15,2V. Už asi 3x sa mi rozsvietila aj kontrolka.
Výmenou alternátora aj asi 3 regulátorov sa problém neodstránil.
Neviete kde by mohol byť problém?

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: Alternátor

Příspěvek od Miri » 06.08.2011 17:27

od května mi blikala kontrolka dobíjení. Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale při delších jízdách začaly problikávat i kontrolky brzd a ESP. Ve Fordu v Praze na Ořechu mi před dovolenou prohodili autobaterii za novou, kterou jsem si koupil jinde a provedli diagnostiku se zaměřením na dobíjení. Nic vadného nenašli, tak alespoň provedli promazání a pročištění kontaktů a s novou baterií se zdálo vše OK a tak jsem vyrazil na dovolenou, ale po cca 500 km se kontrolka dobíjení znovu přihlásila. Na dovče jsem s tím najezdil 3500 km s nervozitou, že mi auto někde kiksne. Nakonec nás nikde nenechalo, jen při noční zpáteční cestě německem se při problikávání kontrolek ukázala vážnější chyba a to, že tlumená světla ve vteřinových cyklech pohasínala, takže jsme raději zastavili a dojeli do Prahy až ráno.

Nakonec jsem nechal Focuse znovu překontrolovat ve Fordu Meier a byl zjištěn vadný alternátor. Asi by se dal opravit vyčištěním / repasí jak je v tomto vlákně uváděno, ale raději jsem přistoupil k výměně za nový - tato sranda vyšla i s prací na 6.500,- Kč. Snad vydrží to co ten původní (aktuálně najeto 85500 km).

harmon3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 14.04.2010 18:19

Re: Alternátor

Příspěvek od harmon3k » 01.09.2011 10:08

Cauky
Prosim o radu odesel me alternator
Neni moc penez auto potrebuji
Co doporucujete jetej origo alternator cca 1000
Nebo novej starline kolem 2800
Diky moc
Focus II 2005 1,6 VCT Lpg

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

Příspěvek od Jardak » 01.09.2011 12:11

Já osobně bych dal radši jetej origo u kterého bych nechal zkontrolovat případně vyměnit uhlíky,sběrací kroužky a ložiska.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od maxo111 » 23.09.2011 22:14

Mne na alternatore odhnil nejaky kontakt regulatora - nova suciastka s opravou by vysla 80 eur. Medzicasom bol vymeneny za najlacnejsi z autokelly (asi Starline), nebol cas spekulovat ...
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od gargulakj » 04.10.2011 18:32

Zdravím..
Nedávno mi na volnoběh začalo kolísat napětí (blikala přístrojovka) tak jsem si říkal "regulátor". Naštěstí mě pak napadlo zkontrovat země.. Očistil jsem se je a blikání přestalo.. jenže jsem to při čištění namazal olejem a ten to časem opět zaizoloval :-) Tak jsem to očistil znovu bez oleje :-) a preventivně to udělal jak je na obrázku ;-) Tak doufám že opravdu moje blikání bylo jenom díky těm zemím a že tohle chvíli vydrží ;-)
Obraz0103.jpg
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Alternátor

Příspěvek od Radekjo » 04.10.2011 19:54

Nevím jestli heftnutí je to pravé :nnou: Třeba stačil jen hydroizolační nátěr.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od gargulakj » 05.10.2011 07:34

No jenom heftlé to není.. 8) kolem očka jsem obrousil to na kov,očistil očka a zbytek očka co trčel z podšroubku je přípájený právě přímo ke karoserii takže tam je 100%tní kontakt který by už snad tak brzo neměl zoxidovat ;-)
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host