Takže tady jsou dojmy ze zkušební jízdy s Focusem 1.5 EB 110kW (manuál):
Plusy:
- přední sedadla pohodlná
- vpředu pro mě optimálně skloněné opěrky hlavy
- prostor pro nohy OK, vzadu trochu více místa na nárty než v Golfu. Kritizovaná široká středová konzole v pohodě, jak u řidiče tak u spolujezdce.
- dobře se nastupuje vpředu i vzadu (lepší než v Golfu, což mi předtím nepřipadlo - nebylo tolik času, abych si mohl pořádně vyzkoušet)
- příjemně měkký volant
- perfektní umístění šaltpáky (ale to není moc podstatné, chci automat)
- účinné stěrače, velká stíraná plocha
- naladění spojky
- ideální tvar kufru, perfektně přístupný, naprosto dostatečné rozměry pro rodinný kočár

- prostor nad hlavou, výška kufru po střechu
- přehledné ovládání A/C
- plastové prahy, spodek nárazníků - perfektní ochrana proti omlácení laku, poškození
- komfort tlumení na 17" kolech - toho jsem se trochu obával, ale naprosto v pohodě;
- podvozek - naprosto dokonalý, na okreskách jsem si jízdu vážně užíval; naprostá spokojenost (nejsem žádný závodník). Perfektní tlumení, jistota, komfort...
- MOTOR - výkon, zvuk, charakter, spotřeba - během testu 7,7l/100km, při využívání potenciálu motoru - za mě spokojenost
Mínusy:
- kvalita materiálů (subjektivně horší než v Golfu)
- výškově nenastavitelná loketní opěrka vpředu
- přední sedák nepodpírá dostatečně stehna, ale rozhodně je to lepší, než základ v Trendu
- zadní opěradla nízká, v porovnání s Golfem méně pohodlná
- vzadu pro mě nedostatečně výsuvné opěrky hlavy (krajní, středovou nehodnotím, 5 lidí nevozím) - podepřená tak půlka hlavy
- nízká zadní opěradla
- při narovnání opěradel po sklopení se skřípnou pásy...tohle má lépe vyřešené i můj Ceed

- šíleně hluboká palubní deska; asi pěkný opruz při čištění čelního skla zevnitř...
- 8" displej (bez navigace) - pomalý, malá softwarová tlačítka, šíleně se špiní (otisky prstů), není nakloněný k řidiči, při při osvícení sluncem zprava není díky tomu dobře čitelný, malé fonty...
- hlasové ovládání nesplnila očekávání - pomalé, často nerozezná i jednoduchý pokyn ("yes")... Malá softwarová tlačítka na spodní hraně displeje se hůře mačkají - překáží hluboký rámeček dole.
- není pevná opěrka pro levou nohu - jen kobercem potažený podběh...v Titaniu?
- tvrdší (i když čalouněná) opěrka ruky ve dveřích (jsem zvyklý si opírat loket při jízdě - zde nepříjemné, oproti Golfu)
- hůře viditelný ovladač světel
- málo účinné ostřikovače
- výhled přes A sloupky - široké, zrcátka překrývají výhled (zde Golf triumfuje)
- zvuky při otevírání a zavírání dveří od ochrany hran dveří - to fakt v autě nechci
- plastová lišta okolo okna - dva díly nehezky spojené (přeložené) přes sebe - tohle řešení bych očekával spíše v Dacii. Nevím, proč není z jednoho kusu, není problém toto vyrobit (pracuji v plastařině, a vyrábíme pro automotive mimo jiné právě takovéto věci...
- podlážka kufru (spíše rohož) - nic moc, ale to už je spíše detail.
- na trochu horší silnici (záplaty na asfaltu) výrazné nepříjemné drnčení z palubky někde v prostoru rádia, a drnčení někde vzadu (neidentifikovatelné)
- hluk v interiéru při jízdě je výrazně vyšší než v Golfu (možná vlivem 17" kol?). V každém případě výraznější hluk od kol než v Ceedu (2011), nepříjemné. Na základě článků jsem čekal velmi nízkou hlučnost. V dB (50km/hod, 90km/hod, 130km/hod):
Kia Ceed 2011: 75; 78; 82
VW Golf : 75; 79; 85
Ford Focus : 76; 86; 92
Ne že bych byl nějaký úchyl přes teorii, ale jen mě to zajímalo, jak to bude vycházet exaktním měřením proti pocitu...
Subjektivně byl pro mě tišší Golf než Ceed, i když podle měření je vlastně hlučnější.
Hodně tedy rozhoduje frekvence (každému je nepříjemné něco jiného), a z těchto 3 aut je pro mě výrazně nejnepříjemnější Focus...a naopak Golf nadprůměrně tichý... (pořadí Golf, Ceed, Focus)
Vyšší rychlosti než 130km/hod jsem nezkoušel, a v praxi je ani moc využívat nebudu. Na dálnici se dostanu tak 2x za rok, jinak je to v režii okresek v podhůří...
Kapitola "automat":
Bohužel není možnost vyzkoušet Focuse 1.5 EB v automatu - v ČR neexistuje.
Takže náhradní řešení bylo Mondeo 2.0 EB automat.
Není to špatné, ale komfortu a rychlosti DSG nedosahuje.
Každé přeřazení bylo cítit - nejen poklesem otáček (to je samozřejmé), ale i lehkým cuknutím (zpomalením, či jak to nazvat). Prostě to člověk jasně cítí.
Kickdown - dlouhé váhání před podřazením. Při rozjezdu na křižovatce váhání před zařazením.
U DSG člověk ani neví, a je tam 7. stupeň...
Takže v disciplíně aut. převodovka dávám mínus.
Těžko říci, jak se bude automat chovat ve Focusu se slabším motorem než je v Mondeu...
Proč sakra Ford nenabízí předváděčku v této kombinaci. Sám vím o hodně lidech, kteří by chtěli automat s 1.5 EB...
Jinak Focus je moc hezké auto, má vyvážené proporce, narozdíl od Golfu, kde je výrazný zadní převis, který mi nějak nesedí vůči proporcím.