Stránka 14 z 22
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.08.2017 08:44
od currahee
Díky za poznatky.
Ještě bych teda přidal jeden. Včera ráno klasika, musel sem chvíli počkat a po celou dobu jízdy se otáčky držely a nějaké extra vibrace cítit nebyly. Jen jednou zhruba nad dvou tisícema, tam se to projevuje nejčastěji, při konstatnim plynu motor dvakrát cuknul jak kdyby opět vynechal válec.
Jednou se to dokonce dělo tak pět vteřin, misfire zase na třetim, a pak zase nic po zbytek cesty...je to haluz

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.08.2017 09:46
od stano.
Bud zapalovanie (sviecka kabel cievka) alebo vstrek. Pripadne ulomeny kabel/pokazeny konektor k nim. Ked mas vymenene cele zapalovanie, skontroluj este aj tak sviecky. Odtrh daj na 1.0mm. A potom skus prehodit napr. prvy a treti vstrek. Ci sa chyba prenesie.
Btw. Do sviecok ti netecie voda/olej?
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.08.2017 10:43
od currahee
Svíčka i cívka jsou nové, kabely zkontrolovali a nic. Cívku jsem i prohazoval a chyba zůstala na třetím. Na vstřik se ještě nesahalo.
Ohledně zatékání nevím, já nic z vrchu neviděl a servis nic neříkal. S tím vstřikem to není špatný nápad.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.08.2017 11:06
od jarod72pm
Pokud tlaky OK a svíčky/kabely/cívka(jiskra) taky OK pak mě napadá palivo+vzduch =bohatost směsi - správná funkce váhy vzduchu nebo co to má i funkce lambda sondy před katem (vyhřívání pokud má) to všechno může mít vliv na houpání otáček/případně zdechnutí motoru a bohatosti směsi - pokud teda to není blbost ???
Špatné signály umí dokonale poplést řidící jednotku motoru.
(ha to bude asi pro ten starší příspěvek/problém)
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.08.2017 17:09
od Jurawood
to váhu nemá.. každopádně to že lambda běhá se podívat bych považoval za základ.
Ten vstřik určitě... Jo kabely a svíčky s tím jsem si užil na starém autě, projevují se v hůře zápalné směsi - se hlavně při nízkých otáčkách pokud se přišlápne plyn tak to zacuká.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 28.08.2017 13:13
od currahee
A jak je to přesně s těma střikama, jsou nějak vzájemně "propojený"? Protože mi to blbne jak na benzinu, tak na plynu.
Obě lambdy na diagnostice dávaly nějaký napětí, i když ta druhá o dost méně.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 28.08.2017 19:35
od miki21
Dopiš si do podpisu typ auta a motorizaci... nikdo nebude hledat přízpěvek, kde jsi to kdysi někam napsal.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 29.08.2017 11:25
od currahee
Doplněno, origo zástavba BRC - motor SYDA. Právě proto, že mi to dělá na benzin i plyn, tak vstřiky zatím v servisu vyloučili.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 23.09.2017 16:38
od currahee
Tak vyřešeno, u mě to byly lehce ohlé ventily.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 23.09.2017 18:48
od stano.
Ventily sa len tak neohnu. Dovod je aky? Posunute rozvody? Alebo experti to ohli pri vymene rozvodov?
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 24.09.2017 19:41
od currahee
To bohužel nevím. Tento servis na autě dělal prvně a jasnou přičinu neobjevil, každopádně všechny neduhy jsou pryč..
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 24.09.2017 20:05
od Jemar
Je to jen spekulace, ale třeba už byl motor někdy v minulosti potkaný a na ohnuté ventily se nepřišlo nebo se to neřešilo. Samy od sebe se ventily neohnou, a to ani minimálně.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 25.09.2017 13:59
od currahee
Těžko říct - možné je vše, každopádně ve válcích a ani pístech žádný stopy nebyly.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 29.09.2017 14:28
od Jurawood
Mě se ohnulo ventilů už plno. A to dokonce i titanové. Samo nic - to je pravda.
Nějaké příčiny:
- prasklý šroub nastavitelného rozvodového kola, přeskočený rozvoďák, náraz pístu na tvrdo. Ventil přežil.
- vylágrovaná ojnice, vůle na ojnici se tak zvětšil, že píst narážel až do hlavy, píst KO. Ventil přežil.
- prasklá ventilová pružina rozšmelcovaná na 3x. Klínky ventilu byly dokonce fialové. Ventil byl zavírán pouze pístem v 13 tisících otáčkách. Motor si takto odjel více jak jedno kolo, byl sice cítit pokles výkonu, ale bylo to zlato v Těrlicích. Když jsem to otevřel, dlouho jsem tomu nevěřil.. kdyby mě to někdo tvrdil, považoval bych to za nemožné. Ventil se pouze lehce ohnul, otiskl se do kovaného pístu. Stočen na soustruhu a jezdí dál.
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Napsal: 04.10.2017 12:26
od currahee
Ještě ke kolísání otáček, jinak je vše vyřešeno. Při vyšlápnutí spojky za jízdy otáčky spadnou třeba až k 500 a pak vylítnou nahoru, čím nižší rychlost tím je kolísání kolem volnoběžných menší a pokud auto stojí, tak jsou naprosto stabilní. Nějaký tip?