Re: Benzin E85
Napsal: 06.05.2012 16:42
Nyní jsem najel několik stovek km na čistý E85 a musím konstatovat, že u tohoto paliva nezůstanu a důvodů je několik:
- spotřeba šla nahoru na hrozných 11litrů/100km(spíše nějakou desetinu přes), oproti cca 8(+/- tak dvě destiny) u benzínu. Se směsí E85:N95(3:2) to bylo kolem 10, vždy stejná cesta do/z práce a stejným stylem. Úspora na čistý E85 proti benzínu je tedy pod 30Kč/100km.
- za jízdy se rozvěcí kontrolka motoru, chyba "P0171 System Too Lean (Bank 1)", tedy chudá směs. Tato chyba znamená buď, že dlouhodobé korekce paliva(LTFT) jsou v některém režimu na maximu(25%), ale ŘJ by tam ještě potřebovala přidat, nebo že krátkodobé korekce(STFT) jsou na maximu delší dobu(např.10 sekund). Když chybu vymažu, objeví se znovu - buď hned následující jízdu, nebo tu další.
- studený motor katastrofálně špatně startuje(a to vzhledem k počasí není vychladlý o moc méně než na 12-15°C). Start až napotřetí, napočtvrté - napodruhé třeba naskočí, ale na moc nízké otáčky a neudrží se. Dle grafů z diagnostiky se to ŘJ snaží nějak řešit a pořád prodlužuje délku vstřikování při startu(už došla na 137ms, na benzín kolem 25-30ms i v mrazech), podle mě to je už dost, ale směs prostě nechytí, např. kvůli malému předstihu(směs lihu hoří pomaleji, zvlášť za studena). Předstih je během startování 0°, pak se zvýší na nějakých 10-15°, když motor naskočí.
- jakmile to chytí, motor sice drží volnoběh v pohodě, ovšem než se trošku ohřeje(cca minuta běhu) jakýkoliv dotyk plynu a motor má snahu zdechat a nemá sílu. Při rozjezdu nic moc, pak se to probudí a jede. Dle grafů z diagnostiky jsou u studeného motoru dlouhodobé korekce na +25%(to je správně, odpovídá ethanolu) a krátkodobé přidávají dalších pár desítek %(z hlavy nevím), ty postupně klesají - to je správně = sytič. Jenže jakmile i zcela nepatrně přidám plyn, dlouhodobé korekce jdou z +25% okamžitě k nule(zřejmě dle neadaptované tabulky), směs s ethanolem je tak náhle chudá(zůstává pouze obohacení krátkodobými korekcemi, ale výsledek odpovídá jen benzínu) a tak to má snahu chcípat.
Tedy jak se můj motor choval po adaptaci dobře při zkoušce na směs 3:2(ovšem to je bez finanční úspory), tak čistý E85 mu prostě nechutná a musím ho opustit. Vzhledem k nárůstu spotřeby je navíc úspora minimální.
- spotřeba šla nahoru na hrozných 11litrů/100km(spíše nějakou desetinu přes), oproti cca 8(+/- tak dvě destiny) u benzínu. Se směsí E85:N95(3:2) to bylo kolem 10, vždy stejná cesta do/z práce a stejným stylem. Úspora na čistý E85 proti benzínu je tedy pod 30Kč/100km.
- za jízdy se rozvěcí kontrolka motoru, chyba "P0171 System Too Lean (Bank 1)", tedy chudá směs. Tato chyba znamená buď, že dlouhodobé korekce paliva(LTFT) jsou v některém režimu na maximu(25%), ale ŘJ by tam ještě potřebovala přidat, nebo že krátkodobé korekce(STFT) jsou na maximu delší dobu(např.10 sekund). Když chybu vymažu, objeví se znovu - buď hned následující jízdu, nebo tu další.
- studený motor katastrofálně špatně startuje(a to vzhledem k počasí není vychladlý o moc méně než na 12-15°C). Start až napotřetí, napočtvrté - napodruhé třeba naskočí, ale na moc nízké otáčky a neudrží se. Dle grafů z diagnostiky se to ŘJ snaží nějak řešit a pořád prodlužuje délku vstřikování při startu(už došla na 137ms, na benzín kolem 25-30ms i v mrazech), podle mě to je už dost, ale směs prostě nechytí, např. kvůli malému předstihu(směs lihu hoří pomaleji, zvlášť za studena). Předstih je během startování 0°, pak se zvýší na nějakých 10-15°, když motor naskočí.
- jakmile to chytí, motor sice drží volnoběh v pohodě, ovšem než se trošku ohřeje(cca minuta běhu) jakýkoliv dotyk plynu a motor má snahu zdechat a nemá sílu. Při rozjezdu nic moc, pak se to probudí a jede. Dle grafů z diagnostiky jsou u studeného motoru dlouhodobé korekce na +25%(to je správně, odpovídá ethanolu) a krátkodobé přidávají dalších pár desítek %(z hlavy nevím), ty postupně klesají - to je správně = sytič. Jenže jakmile i zcela nepatrně přidám plyn, dlouhodobé korekce jdou z +25% okamžitě k nule(zřejmě dle neadaptované tabulky), směs s ethanolem je tak náhle chudá(zůstává pouze obohacení krátkodobými korekcemi, ale výsledek odpovídá jen benzínu) a tak to má snahu chcípat.
Tedy jak se můj motor choval po adaptaci dobře při zkoušce na směs 3:2(ovšem to je bez finanční úspory), tak čistý E85 mu prostě nechutná a musím ho opustit. Vzhledem k nárůstu spotřeby je navíc úspora minimální.