Dobry den, mel bych jednu takovou otazku, na kterou uz mam po precteni vlakna predbeznou variantu opdovedi

Jednou jsem byl v service a ptal jsem se tech chlapu na palivovy filtr, kdy se ma menit a jestli uz to mam udelat, nejdriv koukali, kde by mohl byt, pak jeden tam vlez, podival se na to a rek, ze se menit vubec nema... i tehdy mi to prislo divny, ted uz jsem skoro jisty. Co tim myslel, ze se meni po hodne kilometrech nebo to byl takovy "odbornik"? (je to benzin) Jinak jak jsem si to vlakno prosel, myslim, ze uz za chvili bude potreba vymeny - 102tis. najeto a jestli byl meneny nekdy - nevim.
Sorry za mozna hloupou otazku, jsem zacatecnik (19 let)

a to auto je mamky, jen s tim obcas jezdim a snazim se o to jaksi starat

provadim udrzbu (vymenit zarovky, umyt, vysat a tak

)
Ted se chystam vymenit kabinovy (trochu to tahne prachem, kdyz se zapne vetrani) a vzdychovy, protoze bude nejspis strasne spinavej, uz od koupi jsme najeli nejakych 30000 a jak na tom byl pred tim, take nevim. To jsem se tehdy jeste vubec nevyznal a nedival jsem se na to.
Jinak pred nejakou dobou (asi pulrok zpatky) jsme vsichni (ja, mamka, bratr vsechny s docela cerstvymi ridicaki (rok) a prvni auto v zivote vubec

) zaznamenali, ze to auto zacalo nejak hur tahnout a plynovy pedal je jaksi mekci, nez byl. Nedavno jsem si vsiml jeste, ze na jedne rovince, kde jsem driv obcas jel i 110 ted tech 110 fizicky nedosahnu, to vzdalenost na to nestaci (proste nestihnu se natolik zrychlit) a na pedal slapu priblizne stejne a to nikdy do podlahy. Bude to nejspis filtry, ze? Jak vzduchovym tak i palivovym? Nebo muze byt jeste neco?
Predem moc dekuji za rady!!!