Ahoj, mám teď najeto 197000 a včera se mi po cca 100km jízdě asi půl kilometru od domova začalo z levé strany motoru (od rozvodů) ozývat rachocení. Tak jsem to hodil nad jámu. Myslel jsem, že drnčí nějaký kryt nebo tak. Sundal jsem horní i spodní kryt motoru a zvuk neustál. Frekvence hluku se s otáčkami zvyšuje. Zkoušel jsem zalomcovat s řemenicemi od klimy, alternátoru, napínákem, řemenicí od klikovky a nic se neviklá. Kilometry by měli sedět. Auto je z D, serviska. Koupeno před rokem s 168 tisíci. Olej měním každých 12-14 tisíc. Interval 30 se mi zdá přehnaný.
Rozvody sem se chystal udělat na jaře. V manuálu je tuším 240 tisíc nebo 10 let.
Trošku mi to připomíná tenhle problém, i když rachot není takhle výrazný. Řemenice se ale při rumplování rukama nepohybuje.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=34744
Dneska jsem měl na to kouknout mechanika. Za studena nebylo nic slyšet, po chvíli, když se motor trošku ohřál (minuta) to začalo zase hučet nebo klepat. Nevím jak ten zvuk popsat.
Bohužel mi neřekl, co to může být. Zvuk vychází z prostoru rozvodů, spíše zespoda. Říkal, že to bude muset rozhodit (rozvody si nechám hned přitom vyměnit, když už to bude kuchat). Říkal, že doufá, že to nebude klikovka, že by to bylo na nový motor.
Jaký máte názor? Nemohla by to být spíš nějaká řemenice, nebo jen ložisko klikovky? Klikovka je uložená ve valivých ložiskách nebo v kluzných?
Zdá se mi to divný, že to začalo dá se říct z ničeho nic. Auto jezdí krásně. Bohužel v servisu je volno až v pondělí, takže budu týden bez auta

A jestli to bude něco víc než ložiska v nějaké kladce, řemenici nebo vodní pumpa, tak jsem asi nahraný
EDIT: Ještě mě napadlo, kde je olejové čerpadlo a odkud je poháněno? Nemohlo by to být ono? Kontrolka mazání ale zhasne okamžitě po nastartování. Takže tlak dává.