FII píše:Alfa a omega nízké spotřeby je co nejméně brzdit a akcelerovat. Dá se pod 6l s 1.6, ale chce to předvídavost dojíždět křižovatky bez zastavení, nebrzdit zbytečně do zatáček(podvozek focuse v tom jde vstříc) a sjíždět z kopce bez motoru. Každé rozjetí je drahá věc. Vyplatí se třeba i do kopce na to šlápnout protože spotřeba naroste při osté jízdě jen asi o 1/3 , ale z kopce se jede potom za 1 litr. Na dálncích a rovných ůsecích mě vychází lépe auto rozjet víc třeba na 110 a potom ho nechat jet až na 80 a znovu přidat, vychází to llépe než udržovat stejnou rychlost.
To co popisujes uz se hodne blizi defenzivnimu rizeni, jak uz tady nekdo psal

Na dalnici bych jel radeji pomaleji, nez to rozjel na 110 a zpomaloval na 80, to snad dela jenom blazen

Pokud se ale pohybujes po meste nebo v hustejsim provozu, tak nic z toho pouzit nemuzes. Pokud totiz pred krizovatkou pribrzdis, abys ji projel na zelenou - staci, kdyz pustis plyn a budes postupne podrazovat - tak te jeste tri auta predjedou a ten posledni ti zabrzdi pred xichtem. A jizda na plny plyn do kopce za kamionem nebo nejakym Favoritem, pripadne necim horsim, taky neni moc realna. Ani si nepamatuju, kdy naposledy jsem mohl jet plynule aspon 80. To je vzdycky do kopce 45km/h, z kopce 110km/h

Kdyby byly cesty tak vytizene, jak v noci nebo se lidi naucili jezdit plynule, tak jezdis za 6l porad bez nejakych starosti. Uz jsem to tu nekde psal. Rano, kdyz jedu do prace, tak mi skoci zelena a vim, ze kdyz pojedu 45km/h, tak vsechny dalsi krizovatky projedu bez pribrzdeni na zelenou. Jenomze me mezi tim predjede 5 zavodniku, kteri strasne spechaji do prace a ti tam zastavi na cervenou a pak jeste nemuzou najit radici paku, kdyz je zelena.