Stránka 13 z 15

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 27.08.2013 23:14
od Pincekjena
Ahoj Lidi mám taky trochu problém. Při otočení klíčku mi kontrolka žhavení pouze problikne,dříve svítila aspon nějakou chvilinku.... . a hlavně to startuje o trochu dýl ale bez problému. Nevíte někdo co by s tím mohlo být ?? :-p :-)

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 27.08.2013 23:46
od KoDeath
mno naše firemní Octavie I ( :bebng: ) to dělají když mají zahřátý motor..není potřeba tolik žhavit, ale mondeo ikdyž má motor rozpálený víc než pekelné kotle, tak "žhaví" dýl.

z mého laického pohledu bych zkusil zkontrolovat žhavící svíčky... :nixw:

Re: Žhavení a start

Napsal: 28.08.2013 17:48
od Brehowicz
Přesunuto :arrow:

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 11:18
od focus04
Ahojte. Potřebuju se v něčem ujistit. Kontrolku žhavení má v každém případě jen diesel??? Podle toho, co jsem do teď četl, tak jo. Mám Focuse 1.6 16V 74 kW rok 04 a kontrolku mám taky a v posledních pár dnech mám s ní problém. Po otočení klíčku do první polohy i kontrolka žhavení s ostatnímy rožne a zhasne. Při startu se žhavení rožne asi na 2 sekundy a ručičky vybrují. To je nejspíš známka slabé baterie. Ta už má roky. Je to baterka zn. Motorcraft... jestli je ještě od výroby auta ... tak necelých 10 let má. V pátek jsem ji měl 12 hodin na nabíječce, ale moc to nepomohlo. Za studena se třesou. Jde mi o tu kontrolku. Nemám budíky z nafťáka?

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 12:07
od miki21
Místo na kontrolku mám i já, jen tam není žárovka. Kdybys měl budíky z nafťáka, tak Ti "trochu" nepasuje otáčkoměr. Ten plast kolem budíků bude nejspíš stejný pro obě motorizace, rozdíl bude jen v otáčkoměru. Je ovšem záhadou, proč tam máš na pozici žárovku. Jednoduše bych ji vyhodil, nebo ignoroval, záleží na Tobě...funkci nebude mít nejspíš žádnou. :wink:

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 13:02
od Jardak
Může tam mít budíky z nafťáka, jsou záměný. Navíc starší TDDi měly otáčkoměr do 7000 ot/min.

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 14:59
od focus04
teď z hlavy nevím do kolika otáček otáčkoměr je.. auto mám cca 3 měsíce. pojedu dneska pryč, omrknu to. Je možné, že jsou měněné. Auto bylo bourané, leželo ne levém boku. Do palubky se zasahovalo.. střed. panel okolo rádia byl venku. Jestli došlo i na výměnu bagu nebo celé palubky.. nevím. Když jedu obcí a na radaru je 50km/h tak na budíku mám cca 58km/h. Žárovku tam mám. Baterku si nechám proměřit, ale že by byla kontrolka žhavení napojená? Proč najednou reaguje na start? Kdybych budíky vidělal, ale tam někde nějaké označení, které mi řekně, že je to z nafty?

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 15:13
od focus04
Dejme tomu, že budíky jsou pro benzín. Příprava na kontrolku žhavení tam je. Nějaký jouda při výměně žárovek dá žárovku i do žhavení. Po zapojení budíků je kontrolka automaticky aktivní? Četl jsem někde, že tato kontrolka značí i slabou baterii, což by i s tím otřesem ručiček při startu odpovídalo. Hodím tam žárovku a hned bude takto reagovat? Není potřeba někde nějaká další kabeláž, jako je v naftě?

Re: Žhavení a start

Napsal: 31.08.2013 15:36
od stano.
Ze ukazuje 58km/h ... ake tam mas disky a pneu?
Ja som daval "zo srandy" ziarovku do kontrolky zhavenia aj do ostatnych slepych (napr. tempomat). Ziadna nesvietila. Ak ale blbnu aj rucicky, moze to byt baterkou.

Re: Žhavení a start

Napsal: 20.11.2013 16:34
od venculda
Zdravím, měl bych dotaz ohledně napětí při startování u FF 2004 1.8 TDCi. Potřebuji zjistit, jestli to baterie už nemá za sebou. Nemám k dispozici nic více než multimetr a zkoušel jsem napětí na prázdno a při žhavení a při startu. (12,05V, 10,96V a při startu to spadlo až na +- 8,6V, volnoběh cca 14.3V) Baterie cca 4-5 let, bezúdržbová, 71Ah 590A. Problémy začínají vždycky s příchodem zimy jak teploty klesnou pod 10st. Minulý rok to samé. Startér jsem repasoval v létě, žhaviče jsou v dobré, vstřiky seřízené a vyčištěné a tlaky taky v pohodě. Má někdo odhad jak moc by mělo padat napětí při startování ? Četl jsem někde, že pod 9V už je kaput.

Děkuji.

Re: Žhavení a start

Napsal: 20.11.2013 16:44
od phofy
Tak jestli má 12,05 V na prázdno, tak už to má za sebou, zkus jí ještě dobít

Re: Žhavení a start

Napsal: 20.11.2013 17:01
od venculda
Děkuji za rychlou odpověď. Nemá cenu dobíjet, minulý rok jsem nabíjel. Po cca 1,5 denním nabíjení nahoře indikátor stavu baterie stejně nezezelenal. Čas na novou. Doufám, že problémy poté zmizí (tedy aspoň do dalšího STK). :D
Já tu baterii nevyndal ani neodpojil, takže jsme se doufám shodli ve situaci. Kolik má mít cca připojená baterie bez jakéhokoli zapnutí mít ?

Re: Žhavení a start

Napsal: 20.11.2013 18:54
od Jardak
Minimálně 12,6 V

Re: Žhavení a start

Napsal: 08.12.2013 16:10
od peter009
cus jak poznam spatný zhavici svicky?diky za odpoved

Re: Žhavení a start

Napsal: 08.12.2013 17:38
od Jardak
peter009: myslíš, že je nutný dávat jednu otázku do dvou témat? :dih:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94#p945494