Stránka 13 z 191
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.05.2009 13:17
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.05.2009 18:17
od Igy
Nikde som to nenasiel, ale neda sa tento DPF filter vybrat a nahradit len potrubim? Namiesto senzoru dat nejaky odpor co zodpoveda tej hodnote. Z vyfuku sa bude trochu dymit, ale zase dat tie peniaze za vymenu DPF...
Podobne sa da oklamat EGR ventil.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.05.2009 11:36
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.05.2009 20:22
od Igy
To je celkom pozitivna informacia. Ako je to potom na emisnej kontrole? Predpokladam ze motor splna s fitrom normu Euro4 a bez neho Euro3. V oboch priapadoch by to nemal byt problem. Ale nie som na to odbornik. Preco potom toto nie je standardne riesenie "opravy" DPF filtra? Ved lepsia spotreba, vyssi vykon, automaticke davkovanie aditiva do nafty versus trochu spinavsie vyfukove plyny je jasna volba

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.05.2009 22:43
od Elektron
Prijde mi to dost optimisticke, spotreba o vic jak litr, je asi myslena s pouzitim tech aditiv, aby sme pak s 80kW nemeli mensi spotrebu nez 66kW

Na druhou stranu by tento fakt vysvetloval, jak sem zde v nejakem vlaknu (tusim o vyberu motorizace) cetl, ze v urcitych situacich neni rozdil vykonu 66kW vs 80kW poznat.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 16.05.2009 23:39
od Igy
No ono by to dalo zmysel. 66kw bez ucpateho vyfuku s DPF a 80kw s upchatym DPF budu mat asi dost podobne jazdne vlastnosti

Neviem ako velmi DPF filter brzdi vykon motora ale urcite mu nepridava. Ak by som DPF demontoval a nahradil rurou, neznicim potom katalizator? Asi bude treba preprogramovat riadiacu jednotku aj tak aby nerobila pravidelne cistenie filtra.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 17.05.2009 09:22
od BobTDCi
Igy píše:No ono by to dalo zmysel. 66kw bez ucpateho vyfuku s DPF a 80kw s upchatym DPF budu mat asi dost podobne jazdne vlastnosti

Neviem ako velmi DPF filter brzdi vykon motora ale urcite mu nepridava. Ak by som DPF demontoval a nahradil rurou, neznicim potom katalizator? Asi bude treba preprogramovat riadiacu jednotku aj tak aby nerobila pravidelne cistenie filtra.
Nič nenahrádzaš rúrou - teleso ostáva to isté - práve a oxidačný katalyzátor musí ostať nepoškodený (ten je prvý v poradí v smere toku výfukových plynov od turba). Ak ho "nahradíš" rúrou - šiel by ti asi hore aj hluk - DPF nahrádza aj zadný tlmič a hlavne by si tam potom už nemal ani len oxidák - lebo ten je v tom "tubuse" spolu s DPF.
Ono keď to vyrábajú tiež ich oba (oxidák i DPF) vkladajú do telesa a zavaria to na hornej i dolnej prírube - prípadne jednu z nich pred montážou-vložením a druhú po.
Čo sa týka ich rozmiestnenia dnu - napovedať by malo práve umiestnenie nátrubkov na snímanie tlaku "pred" a "za" DPF - ten "pred" je za oxidačným katalyzátorom a pred telesom DPF a ten "za" je logicky na konci.
No nič netreba preprogramovať lebo čistenie DPF/regenerácia/ sa spúšťa pri signalizácii zvýšenej tlakovej diferencie - nie podľa /napr./počtu prejdených km - takže ak sa DPF nezanesie nemá dôvod sa ani spúšťať regenerácia DPF. Teda ubudnú pri nej 4. a 5. vstrek nafty do výfukového potrubia(aj tam je podiel zníženia spotreby), ale počul som že snímač aj nejako deaktivuje, prípadne nahradí odporom simulujúcim správnu prevádzkovú hodnotu - to je všetko.

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 17.05.2009 10:00
od miggell
BobTDCI: a chystas sa to robit aj na tvojom aute?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 17.05.2009 12:02
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 18.05.2009 09:22
od Radegast
Jen ještě pro info - celý ten článek ohledně toho filtru na který odkazuje BobTDCi je na jiném fóru v sekci -
Zkusenosti s opravou DPF (Focus II 1,6TDCi)
Doufám že podle tohoto názvu to půjde vy vyhledávači vyhledat a nikomu to z tohoto fóra nebude vadit když jde o důležité informace, které by měly být dostupné pro všechny
A ještě filtr s katalyzátorem je dohromady v jedné trubce jen u 80kW TDCi.
U 100kW TDCi je katalyzátor a filtr zvlášť a tudíž se dá taky zvlášť vyměnit a tím pádem není oprava tak nákladná

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 18.05.2009 18:06
od BobTDCi
Presne tak - nemali by sme sa tváriť, že nič iné neexistuje...ak sa situácia vyvinula tak ako sa vyvinula - som za.
Nikto súdny nikomu nemôže mať za zlé účasť ani info odinakiaľ.
Hmm?
Ak však máte skúsenosti ešte od niekoho s takouto pitvou, alebo s vyčistením DPF/ako to tu už spomínané bolo/ - len neprišli novšie info o výdrži - tak prosím budem povďačný za všetky relevantné skúsenosti a informácie zodpovedajúce realite.

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 18.05.2009 18:10
od BobTDCi
petik01 píše:Auto už mám zpátky, najezdil jsem přes víkend 600 km spotřeba 5.8 na 100km
Filtr pevných častíc byl rozřezán vyčištěn,svařen a namontován.Další km ukažou.......
To "Petik01" - no kápni božskou plís - funguje to? Koľko km máš za sebou? A vôbec - čistili ti to alebo "pitvali"? To mi napadlo teraz - nevieš, nemohla to náhodou byť tá druhá alternatíva??
Dík za odpoveď.

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.06.2009 21:49
od majk
závidím Vám všem,co mají 1.6 80kW ten výkon a spotřebu,ale když jsem v DE kupoval auto,tak měli pouze diesel s DPF/Diesel Partikel Filter/a po předcházejícím pročítání netu na téma DPF ,a protože jezdím do práce 14 km jsem šel do benzínu.V současné době po opadnutí ekologické euforie v Německu již je v nabídce motor 1.6/80 kW/bez Dpf jako na počátku produkce a splňující normu E5-v ČR se nenabízí.
http://www.ford.de/SBE/ConfigureVehicle/p=1204902950303
Je to past,a jsou si toho vědomi-velmi nákladné a poruchové řešení normy E5.Upřímně Vám všem přeji mnoho km bez problémů.Já jsem odvahu jít do dieselu s DPF nenašel,obával jsem se složitosti a poruchovosti systému.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 04.06.2009 20:56
od Radegast
To majk: Je to celkem zajímavé, když nově nabízejí 1,6 TDCi 80kW bez FAP splňující EURO 5 a my máme s FAP jen EURO 4 a přitom jde o identické motory

By mě zajímalo jakou novou technikou nebo jakým nastavením se jim podařilo u stejného motoru dosáhnout EURO 5, které má ještě o dost přísnější limit než EURO 4 a přitom nemít FAP
Pokud se někomu podaří najít nějakou detalnější specifikaci, tak sem s ní ( mi se bohužel nic technicky podrobnějšího ohledně tohoto motoru s EURO 5 nepodařilo najít) :

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 09.06.2009 20:09
od petik01
Ahoj chlapi,mám rozřezaný a vyčištěný DPF najeto cca 5000 km, zatím žádný problém.
Doufam že to bude fungovat dál.........