Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24649
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ZaQik » 09.09.2017 08:33

nerekl bych straseni ... jen upozornuje, ze to neni bezproblemovy atmosfericky motor ... a bohuzel to neni ojedinele :(
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9497
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od phofy » 09.09.2017 09:11

Ano, to vím, je tady a i na jiných fórech spousta členů co měli takovýhle problém, známým nedoporučuji tento motor přesně z tohohle důvodu...Ale všichni známe reakce V12 :mrgreen:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13507
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 09.09.2017 12:52

Vo vseobecnosti je nevhodne jazdit tak, ze v nizsich otackach vodic dupne plyn na podlahu. Nerobi to dobre ani atmosfere. Turbodizlom to vadi trosku viac. A najhorsie to robi preplnovanym benzinom, hlavne tym s vysokym litrovym vykonom (vsetky moderne maloobjemove).
Niektorym vyrobcom sa podarilo LSPI eliminovat lepsie, niektorym iba prekryt, a Opel to s 1.4T nevychytal skoro vobec. Ale problemy mali aj VW motory TSi, aj od PSA, aj dalsi.
Netreba robit paniku. Len asi opat prichadza doba, ked vodic musi vediet viac ako len tocit kolesom a dupat nohami. Ako volakedy bolo umenim nastartovat hlavne v zime, prejst horskym priechodom bez vyvretia vody, ci neznicit motor pak tisic km po GO, tak opat ide doba, ze vodic nemoze mat v hlave nasrane...

Uživatelský avatar
DAveDOG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 512
Registrován: 16.07.2012 16:52
Bydliště: Austerlitz
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od DAveDOG » 09.09.2017 15:26

stano. píše: Len asi opat prichadza doba, ked vodic musi vediet viac ako len tocit kolesom a dupat nohami. Ako volakedy bolo umenim nastartovat hlavne v zime, prejst horskym priechodom bez vyvretia vody, ci neznicit motor pak tisic km po GO, tak opat ide doba, ze vodic nemoze mat v hlave nasrane...
Ale to bohužel odporuje obecnému vývoji. Auto coby dřívější investice na spoustu let, je nyní bráno jako spotřební zboží, které se po pár letech (někdy doslova) vymění za nové.
Je: Mazda 3 BM 2.0 88kW Red Soul
Byl: Ford Focus 1.6 74kW 2008 Modrá Vision

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od V12 » 09.09.2017 19:57

phofy :
Doporucil by si niektoremu znamemu Astru 1.4T 92/110 kW MY2016 az MT2017, ked je tu 350 stranove forum o katastrofickych problemoch ???

Odpovedz ANO alebo NIE.

stano :
Dovolim si upresnit Tvoje tvrdenia o LSPI :
Aj Opel to s MY2017.5 a MY2018 prekryva hrubou zaplatou v podobe bezvapenateho oleja. Ale najprv sa tvaril, ze sa nic nedeje. Mechanicky je ten motor totozny s MY2016, ktore kapali a kapu vo velkom. A jedna kardinalna otazka - naco mi je turbo, ked nemozem vyuzit jeho potencial prave v nizkych otackach ??? Prave preto chcem turbo, aby som nemusel radit ako s nejakou japonskou dychavicnou atmosferou, ktora kym nema 5000 rpm, tak sa so soferom vobec nebavi.

Budme radi, ze oproti ostatnym je na tom EB 1.0 veeelmi dobre. Sice za cenu dynamiky o triedu horsej, ako konkurencia, ale vzornou spolahlivostou.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9497
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od phofy » 09.09.2017 20:14

Jelikož o Opláckých motorech nic nevím a ani mě to nezajímá, takže mi to je jedno :wink:

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od LH » 09.09.2017 20:28

V12 píše:phofy :
A jedna kardinalna otazka - naco mi je turbo, ked nemozem vyuzit jeho potencial prave v nizkych otackach ??? Prave preto chcem turbo, aby som nemusel radit ako s nejakou japonskou dychavicnou atmosferou, ktora kym nema 5000 rpm, tak sa so soferom vobec nebavi.
Bylo by hezké, kdyby to turbo i na benzínu bez problému chodilo od 1800ot jako na dieselu (ono funguje, jen je otázka za jakou cenu,..to všichni víme :wink: ). Hold je to potřeba brát tak, jak to je a přizpůsobit tomu jízdu. Já si turbo pochvaluji i za těchto podmínek, hold víc řadím, ale i v pásmu od 3000-4000 ot, je to turbo znát proti atmosféře docela dost (hlavně při předjíždění je to super) :perfect: .
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Andymaniac » 11.09.2017 16:06

Ja myslim ze na tohle je lek nejaka nizkoobjemova japonska motorka :-) Ja mel Kawasaki 600 a ta chytala prvni dech nekde pri 6000 ot/min a druhy nekde kolem 9000 ot/min. Pak vam prijde, ze to auto vubec netoci :twisted:
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 13.09.2017 19:45

Koukl jsem na par videi o LSPI a co jsem nasel tak jim to tam mlatilo nehlede na otacky. V nizkych, strednich i vysokych.

Takze bud jsem to moc nepochopil nebo je blbost to ze staci neslapat nadoraz v nizkych otackach zatimco ve vysokych je to ok. Neni to spise o kvalite benzinu? Vice oktanu + aditiva?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9497
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od phofy » 13.09.2017 19:57

Taky jsem to tak pochopil :wink: dokonce někdo psal, na opel foru, že natakoval 100okt palivo a že mu to přestalo klepat atd..., ale ke konci dodal, že takovýhle nesmyslný palivo, tam tankovat nebude, jenom pokud mu opel dorovná rozdíl mezi 95 a 100 okt :totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 14.09.2017 09:51

Ve vyssich je to dej kterymu se JEN jinak rika. Uz to neni Low Speed PreIgnition, ale normalni predzapal, nebo, pokud jde o dej vzikly az PO jiskre, detonace. :wink:
Jde hlavne o pricinu toho deje, ale i to se trochu stira. Predzapaly se bezne deji napr. ve spalov.prostoru kde je nejaky maly vyrustek karbonu a ten zustane zhavy do dalsiho zapalu.
U LSPI fenomenu jde spise o "samozapal" paliva+olej+nekdy neco (kdo rekne co ?)
proste v dusledku velkeho tlaku/narustu teploty atd.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13507
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 14.09.2017 16:26

Tam to vyzera, ze problemom bol olej (a mozno aj nieco v navrhu motora). Olej najprv sposoboval LSPI (v nizsich otackach). Neskor casom dochadzalo ku karbonizacii motora a potom vznikali predzapaly nahodne, aj vo vyssich otackach.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6871
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Karel2 » 14.09.2017 16:35

Staci parkrat "prolit" sani litrem destilky a je po karbonu. :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

vbery
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 25.01.2012 21:03
Bydliště: Vejprnice

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vbery » 20.10.2017 22:14

Tak konečně je motor po go
Přílohy
20171011_151459.jpg
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 25.10.2017 16:04

Pekny, doufam ze tohle nebudu muset nikdy resit... Me ceka v pondeli kontrola ve Fordu, nasel jsem ukrouceny steft, vypada to ze je to prave od svodu, ale ted koukam ze je pres to jeste kryt, tak nevim jak by to propadlo.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů