Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Míra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 30.06.2008 13:55
Bydliště: České Budějovice

Re: Alternátor

Příspěvek od Míra » 12.05.2010 12:06

Napadá mě, že při takto zvýšeném napětí by možná mohl počítač dostávat falešné informace od čidel - těch, která fungují napěťově, či odporově.
Jinak jsem další do rodiny padlých alternátorů, včera se odporoučel a nejlepší na tom bylo, že do poslední chvíle nesvítila kontrolka dobíjení - až to vytáhlo baterku a potom postupně barevná hudba na přístrojích a zmatené hlášky z počítače. Kdybych nenapojil po nabití baterie a nastartování voltmetr, nic bych nevěděl, protože kontrolka opět normálně zhasla a nerozsvítila se opět - ani po chvíli /ca 20 sec./ - znám to ze staršího TDCi, takže jsem čekal.
FoFo II, 1,8 TDCi, 4/2006, jeansblue

Uživatelský avatar
ondora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice

Re: Alternátor

Příspěvek od ondora » 11.06.2010 18:07

přidám se také-naštěstí začala svítit kontrolka dobíjení a při přidání plynu se kolem 1 100 min-1 ozývalo hučení od alternátoru-120t km najeto a výměna alternátoru to doufám vyřešila.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal

vlasto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.03.2009 19:00

Re: Alternátor

Příspěvek od vlasto » 15.06.2010 18:01

zdravim vsetkych, pozorne som precital toto vlakno a chcem vas popytat o radu. mam FF II 1,6 TiVCT, 2005, 60 000 km. asi dva tyzdne mi zdanlivo uplne nahodne blika kontrolka dobijania. kedykolvek po jazde dlhsej ako cca 20 - 30 minut sa zacne rozsvecovat a zhasinat. kontrola vo forde, vysledok: diagnostika nic, baterka pri starte pada na 8V, co je malo, ked kontrolka nesvietila altik dobijal v poriadku, rozsvietenu kontrolku nezastihol. ze to len tipuje na alternator, a ze s tym mozem jazdit, kym sa uplne nedojekazi, potom mi vymenia novy za 240 euri. v inom servise sa podarilo zmerat dobijanie alternatora pri svietiacej kontrolke. a dobijal v poriadku. wtf? co to moze znamenat? prud z altiku ide vzdy iba do baterky a z baterky dalej, kam ho treba? alebo ide nieco z alternatora aj priamo "do spotreby"? v com moze byt problem, ked alternator dobija v poriadku a svieti kontrolka dobijania? da sa vysledku takehoto merania verit? vraj skontroloval aj kable a ze vsetky boli ok. auto mi vratil s tym, ze nevie, co mu je. fuck, uz som na tom aute opravoval ESP aj pumpu k posilnovacu riadenia! zacinam stracat doveru k fordu.
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 15.06.2010 20:56

Rozsviceni kontrolky dobijeni ovlivnuji dve zarizeni:
- alternator
- pcm modul
Pokud je alternator vporadku, nejjednodussi je kontrolovat palubni napeti site, pak je vadny pcm modul. Kontrolka sviti pri podpeti i pri prepeti.
Přílohy
altik.jpg
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

vlasto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.03.2009 19:00

Re: Alternátor

Příspěvek od vlasto » 16.06.2010 08:48

vdaka za info. tipujem, ze PCM sa neda opravit, iba vymenit a ze stoji 3000 euri.. je teoreticky mozne, ze by bol problem este niekde v kabloch? je mozne, aby alternator chvilu dobijal spravne a chvilu nespravne? ze by ten moj nameral zrovna, ked dobijal spravne.. ale to su uz take zufale uvahy :)
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005

Míra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 30.06.2008 13:55
Bydliště: České Budějovice

Re: Alternátor

Příspěvek od Míra » 16.06.2010 13:01

Kup si diodový voltmetr, který se dá napíchnout do zapalovače /není drahý,mají jej v každých autodoplňkách i některých pumpách/. Používám jej, když si nejsem jistý nabíjením a samozřejmě nemůžu mít stále napojený voltmetr. Podle něj poznáš, co se děje s napětím za jízdy. A potom bych spíše šel napřed po alternátoru /šikovný autoelektrikář jej dokáže většinou opravit - uhlíky,regulátor,diodový blok, rotor/.
FoFo II, 1,8 TDCi, 4/2006, jeansblue

vlasto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.03.2009 19:00

Re: Alternátor

Příspěvek od vlasto » 17.06.2010 10:50

Mira: ja by som si to kupil, ale co mi to povie, ten pristroj? ze je problem s dobijanim. to mi ukaze aj ta ikonka na pristrojovke :) alebo sa mylim?
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005

Míra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 30.06.2008 13:55
Bydliště: České Budějovice

Re: Alternátor

Příspěvek od Míra » 17.06.2010 12:07

Jednak máš kontrolu,kdy Ti skutečně nabíjí, bez ohledu na kontrolku, která není vždy směrodatná /jak jsem psal výše, mě nenabíjel a přesto nesvítila/ a jednak máš v této nejisté situaci /než opravdu něco padne a budeš mít jistotu/ alespoň trochu pod kontrolou stav baterie a možná Ti to ušetří případné starosti s odtahem - tyhle auta dlouho bez nabíjení nejedou, už vzhledem k tomu, kolik tahá elektrické servo a elektrika nutná pro motor.
FoFo II, 1,8 TDCi, 4/2006, jeansblue

Uživatelský avatar
chycek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 768
Registrován: 22.07.2009 13:23
Bydliště: Nevojice

Re: Alternátor

Příspěvek od chycek » 17.06.2010 13:02

Nebo se dá kontrolovat napětí když vlezeš do "diagnostického módu přístrojové desky", aspoň myslím.
>>Galerie<<Ford Focus I Trend, 1.6/74kW, 3 door, r.v. 2002
Všichni jste blázni, jenom já jsem letadlo.

vlasto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.03.2009 19:00

Re: Alternátor

Příspěvek od vlasto » 18.06.2010 09:50

Mira: jj, uz to zhanam, este sa mi to tu v BA nepodarilo kupit. podla mojich chabych vedomosti mi takyto voltmeter ukaze pokles napatia v systeme. ake su ale moznosti, co moze ten pokles sposobovat? viem to potom nejako vydedukovat?
FordFocus II Cosmic Silver combi, 1,6 Ti-VCT, 85kW/115HP, 10/2005

Uživatelský avatar
Matej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nitra

Re: Alternátor

Příspěvek od Matej » 22.06.2010 00:14

sibari píše:Prečítaj si celé toto vlákno a zistíš,že už prišiel "jeho"čas . . . :lol:
Presne tak ..........tiež som si myslel že to nie je možné ale práve dnes mi odišiel alternátor do "večných lovíšť" :( Závada sa prejavila tak že po štarte sa mi nepozdával zvuk motora. Motor akoby zavíjal po pridaní plynu a následne po ubratí . Pohľadom na kontrolky, kontrolka dobíjania svietila !!!. Chvíľami zhasla ale znovu sa rozvietila ale zvuk rovnaký,postupne už svietila trvalo. Kontrolou som zistil že nabíjacie napäte je len 12,8V a pridaním otáčok sa zvýši len o nejakú desatinku., alternátor bol nenormálne teplý až vrelý(pracoval vlastne do skratu a preto aj tie prapodivné zvuky). Tak som začal zháňat pomoc a tú som našiel u súkromníka ktorý opravuje alternátory a štartéry a ten zhodou jeden mal repasovaný ale nemal regulátor.No môžem napísať toľko pretože som bol pri oprave že odišla jedna dioda(doslovne bola popraskaná a regulátor ),nakoniec našiel jeden kde naštastie regulátor bol funkčný a tak sa to podarilo opraviť . Stálo ma to aj s montážou 170€ . Opravár tam tvrdil že alternátory Denso sú u neho často a diody mení všetky od firmy Boch s dvojnásobným prúdovým zaťačením.Bol som u skúšky na prípravku na reguláciu a pod záťažou.Pod záťažou nechal točiť alternátor asi 5 min na 120A až vtedy sa zohrial ale ruka sa dala na ňom udržať. Keď som sa ho pýtal čo je príčinou tak tvrdil že 120A alternátory jednak sú nekvalitné ale odchádzajú aj z toho dôvodu že keď je bateria vybitá tak pracujú pod trvalým zaťažením a nie sú na to dostatožne dimezované. Takže ako prevenciu mi odporúčal kontrolu baterie a dobíjanie ak sa jazdí len mestká prevádzka a krátke trate a jej včasnú výmenu . Výmena baterie je predsa len lacnejšia záležitoť než výmena alternátora.Problémy sú s náhradnými dielcami lebo sa mení kus za kus a vonku sa asi tieto vôbec nerepasujú.Denso nič z výroby nepustí a tak sa dostávajú von rôznymi cestami alebo sú to aj nejaké repliky
Naposledy upravil(a) Matej dne 22.06.2010 06:11, celkem upraveno 1 x.
FORD-Focus C-MAX 1.8TDCi Ghia

Uživatelský avatar
Matej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nitra

Re: Alternátor

Příspěvek od Matej » 22.06.2010 00:18

[quote="Matej"][quote="sibari"]Prečítaj si celé toto vlákno a zistíš,že už prišiel "jeho"čas . . . :lol:

Tu je odkaz aj na ceny nových

http://www.google.sk/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
FORD-Focus C-MAX 1.8TDCi Ghia

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 22.06.2010 23:44

Zase konstrukteri nezohlednili pri volbe diod jejich nedostatecne chlazeni.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

mirecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 06.03.2009 09:40

Re: Alternátor

Příspěvek od mirecek » 06.07.2010 17:56

Ahoj,
tak dneska se mi konečně podařilo dostat tu mrchu z auta ven. Určitě je v pytli diodový můstek.
Dioda můstku
Dioda můstku
Takhle vypadají dvě diody. Myslíte, že má cenu zkoušet je vyměnit? Přeci jen, měnit kvůli tomu celý můstek, to se mi moc nezdá.

Nevíte o nějakém opraváři alternátorů v Praze a blízkém okolí?



PS: Než mi altík odešel, tak jsem měl auto v servisu. Snad tři týdny. Takže se asi vybila baterka a alternátor to pak neutáhl, jak psal Matej. Takže bacha na to...



M.
Focus II, 2006, 1.6 TDCi, 66kW

Uživatelský avatar
Matej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nitra

Re: Alternátor

Příspěvek od Matej » 06.07.2010 20:14

[quote="mirecek"]Ahoj,
tak dneska se mi konečně podařilo dostat tu mrchu z auta ven. Určitě je v pytli diodový můstek.
DSC_4058_.jpg
Takhle vypadají dvě diody. Myslíte, že má cenu zkoušet je vyměnit? Přeci jen, měnit kvůli tomu celý můstek, to se mi moc nezdá.

No ak si na to vybavený tak je treba vymeniť celý mostík. Diody sú z výroby bodované a repas sa robí aj tak že mnohí používajú klasickú pájku ale to musí byť skutočne urobené zodpovedne. A to že Ti odošli len diody ešte nemusí byť pravda . Ak odošiel aj regulátor tak potom treba vymeniť aj ten a všetko pred montážou aj vyskúšať. Montáž a demontáž nie je jednoduchá vec.Tie diody v mojom prípade vypadali rovnako ako je na obrázku
FORD-Focus C-MAX 1.8TDCi Ghia

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host