Stránka 2 z 5
Napsal: 23.10.2007 21:27
od d3DEk
Tak dnes jsem byl v servise a byl to skutečně termostat
Platil jsem (bez papíru) 500,- z toho 381,- termostat, to je paráda - motor se zahřeje za pár minut.
Jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou, za poslední dvě nádrže jsem měl spotřebu nechutnejch 8,5 litřáků.
Termostat
Napsal: 10.11.2007 20:25
od bruno1
d3DEk píše:Tak dnes jsem byl v servise a byl to skutečně termostat
Platil jsem (bez papíru) 500,- z toho 381,- termostat, to je paráda - motor se zahřeje za pár minut.
Jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou, za poslední dvě nádrže jsem měl spotřebu nechutnejch 8,5 litřáků.
Už jsi změřil spotřebu po výměně termostatu? .. mám posit že mám úplně ten samý problém, od té doby co se na to soustředím je jasně vidět že za cestu do práce (cca 6,5km po městě) se ručička sotva zvedne do toho krajního čtverečku. No a spotřebu mám dlouhodobě přes 8.5 ...takže doufám že je to tím..
Napsal: 12.11.2007 07:31
od mansart
Můžu nějak sám zjistit že mám vadný termostat?
Napsal: 12.11.2007 08:55
od beris
Mám stejný problém, a ani jsem tomu nevěnoval pozornost
Takže se do toho taky asi pustím.
Napsal: 12.11.2007 09:23
od silverwolf
mansart píše:Můžu nějak sám zjistit že mám vadný termostat?
Buď se ti motor přehřívá ( a máš dost chladící kapaliny) - zůstává zavřený termostat a to je ta horší varianta a daleko nedojedeš. Nebo se ti motor vůbec nezahřeje, je tam pořád cca 40 stupňů - termostat je pořád otevřený. To znám dobře - jel jsem v zimě skoro 300 km v bundě, rukavicích a čepici

Napsal: 12.11.2007 09:26
od giacomo
Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..
Napsal: 12.11.2007 18:03
od beris
Ještě se zeptám, může se tam dát termostat nějaký v náhražce nebo je nutno či lepší tam dát origo ze servisu fordu.

Napsal: 12.11.2007 19:28
od d3DEk
Po výměně termostatu se motor zahřeje během pár minut i teď v zimě. Nedával jsem tam originální ND. Ale spotřeba moc dolů nešla. Předtím byla 8.5, ale to jsem celou nádrž vyjel na dlouhý trase. Teď jezdím povětšinou město a spotřeba 8,5 - 9,0, níž se nedostanu ani s tou nejlehčí nohou. Možná v léťe to bude lepší!

Napsal: 12.11.2007 21:57
od Gold
giacomo píše:Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..
Přesně tak, mému známému minulou zimu praskla hlava a servis to přiřadil vadnému termostatu. A nejhorší bylo, že to věděl delší dobu, ale jen byl línej to vyměnit.
Napsal: 13.11.2007 07:26
od mansart
tak a já musím jít měnit taky....dneska cesta do práce cca15km a nedostal se ani na cca 70° až když sem zajížděl na parkoviště tak se dostala ručička kam měla.....
Napsal: 14.11.2007 19:43
od bruno1
tak uz ho mam objednanej, koukam ze to taky nejvice postihuje majitele 1.8...Jinak mam strach ze to auto uz takhle jezdi co ho mam (1.5r) a kdovi jak dlouho predtim...akorat v lete se to tolik neprojevi a loni temer nebyla poradna zima..az ted co to sleduju je mi to jasny...no doufam ze se to na motoru moc nepodepsalo..

Napsal: 14.11.2007 20:46
od Jozkablack
Gold píše:giacomo píše:Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..
Přesně tak, mému známému minulou zimu praskla hlava a servis to přiřadil vadnému termostatu. A nejhorší bylo, že to věděl delší dobu, ale jen byl línej to vyměnit.
Praskne hlava když se motor přehřeje, to jest obrácený problém než když zůstane otevřený termostat.
Napsal: 15.11.2007 05:46
od d3DEk
Mě to bouchlo do vočí, hned když jsem si auti přivezl domů. Ve městě to bylo tak na 60° a pak jsem si dal 3km rovinku na pětku 80km/h a teplota spadla k nule. Teplota vzduchu byla 15°. Tak jsem to hned začal řešit. Snad s tim v německu nejezdili dlouho!

Napsal: 15.11.2007 06:34
od mansart
Tak až tak strašné to nemám, ale známý mi nabídl diagnostiku, říkal totiž že by to mohlo být i nějaké čidlo. Že když to auto topí a přesto to není na té optimální teplote, že to bývá tak na 80% čidlo.
Jdu tam v pátek, tak potom dám vědět na co došel.
Napsal: 23.11.2007 02:08
od honzamilo
maras píše:tak se mi to přesně chovalo, když jsem zkoušel jezdit bez termostatu. Tak mě napadá jestli se to někomu nepřehřívalo, tak vydělal termostat a rychle prodat. jinak jsem kupoval přímo u Forda na 74C za 410,- a na 82C (ten tam má správně být) za 240,-
Než jsem koupil 1,6 FF tak mě bývalý majitel sdělil, že se mu to přehřívalo a musel vyměnit termostat.Až teď v zimě zjišťuju, že to netopí a asi to bude právě termostat.Dotyčný jej asi vyndal jelikož se mu to přehřívalo.Teď když ten termostat vrátím tak se to určitě zase bude přehřívat.Čím to asi bude?Rád bych věděl tu nejpravděpodobnější chybu.Poradí mi někdo?