Stránka 2 z 5

Napsal: 03.07.2007 12:36
od omik
bredford píše:Nezapomeňte,že u motorů tdci je variabilní natáčení lopatek turba.
to ano, ale ich uhol zavisi od rychlosti vyfukovych plynov, nie? Pri urcitej rychlosti (tzn. otackach) uz by sa tento uhol nemal menit, az ked opat otacky klesnu...

Napsal: 03.07.2007 12:44
od chmelko
ale aj ja som pochopil, že sa otázka týka hlavne zrýchlovania nad 2tis otáčok,,,

Napsal: 03.07.2007 16:19
od omik
chmelko píše:ale aj ja som pochopil, že sa otázka týka hlavne zrýchlovania nad 2tis otáčok,,,
ano, ale ja som to pochopil tak, ze ten zvuk sa zase nad urcitymi otackami vrati ku "normalu"... ten hruby prejav ma v urcitom rozmedzi, ktore zacina pri 2000 a konci niekde okolo 3000 (podla mna uz je tam konstantne nastavenie uhlu lopatiek....)

Napsal: 04.07.2007 09:35
od Dala
Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.

Napsal: 04.07.2007 11:51
od DalinCK
Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Dala píše:Nazdar kluci,
měl jsem možnost porovnat FF combi 1.8 TDCI 85kW první generace (moje kára) a FF combi 1.6 TDCI 80kW druhá generace (jel jsem do Francie). Ten 1.6TDCI je sice nový motor (hliníková hlava, 16V) ale má elektromagnetické vstřikovače BOSCH oproti 1.8 TDCI s piezovstřikovači DELPHI. Ten 1.6 TDCI je o dost hlučnější motor - hlavně při zatížení. Hlavní důvod je v druhu použitých vstřikovačů. Spotřeba byla velmi dobrá - okolo 5l/100km, ale ten hluk mi vadil. Po přesednutí do svého 1.8TDCI byl rozdíl ve hlučnosti opravdu velký.

Napsal: 04.07.2007 12:49
od TripleJay
DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora... :) A pri 2000 ot jedine co pocitujem je nabehnutie zátahu motora, ale zvukovo absolutne nic, ked neratam rozkrutenie turba, ale to je takmer nepocutelne, skor citelne :wink:

Napsal: 04.07.2007 13:18
od omik
TripleJay píše:
DalinCK píše:Presne tak, rodice maji Focus Combi 1.8 TDCi a ten motor je tam hlavne lepe odhlucnen a fakt je v tom aute oprpti memu C-Maxu ticho, hlavne pri popojizdeni. Je jasne, ze kdyz jedes ve 130 km/h po dalnici tak uz neslysim motor ani jednoho ... :-). A kdyz jsi s nim jel, pozorovoval jsi zmenu rezimu motoru a zmenu toho zvuku okolo tech 2000 otacek? Me prave zarazilo, ze ta slabsi verze zadnou zmenu zvuku nema ... Ale je to jen 66 kW proti 80 kW ... :roll:
Ja som tiez spokojny s odhlucnenim motora... :) A pri 2000 ot jedine co pocitujem je nabehnutie zátahu motora, ale zvukovo absolutne nic, ked neratam rozkrutenie turba, ale to je takmer nepocutelne, skor citelne :wink:
turbo sa ti rozkrutilo uz davno predtym, ono sa vlastne toci od kedy nastartujes (ci nie?) :)).
ja tiez nemam problem s tym zvukom, ono to nie je tak, ze by sa z toho zrazu stal traktor :). Tazko sa to opisuje, ale ked sa poriadne zapocuvas, tak sa zda, ze je proste trosicku tvrdsi zvuk. Mozno si to len namyslam po tom, ako som si precital ten originalny prispevok. Dneska pojdem do tatier, tak budem mat dost casu sa do toho poriadne zapocuvat....

Napsal: 04.07.2007 13:33
od chmelko
čo viem, tak princíp turba je využívat výfukove plyny k opetovnemu získaniu energie a to je využitelne od cca 1750 otačok/minuta

Napsal: 04.07.2007 13:35
od omik
chmelko píše:čo viem, tak princíp turba je využívat výfukove plyny k opetovnemu získaniu energie a to je využitelne od cca 1750 otačok/minuta
efektivne vyuzitelne. ale to turbo sa toci aj pri nizsicgh otackach. len nema dostatocne otacky na to, aby dosiahlo vyuzitelny plniaci tlak....

Napsal: 04.07.2007 13:37
od chmelko
hej, jasne :wink:
ale myslim, zže ho vtedy velmi počut nieje

Napsal: 04.07.2007 13:39
od omik
chmelko píše:hej, jasne :wink:
ale myslim, zže ho vtedy velmi počut nieje
to neviem :). ja som to svoje nepocul ani potom :). vacsinou mi relativne nahlas hra hudba :twisted:

Napsal: 04.07.2007 13:42
od chmelko
:lol:
hlavne je, že ho je citit na pedale

Napsal: 04.07.2007 13:47
od DalinCK
Vsem: No kdyz si pridam volume na radiu nebo CD, tak taky zadny zmeny motoru nevnimam :D .

Ja asi jen co budu mit cas, tak ten zvuk nahraju, treba si to pak budete moci vsichni lepe predstavit.

Napsal: 04.07.2007 13:54
od omik
chmelko píše::lol:
hlavne je, že ho je citit na pedale
hihi. to je vzdy :twisted:

Napsal: 04.07.2007 13:57
od DalinCK
Ted me neco napadlo. S mym Maxikem jsme vlastne delali videa na divacka mista 35. Rallye Cesky Krumlov 2007. A je tam i jeden onboard a na nem je to ve 2 - 3 sekunde videa slyset, jak se ten zvuk pri rozjezdu zmeni. Odkaz na onboard je tady: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ladka1.avi

Jinak na tomto odkaze se spusti mapa rallye a po kliknuti na zlute kolecko s pismenem, ktere znamena divacke misto se otevre pops divackeho mista a vzdy dole je i video na kterem jede muj Maxik, ale neni to tam moc dobre slyset. Odkaz zde: http://www.rallyekrumlov.cz/rallye/divt ... ig2007.htm