Stránka 2 z 8

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 18.06.2019 19:09
od robbert
Ano, měním olej co 15 tisíc.
Maximální interval, který jsem schopen akceptovat je 20K km, takže pokud je prohlídka co 30, tak v 15 jen olej, co 30 servisní prohlídka.
Snažím se dát autu, to nejlepší můžu a ono mi to pak vrátí...

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 18.06.2019 19:18
od rob456
8O tak to by mě nenapadlo, beru to podle fabriky. Přeci oni vědí nejlíp co a jak?

rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 18.06.2019 20:01
od Stastlivec
nejlip, aby ses k nim vracel casto :-)

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 18.06.2019 20:35
od rob456
No, IV jsem servisoval podle knížky a šlo do světa při 200k a bylo OK.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 18.06.2019 20:40
od robbert
Ale 4 měla 20K km...

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 19.06.2019 11:09
od rob456
Vím, mě ale takový přístup připomíná tu jeptišku jak na svíčku dá prezervativ.Pro jistotu :D

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 19.06.2019 13:21
od robbert
Nikdo tě nenutí.
Je zajímavé, že intervaly se natahují, i když jde o stejné motory, které byly kdysi. Já to dělám pro svůj pocit a aby ten motor vydržel. Možná i pro budoucího majitele, ale ten pocit klidu a sucha za těch pár korun stojí.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 19.06.2019 15:59
od Konik
Servisní intervaly totiž nemají ani tak technický, ale spíš ekonomický základ. Je to kvůli fleetům, kde kalkulují nejenom náklady na pořízení auta, ale i na jeho provoz. Auto, které má delší servisní intervaly, má i menší provozní náklady a tedy větší šanci, že si ho firma pořídí.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 20.06.2019 16:19
od tezkac
můj dlouhodobý průměr na spotřebu je 5,7 litru u MkV 110 kW vs 6,0 u MkIV 103 kW

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 20.06.2019 16:29
od enjoy
"podle výrobce..." tak to je úsměvné...
Kdybych si někdy nedej bože koupil nové auto, tak měním olej po 5 tisících. Ale chápu, že dnešní doba, kdy lidé vůbec nepřemýšlí vlastní hlavou, ale jen přejímají názory a poznatky ostatních a slepě se jimi řídí, tak to chápu, že někdo fakt nechá v autě olej 2 roky a nebo klidně dýl, když to vydrží 30 tisíc km. A taky určitě výrobce počítal s nějakou rezervou, takže 40 tisíc km bude taky úplně ok.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 16.07.2019 22:09
od szanda
Já kupoval mk5 z operaku, kde se menilo co 30 tisic a bylo to tesne pred intervalem. Ten olej byl cernejsi nez noc.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 17.07.2019 08:35
od robbert
Když jsme u těch intervalů...

Včera jsem mluvil s člověkem od Forda, který mi potvrdil, že došlo k drobné změně. U dieslů je doporučená servisní prohlídka po 15K km (1 roce), kdy se mění jen olej a filtr a následně povinná ve 30K (2 letech), kdy se provádí klasická prohlídka. Takže asi na té výměně oleje v 15K km bude něco pozitivního, když to Ford potichu zařadil do svého servisního plánu.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 17.07.2019 10:40
od Cowley
U dieselu je 15k rozumne kvuli bordelu v oleji. 30k je jen pro sluzebaky, ktere chces po 4 letech poslat dal ;-)
U benzinu je AFAIK dulezitejsi cas, kvuli chemicke degradaci oleje pusobenim benzinu.

Jinak k tematu - rozdil 110 a 132 je poznat pri predjizdeni, kdy 132 tahne porad stejne, a najednou omezovac ;-)
110 skokove vadne, takze clovek ma cas se na ten omezovac pripravit.

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 17.07.2019 11:39
od rob456
robbert píše:Když jsme u těch intervalů...

Včera jsem mluvil s člověkem od Forda, který mi potvrdil, že došlo k drobné změně. U dieslů je doporučená servisní prohlídka po 15K km (1 roce), kdy se mění jen olej a filtr a následně povinná ve 30K (2 letech), kdy se provádí klasická prohlídka. Takže asi na té výměně oleje v 15K km bude něco pozitivního, když to Ford potichu zařadil do svého servisního plánu.
Takže Ford bude všechny informovat?

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Napsal: 17.07.2019 11:47
od robbert
Nerozumím, jak to myslíš.
není to povinná prohlídka jen doporučená. Já už jsem tady psal, že měním co 15K km i tak, protože si myslím, že to autu udělá dobře.
Jinak by to asi měl říct technik na klasických garančkách, ale všichni asi víme, jak to u Forda vypadá.