Stránka 2 z 4
Re: Bílý kouř
Napsal: 27.10.2008 21:09
od Ahmed
Čistý palivový filtr je základ. Jestli ho máš 100tis. km neměněný, tak se nediv

Když je motor studený, tak je normální, že chvíli kouří a smrdí. Nepravidelný chod normální ale není

Re: Bílý kouř
Napsal: 27.10.2008 21:17
od risomas
mal som ulet
Re: Bílý kouř
Napsal: 28.10.2008 10:44
od conti
Urcite vyndej vstrikovace a nech je proverit. A pri tom nech zmerit kompresi. Pokud zjistis vyrazny rozdil na nekterem z valcu, zkontroluj ventilovou vuli. Stava se, ze je ventil bez vule a podfukuje. Prislusny valec ma pak malou kompresi a spatne pali. Coz se projevuje u studeneho motoru prave tim bilym kourem a nepravidelnym chodem motoru. A znovu vyzkousej funkci zhavicich svicek. Nestaci je vymenit, pokud ti na ne nepujde proud, mohl bys je vymenovat porad.
Mohl by to delat i maly predvstrik. Ale to uz by chtelo diagnostiku.
Re: Bílý kouř
Napsal: 29.10.2008 18:12
od racetiger
JiPi píše:Ahoj, tak mam dalsi nove poznatky. Ono to prestalo tak nejak samo, ale zjistil jsem, ze je to zavisle na venkovni teplote. Pres jaro, leto absolutne zadny problem pri startu. Avsak ted na podzim, kdy teploty jdou k nule (uz u teploty +6°C) se to objevuje zase. Jak zacne mrznout, cekam velky problem. Problem je stale stejny. Za studena nastartuju, motor zdechne. Nastartuju znovu, motor bezi kolisave, z výfuku bily kour. Po cca 20 vterinach se motor uklidni a muzu jet. Voda z chladice neubyva, svicky jsem vymenil (mel jsem jeste puvodni). Naftu beru Shell nebo OMV. Do nafty pridavam aditivum pro cisteni vstrikovacu. ...
Pokud jsi menil zhaveni(veskere priznaky ukazuji chybu ve zhaveni) zkus cvicne proverit zda jde na ty svicky proud(staci zarovka a nekdo u volantu),zda opravdu zhavi.
Re: Bílý kouř
Napsal: 10.11.2008 13:28
od martyG
tak aj sa hlásim do klubu dymiacich bratov:
mám podobný problém, po naštartovaní a pomalom pridaní otáčok motor ide akoby na tri valce, dusí sa a z výfuku ide biely dym, po chvíľke to síce prestane, ale pekne ma to štve

vyzerá to na nejaký fordovský systémový problém

som zvedavý, čím to bude, ale tipujem to na vstrek

Re: Bílý kouř
Napsal: 01.11.2009 14:56
od Vewehr
Zdar,
po testu vstřiků (OK) a čištění sání a EGR mi přijde, že auto při sešlápnutí plynu pěkně bíle zahulí. Při startu (staruje i při 5 stupních dobře) a na volnoběh je to OK. Při běžných otáčkách taky. Ale když se na to dupne, tak to foukne. Viděl jsem to zatím dvakrát. Pokaždé s teplým motorem. Jednou na křižovatce, když jsem drbnul o plyn, abych vyzkoušel, jestli EGR pomohl od černého kouře a jednou, když manželka couvala na spojce kolem 3 tis ot.

a před autem byla v reflektorech vidět trochu mlha - patrně z výfuku. Říkal jsem si, že to bude jen kondenzát (oba případy při cca. 2-4 stupních), ale dělá to i teplý motor a přijde mi to vážně moc. Navíc mi přijde, že výfuk už tak nevoní spáleným plynem jako dřív, ale tak nějak petrolejově či jako benzíňáku. Kapalina nemizí. Jezdím na Vervu. Máte s tím někdo zkušenost? Díky.
Re: Bílý kouř
Napsal: 02.11.2009 18:33
od SiebenCZ
Tak klub dýmících bratří se za chvíli asi bude hodit
Já taky bíle čmoudím - ale asi tak jen 1-2min po nastartování a provozu.
Motor jede OK, jen se mu nechce startovat - trvá mu to dýýýýýýl. Prvně sem myslel že mám slabou baterku, ale ta se zdá být OK.
Takže asi žhavení - podle mě až moc podezřele rychle zhasne kontrolka. Pka otočíím klíčkem a mu se fakt nechce startovat...
Máte někdo zkušenost, kolik stojí buď diagnostika žhavení (svíček) a popř., jejich výměna (+cena svíček)? Dík
Re: Bílý kouř
Napsal: 02.11.2009 21:11
od Vewehr
Kontrolka jen blikne. Spíš koukni, co Ti dělá podsvícení počítadla km cca. 3 sekundy po zhasnutí kontrolek. Auto trochu cvakne - to vypne relé žhavení. Jestli se Ti světlo maličko víc rozsvítí, žhaviče jsou patrně OK. Jestli ne, skočil bych do servisu. Výměnu jsem měl loni za cca. 3.500,- Kč.
BTW, kouříš i na volnoběh? Jak moc to hulí? Režim jízdy? Jak dlouho to točíš než chytne?
Re: Bílý kouř
Napsal: 02.11.2009 21:47
od M.P
Žhaviče máš tady :
http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... |SD=0|ST=0|
...vyber si dle libosti , ale myslím že není dobré šetřit . Já dnes koupil ty Championky , výměnu provedu sám ..... a doufám že tím vyřeším problémek .
Re: Bílý kouř
Napsal: 03.11.2009 21:20
od SiebenCZ
OK, ráno kouknu na to podsvícení.
Trochu to kouří i na volnoběh - když ho nastartuju - ale dělá to prakticky jen ráno, když celou noc stojí.
Pokud odjedu do práce a pak po 9hod nastartuju, tak nekouří (popř. jen minimálně).
Styl jízdy - na spotřebu a opatrnost, nejsem blázen, když je studenej nevytáčím ho, snažím se ho šetřit.
Točení než chytne - i několik sekund - projevuje se to jako slabá baterka - jak kdyby se nechtěl roztočit a pak to třeba dělá to, že to jakože "startuje" ale nechytne.
A mám opět podezření na baterku - včeram i 10min hrálo rádio při vypnutém motoru a pak opět nechtěl moc startovat - jak kdyby neměl šťávu ho roztočit. - a to byl zahřátej motor
Re: Bílý kouř
Napsal: 03.11.2009 21:44
od sid
Zdravím ,
deset minut radia bez motoru /když tam není 500w zesilovač

/ ,by s baterkou nemělo pohnout , ale není - li v pořádku tak je na ní poznat každé snížení teploty .
Pro jistotu bych ji dal na nabíječku popř. nechal změřil , nebo se pak ráno nemusí nastartovat .
Re: Bílý kouř
Napsal: 04.11.2009 09:14
od SiebenCZ
ne 500W zesák tam není..jen autorádio. Stál sem v garáži cca +10°C možná víc....
Dneska ráno sem startoval až napodruhé. Bílej kouř de z výfuku i na volnoběh (sledoval sem), připadám si jak benzíňák...když sem ho pak vytočil na neutrál k 2 000 ot. tak konečně zčernal...,
po ujetí cca 2km to zmizí a chová se slušně(nekouří)
Po otočení klíčkem a zhasnutí žhavení sem si nevšiml, že by podsvícení probliklo, nebo se změnila intenzita (zkusím ještě večer, kdy to jde lépe vidět)

Re: Bílý kouř
Napsal: 04.11.2009 17:17
od fplisek
SiebenCZ píše:ne 500W zesák tam není..jen autorádio. Stál sem v garáži cca +10°C možná víc....
Dneska ráno sem startoval až napodruhé. Bílej kouř de z výfuku i na volnoběh (sledoval sem), připadám si jak benzíňák...když sem ho pak vytočil na neutrál k 2 000 ot. tak konečně zčernal...,
po ujetí cca 2km to zmizí a chová se slušně(nekouří)
Po otočení klíčkem a zhasnutí žhavení sem si nevšiml, že by podsvícení probliklo, nebo se změnila intenzita (zkusím ještě večer, kdy to jde lépe vidět)

Pokud ti při startování jakoby líně točí, tak by to mohl být i starter, taky jsem to teď řešil. Ale ty žhaviče bych asi proměřil
Re: Bílý kouř
Napsal: 04.11.2009 17:40
od SiebenCZ
Tak displej neproblikne - intenzita je stále stejná.
Dneska sem startoval na podruhé

Jak prověřit žhaviče?
Re: Bílý kouř
Napsal: 05.11.2009 18:24
od M.P
Nejlíp vyndat a připojit k baterce ... chytit do kombinaček , přiložit k jednomu pólu a s druhým spojit třeba drátem ( silným , má to docela odběr ) . Musí se rozžhavit od špičky hezky do oranžova .
Když jsem je měnil na Xsaře , tak dvě se mě žhavili ne od špičky , ale od prostředka a špička zůstala černá . Takže KO . Pokud by jsi to zkoušel bez vyndání , jestli má odběr , tak by měla , tvářila by se jako dobrá , ale vlastně žhavila blbě .
Já je dnes měnil na Fofovi . Když odděláš intercooler , tak si hodně usnadníš přístup ke žhavičům . Práce maximálně na 30 - 40 minut . Ty starý jsem ani netestoval ( časová tíseň ) , měl jsem čtyři nový , tak jsem je všechny vyměnil a čekám na první ranní studenej start
