Stránka 2 z 23

Napsal: 07.02.2007 19:38
od Obake
Tad píše:Tak sem si včera koupil ten přípravek na ucpání, vypadá to jako takový světlý bahno. Stál mě 104 Kč a leje se ho tam jenom polovina. Uvidím jak to bude makat a určitě dám vědět. :wink:
Jak se to jmenovalo? 8O

Napsal: 07.02.2007 21:52
od Sokolda

chladici kapalina

Napsal: 15.06.2007 20:34
od martyG
Ahoj chlapi, dnes som po týždni otvoril garáž, že sa poteším pohľadom na môjho nového fofíka, otvorím kapotu a zistím, že mi zmizla tá červená vodička z vyrovnávačky. Som z toho trochu vedľa, s autom som už trochu jazdil, všetko bolo ok. Nechal som ho týždeň odpočívať a teraz toto. pod autom žiadna kaluž ani tie plasty pod autom nie sú mokré. Otázka znie, že kde môže byť ta vodička :?: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 15.06.2007 21:01
od polkiboj
Takže nazdar. Ta chladiaca sa nemohla vyparit len tak jedine zeby niekto chodil po nociach nasavat HAHA... :D , ale nie. Skus naštartovať a nechať motor asi tam 1-2min bežat na tich 1000-1500ot/min. Poprve skontroluj počas chodu motora či ti nezačne signalizovať kontrolku mala by to byť nieaka taka ako slničko a v tom ! alebo prinajhoršom ten taky žlty motor čo je celkom na ľavo v rohu. Potom za 2 ak maš diesel tak pri diesloch trva dlhši čas kym sa zohreje chladiaca kvapalina. Ak maš benzin tak tam normalne. Čiže ak po tich 2 min. sa ti dostane teplota na prevadzkovu tak maš malo chlad. kvapaliny. Vypni motor a skus tak jemne priložiť ruku na motor . Nemal by byť priliš horuci. Ak ano tak nemaš chladiacu. v tomto pripade je dobre u focusov to, že ak nahodou neni chladiaca tak sa vyradia z činnosti 2 valce nedodava sa do nich palivo a služia ako tzv. chladič, ale to len na určitu dobu.Dufam, že som ti dačo pomohol. Potom daj vedieť čo a ako. Nedolievaj však žiadnu destilovanu vodu ani nič podobne. Musi tam isť zvlaštna chladiaca.

Napsal: 15.06.2007 21:10
od martyG
no nejaký ten červený sirupček tam ešte je, takže to nie je až tak suché, len je to skoro na dne. Práve som na nete hľadal špecifikáciu tej vody, dopátral som sa k nejakej od aralu a mobilu. Zatiaľ mi žiadne kontrolky nesvietia, motor bol aj naštartovaný, ale len krátko, takže tú teplotu som zatiaľ neskúmal. Skúsim zajtra doliať a uvidím, čo sa bude diať. Auto zatiaľ nejazdí, bo čaká na značky (po dovoze z DE). Niekde tu na fóre som čítal o podobnom probléme, bolo to vodnou pumpou, no dúfam, že ma to tiež nečaká :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Napsal: 15.06.2007 22:12
od pelen
Ja jsem pred rokem a pul celou vymenil za:
SHERON Antifreeze G 48
Na nutnost pouzit specialni kapalinu Ford neverim.

Napsal: 15.06.2007 22:40
od KUTY
Ako zistim, kedy mam menit chladiacu kvapalinu, ked neviem datum poslednej vymeny a mam ju tam tesne pod max ???
Meni sa kazdych 10 rokov resp. 240.000km.

Napsal: 15.06.2007 23:31
od pelen
KUTAC píše:Ako zistim, kedy mam menit chladiacu kvapalinu, ked neviem datum poslednej vymeny a mam ju tam tesne pod max ???
Meni sa kazdych 10 rokov resp. 240.000km.
Zmeris hustomerem.

Napsal: 16.06.2007 00:05
od KUTY
No asi este nemusim, ked ma kvapalina 10-rocnu zivotnost a FF ma zatial 5 a pol roka :-)

Napsal: 16.06.2007 06:05
od pelen
Vymena chladici kapaliny:

Napsal: 16.06.2007 10:26
od KUTY
to pelen: dik za info, ja mam cervenu (skor oranzovu) a myslim, ze ta ma dlhsiu zivotnost ako modra resp. zelena
Takze mam cas.

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 16.06.2007 12:11
od Jiri02
martyG píše:Otázka znie, že kde môže byť ta vodička :?:
Pokud se Ti ztratilo jen trochu "vodicky", tak by to nemela byt tragedie. Staci dolit cistou mekkou vodicku, destilovana je nejspolehlivejsi, ale neni nutna. Stalo se nejspis to, ze se Ti netesnosti (nizsim pretlaku) v chladici soustave odparila voda z chladici kapaliny. Samotna nemrznouci slozka slozka se neodparuje, jen voda z ni - a tu dolejes. Pokud mas obavy o marazuvzdornost kapaliny, tak pres leto to u nas nehrozi! Mas dost casu si nechat kapalinu otestovat treba refraktometrem na mrazuvzdornost. Muzes pouzit i silny mrazak.:idea:
Normalne by se diky pretlakovemu systemu mela udrzet voda kolem 110 °C bez vyvinu a uniku pary. Pokud ohrejes motor na podstatne vyssi teplotu, pretlakovy ventil paru upusti ven a to, co utece, musis dolit.
Rozhodne nejezdi s nedostatecnym mnozstvim chladiva! :!:
Pokud by nahodou vytekla najednou vsechna kapalina (praskne hadice a pod.), rozhodne nechej motor samovolne vystydnout, nez do nej budes neco nalevat!!! :!: :!:

Napsal: 17.06.2007 15:41
od martyG
No včera som dolial červenú zmes po rysku max, chcem ešte ohriať motor na prevádzkovú teplotu a skúsiť, či niekde neuniká. Bodaj by to bola len tá odparená voda. :?

Napsal: 17.06.2007 16:52
od Jenda25
No jakýkoliv samovolný únik kapaliny je divný, nehledě na tom že odpařením by nezmizela polovina tý nádržky nebo kolik toho zmizelo. Jediný co mě napadá je že někde prolíná hadice, či to teče okolo termostatu, a tím jak to jde po zahřátým motoru hned se to odpařuje a není louže pod autem. Horší a doufám že to není pravda je že se kapalina dostáva do motoru(pozná se podle bílého dýmu z výfuku). Mě to dělalo taky, ztrácela se kapalina, a pod autem nebyla kaluž. Bylo to těsněním okolo termostatu, oprava cca. 300 kč i s prací.

Napsal: 17.06.2007 20:08
od Ahmed
Muze to taky unikat pres uzaver te nadobky, pokud je netesny.