
Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Čítam si túto diskusiu a na konci marosmanikov podpis dole cervenym a so smajlikom, tak som sa začal smiať 

- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Smoula aj z teba je ekoterorista? Ved ty si bol taky dobry chlapecsmoula píše:+1

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
OT :) hlasuji pro banana.
skoda, ze kdyz ste cetli clanek na dfenz, tak ste meli zatemneno (ted nemyslim mistnost, kde ste cetli), ale s tim uz se da ve vasem veku tezko co delat. Meli ste se vice ucit;)
smloulovi davam plus jedna za plusy :)
edit: asi zase pujcim od taty eskorta a budu s nim jezdit, kdyz vyuziju stare auto tak moje ekologicka stopa by se mohla zasadne zlepsit;)
edit: s tim smajlikem v podpisu je to dobry napad
skoda, ze kdyz ste cetli clanek na dfenz, tak ste meli zatemneno (ted nemyslim mistnost, kde ste cetli), ale s tim uz se da ve vasem veku tezko co delat. Meli ste se vice ucit;)
smloulovi davam plus jedna za plusy :)
edit: asi zase pujcim od taty eskorta a budu s nim jezdit, kdyz vyuziju stare auto tak moje ekologicka stopa by se mohla zasadne zlepsit;)
edit: s tim smajlikem v podpisu je to dobry napad
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Ved pravdu ma. Na cestach nema co robit. Taky zasah do vyfukovej sustavy znamena (by mal) okamzitu stratu opravnenia pouzivania vozidla na pozemnych komunikaciach.
A to iste plati asi o 3/4 dizlov jazdiacich po cestach, ktore maju EK vyriesenu zabudnutim penazi na sedadle spolujazdca, pripadne obdobnym sposobom. Tam patria samozrejme aj tie, co nemaju DPF od vyroby. Najpocetnejsie su koncernove TDI. Teraz pred par minutami sa predo mnou rozbiehala jedna chudina na Golfe ftedeicku. Musel som vypnut vetranie.
A to iste plati asi o 3/4 dizlov jazdiacich po cestach, ktore maju EK vyriesenu zabudnutim penazi na sedadle spolujazdca, pripadne obdobnym sposobom. Tam patria samozrejme aj tie, co nemaju DPF od vyroby. Najpocetnejsie su koncernove TDI. Teraz pred par minutami sa predo mnou rozbiehala jedna chudina na Golfe ftedeicku. Musel som vypnut vetranie.
Naposledy upravil(a) stano. dne 06.02.2014 16:06, celkem upraveno 1 x.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
jj, budu jezdit eskortem :) taky je bez dpf - tomu verte a kdyz na to slapnu, tak za mnou neni videt na krok, ale papiry ma oficialne platne.
Stano, to je pravda, ze bych podle predpisu nemel na cesty. Ale mam v zajmu predpisu radej jezdit eskortem? Me to nedava smysl. Ti co nemaji dpf od vyroby - ale stejny motor jako ja tak projdou EK bez problemu - maji prece jen jinou tridu a nevsiml jsem si, ze je ekoteroristi vyhaneji ze silnic aby si koupili ekologictejsi auto...
Kde je teda pro vas rozdil ja a ti co nemaj dpf z vyroby? Vlastne ani nechci vedet odpoved, bo by to byla dalsi pitomost. Rozdil je jen v tom, co je v papirech. Verzi bez dpf jsem nekecam shanel kdyz jsem naftaka kupoval, ale nebyly k prodeji a nemel jsem chut cekat nez by se nejaky nasel. pokud bych takovy sehnal, tak byste nerekli pul slova, vidte... :) a jen kvuli tomu, ze DPF neni napsany v papirech... Vase zamestnani tipuju na uredniky nejakeho druhu.
TDI - rotacni cerpadlo se stale neda srovnavat CR PSA.
Stano, to je pravda, ze bych podle predpisu nemel na cesty. Ale mam v zajmu predpisu radej jezdit eskortem? Me to nedava smysl. Ti co nemaji dpf od vyroby - ale stejny motor jako ja tak projdou EK bez problemu - maji prece jen jinou tridu a nevsiml jsem si, ze je ekoteroristi vyhaneji ze silnic aby si koupili ekologictejsi auto...
Kde je teda pro vas rozdil ja a ti co nemaj dpf z vyroby? Vlastne ani nechci vedet odpoved, bo by to byla dalsi pitomost. Rozdil je jen v tom, co je v papirech. Verzi bez dpf jsem nekecam shanel kdyz jsem naftaka kupoval, ale nebyly k prodeji a nemel jsem chut cekat nez by se nejaky nasel. pokud bych takovy sehnal, tak byste nerekli pul slova, vidte... :) a jen kvuli tomu, ze DPF neni napsany v papirech... Vase zamestnani tipuju na uredniky nejakeho druhu.
TDI - rotacni cerpadlo se stale neda srovnavat CR PSA.
Naposledy upravil(a) vita_k dne 06.02.2014 16:19, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
dpf
vita_k spravas sa arogantne k nam ostatnym a este sa z toho smejes. Vysvetli nam tvoje chapanie clanku o DPF na dfens a hlavne ako si dospel k nazoru, ze DPF mas odstranit, pripadne, aka je tvoja teoria, k comu tam DPF je? K tomu Eskortu som ti to uz vysvetloval na tvojom priklade o Avii minule.
Velkost pevnej castice z predkomorkoveho naftaku z Escorta je vacsia nez velkost PM z 1800bar TDCi. Castica z Escora sa zachyti na sliznici, ale z TDCi prejde do krvy. Preto ma TDCi filter a Escort nie.
Stano ma pravdu. Auto bez DPF nesplna homologacne predpisy a je nesposobile na jazdu po pozemnych komunikaciach.
Velkost pevnej castice z predkomorkoveho naftaku z Escorta je vacsia nez velkost PM z 1800bar TDCi. Castica z Escora sa zachyti na sliznici, ale z TDCi prejde do krvy. Preto ma TDCi filter a Escort nie.
Stano ma pravdu. Auto bez DPF nesplna homologacne predpisy a je nesposobile na jazdu po pozemnych komunikaciach.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Ďalšia vec....dobre nepatríme na cestnú komunikáciu bez toho sajrajtu...a prečo mám potom povolenú kurivosť na emisnej do 1,1 a namerali mi necelých 0,5..??..je tam zásah do veci ktoré by mali ostať tak ako sú...a značky nehodlám odložiť ani toľko...podľa mňa je to blbosť pre ekologov a nie pre bežných ľudi, ktorí maju problem s peniazmi a financiami len pre pretesnení vstreku..ja keď som kupoval auto a keby som bol vtedy vedel čo je to DPF tak to nekupim, len mi to zatajili pri predaji a nepovedali mi ho...na druhej strane dneska na svete existuje viac tipov ľudí, ja som zase ten tip, že skúšam to robiť čo najlacnejšie, nemám peňazí na rozdávanie...a kľudne tam dám aj dva smajle....poď sa zamnou previesť či uvidiš náznak dymu pri akceleracii...
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Tak znovu:
vita: Akurat tvoj motor by mozno presiel testami aj bez DPF. Ale ked je nejake pravidlo, ma platit pre VSETKYCH. Takze pobrat znacky KAZDEMU autu, ktore ma zasah do vyfukovej sustavy a dodrziavat EK ako sa maju. Ci uz je to Avia, stavebne Tatrovky, bombasticka Ochcavka ftedeicku s oblakom za sebou... to je jedno. Vynimky nemozu byt, ani na tvoje auto, lebo zas sa dostaneme do situacie ako je teraz.
A ked nemas na zivenie naftaku s DPF, tak si si mal kupit benzin. A ked nemas ani na to, tak si si mal kupit Favorita. A toto je choroba v tychto statoch. Kazdy tu musi mat vylietany rozpadnuty vrak, hlavne ze ma pocit super auta.
Vdaka takemuto rozmyslaniu ako mate vy sme tam, kde sme.
Takze mozno dymi menej, ale dym je skodlivejsi. To iste plati o norme dymivosti. Plus fakt, ze pristroje na jej meranie maju rozlisovaciu schopnost pomerne dost vysoko. Preto aj norma nemoze byt nizsie, ako je moznost tej masiny.Nicco píše:Velkost pevnej castice z predkomorkoveho naftaku z Escorta je vacsia nez velkost PM z 1800bar TDCi. Castica z Escora sa zachyti na sliznici, ale z TDCi prejde do krvy. Preto ma TDCi filter a Escort nie.
vita: Akurat tvoj motor by mozno presiel testami aj bez DPF. Ale ked je nejake pravidlo, ma platit pre VSETKYCH. Takze pobrat znacky KAZDEMU autu, ktore ma zasah do vyfukovej sustavy a dodrziavat EK ako sa maju. Ci uz je to Avia, stavebne Tatrovky, bombasticka Ochcavka ftedeicku s oblakom za sebou... to je jedno. Vynimky nemozu byt, ani na tvoje auto, lebo zas sa dostaneme do situacie ako je teraz.
A ked nemas na zivenie naftaku s DPF, tak si si mal kupit benzin. A ked nemas ani na to, tak si si mal kupit Favorita. A toto je choroba v tychto statoch. Kazdy tu musi mat vylietany rozpadnuty vrak, hlavne ze ma pocit super auta.
Vdaka takemuto rozmyslaniu ako mate vy sme tam, kde sme.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
To ze niekto nema peniaze este neznamena, ze moze robit taketo veci.
Metodike merania emisii sa venuje aktualne cislo Sveta Motoru. Zaujimave citanie. 15 rokov stare postupy merania emisii, ked este na starych diesloch sa udavala dymivost a k nej este +0.5 pre pripad opotrebovania motora. Tychto +0.5 sa zachovalo dodnes, ale zahrnuje ich vyrobca pri homologacii a pocita s nou aj STK pri merani, takze je tam vlasne dvakrat, pritom uz aj jedenkrat je uplne nadlimit pre moderne CR naftaky. V CR sa pracuje sa na novom postupe od 1.1.2015 ma vyjst nova uprava, ale nedavam jej velke sance.
Mimochodom DPF nema nic spolocne s ekologiou, je dokonca neekologicky - jeho vyroba a CO2 pri vypalovani. Je to - nazvem to zdravotna pomocka. Nechrani stromy-kvety, ale ludi.
Metodike merania emisii sa venuje aktualne cislo Sveta Motoru. Zaujimave citanie. 15 rokov stare postupy merania emisii, ked este na starych diesloch sa udavala dymivost a k nej este +0.5 pre pripad opotrebovania motora. Tychto +0.5 sa zachovalo dodnes, ale zahrnuje ich vyrobca pri homologacii a pocita s nou aj STK pri merani, takze je tam vlasne dvakrat, pritom uz aj jedenkrat je uplne nadlimit pre moderne CR naftaky. V CR sa pracuje sa na novom postupe od 1.1.2015 ma vyjst nova uprava, ale nedavam jej velke sance.
Mimochodom DPF nema nic spolocne s ekologiou, je dokonca neekologicky - jeho vyroba a CO2 pri vypalovani. Je to - nazvem to zdravotna pomocka. Nechrani stromy-kvety, ale ludi.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Mimochodom Maros, tak ma napada, ze zachvilu tu mame Euro6, ktora dovoli v riadiacej jednotke povolit viac paliva, lebo o NOx emisie sa uz nebude strat neuciny EGR a trojcestny katalyzator, ale novy typ filtra - SCR plneny mocovinou AddBlue. Taky motor bude mat vacsi vykon (bude odskrteny) a s mensou spotrebou nez dnesne nafty co hned urcite nalaka plno setrivych ludi, bez znalosti veci, aby si taku ojetinu kupili.
Uz vydim to odstranovanie DPF a SCR, az prestanu fungovat. Take motory budu este horsie, nez dnesne vykuchance, lebo budu mat odskrtene jednotky. A zase budeme pocuvat, ako si niekto nemoze dovolit kupovat novy SCR filter alebo doplnovat AdBlue.
Uz vydim to odstranovanie DPF a SCR, az prestanu fungovat. Take motory budu este horsie, nez dnesne vykuchance, lebo budu mat odskrtene jednotky. A zase budeme pocuvat, ako si niekto nemoze dovolit kupovat novy SCR filter alebo doplnovat AdBlue.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Povím vám to asi takhle, filtr by měl být filtr....tzn. pokud mi odejde koupím si za určitý provozní obnos jiný, tam ten se ekologicky zlikviduje a jede se dál. Ale pokud někdo vymyslí filtr, který stojí u 5letého auta v originálu cca 1/5 ceny, tak ať jde někam......vůbec se nedivím, že to dávají pryč. Není se co divit, pokud by výměna tohoto filtru s prací stála cca 10 000,- a vydržel by třeba 150 000km ,tak to nikdo řešit nebude. Jak někdo může takhle přemýšlet, pokud ten filtr nebude za pár peněz, tak ho nikdo nekoupí a dá pryč...ještě když u nás na STK neexistují měřáky na pevné částice.
Pokud bych chtěl uvažovat ekologicky, tak musím dát tak levnou cenu, aby nikdo vůbec neuvažoval o něčem jiném, než o novém filtru, jinak s tím nejdu ani ven. Tady vidíte, že jde o byznys a né o ekologii.
Pokud bych chtěl uvažovat ekologicky, tak musím dát tak levnou cenu, aby nikdo vůbec neuvažoval o něčem jiném, než o novém filtru, jinak s tím nejdu ani ven. Tady vidíte, že jde o byznys a né o ekologii.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Forum tu neje od toho aby sme sa hádali...na jednej strane maš pravdu stym kuchanim zobrať papiere a ako pisal niekto vyššie ma to platiť pre všetkých...ale zas na druhej strane mame pravdu aj mi co sme to vykuchali...vieš mne nikto nemože rozkázať že si si nemal kupiť to alebo to alebo favorit...je to moja vec a moje rozhodnutie čo si kupim a tak isto aj moja vec či si ja tam dam nový filter alebo to dam vykuchať...áno keby som chcel mal by som aj na nový filter ale ako som čítal v príspevku nižšie ide o biznis...keby ten filter stal toľko ako kuchanie (nie činsky alebo poľský)..tak si ho tam dam...a tak isto by som bol istejší na cestách a aj na emisnej kontrole ale kedže stoji toľko koľko stojí, tak som sa rozhodol pre kuchanie. A ver mi že keby viem čo tam mam pod kapotou, už by som si to nikdy nekupil a kupil by som si toho benzina ako som mal doteraz staré dobre Punťo..

FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Keby za odstranenie DPF a kudoly dymu za dizlakmi (s aj bez DPF) brali papiere tak, ako by sa aj mali brat, tak by si nic nekuchal. Pekne by si si tam ten filter dal alebo by si pozeral ako ti stoji auto pred barakom. Ale vymozitelnost zakonov je u nas nulova, a dokopy nic sa tu nedodrziava. To si tu vytvorili zlodeji, mafiani a rozkradaci, ktorym to vyhovuje. Vedlajsim efektom su taketo pripady.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti