Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.
Napsal: 02.11.2013 15:43
Pripojím sa do diskusie. Mám s mojím Fordom problémy. Motor sa prehrieva a už začínam byť z toho na prášky. Prvýkrát sa mi to stalo na ceste, po vypnutí a naštartovaní motora sa teplota dostala do normálu. Takto sa mi to stalo ešte asi raz, povedal som si že je prilepený termostat a vymenil som ho. Takto som najazdil ďalších 600km bez jediného problému a myslel si že je všetko OK.
Potom sa to stalo znovu (po 130 km jazde !!!), no to už nepomohlo nič tak som došiel domov 20km cca. 30km/h rýchlosťou s ručičkou teploty v červenom poli a studeným vzduchom z výduchov. Následná 15 km jazda opäť bez problému (do garáže ku kamarátovi-mechanikovi kde som ho zavážal na opravu) no ako som ho tam nechal tak sa motor prehreje vždy, aj keď bol termostat úplne vybraný - takže ten sme vylúčili.
Na motore bola vymenená hlava (otlakovaná, zrovnaná, zabrúsené sedlá ventilov), samozrejme tesnenie pod hlavou, medzitým ešte odišla RJ vstrekovacieho čerpadla takže aj čerpadlo je po repase v Bosch servise. Vymenená je aj vodná pumpa (ja som ju podozrieval ako prvú). Auto sa správa stále rovnako
motor ťahá veľmi dobre, no po pár km sa prehreje a ručička teplomeru je v červenom, z výduchov ide len studený vzduch. Pomôže len vypnúť motor a behom minútky-dvoch je teplota v normále no pri akejkoľvek záťaži ide už teplota okamžite do červeného. Diagnostika bola už bez závad.
Jediná rozumná varianta ktorá mi prichádza na rozum je znížený prietok chladiacej kvapaliny. No pri plnení systému by sa upchatie chladiča asi prejavilo, alebo stretli ste sa s niečím podobným? Rád by som auto dal do prevádzkyschopného stavu ako ho rozoberal na diely (veľa vecí mám nových a je ho škoda, motor ide veľmi dobre, auto zachovalé). Od kúpy som nabehal niečo cez 40t km, a riešil len spotrebák - žhaviče, filtre, olej, ložiská, brzdy + čistenie EGR.
Potom sa to stalo znovu (po 130 km jazde !!!), no to už nepomohlo nič tak som došiel domov 20km cca. 30km/h rýchlosťou s ručičkou teploty v červenom poli a studeným vzduchom z výduchov. Následná 15 km jazda opäť bez problému (do garáže ku kamarátovi-mechanikovi kde som ho zavážal na opravu) no ako som ho tam nechal tak sa motor prehreje vždy, aj keď bol termostat úplne vybraný - takže ten sme vylúčili.
Na motore bola vymenená hlava (otlakovaná, zrovnaná, zabrúsené sedlá ventilov), samozrejme tesnenie pod hlavou, medzitým ešte odišla RJ vstrekovacieho čerpadla takže aj čerpadlo je po repase v Bosch servise. Vymenená je aj vodná pumpa (ja som ju podozrieval ako prvú). Auto sa správa stále rovnako

Jediná rozumná varianta ktorá mi prichádza na rozum je znížený prietok chladiacej kvapaliny. No pri plnení systému by sa upchatie chladiča asi prejavilo, alebo stretli ste sa s niečím podobným? Rád by som auto dal do prevádzkyschopného stavu ako ho rozoberal na diely (veľa vecí mám nových a je ho škoda, motor ide veľmi dobre, auto zachovalé). Od kúpy som nabehal niečo cez 40t km, a riešil len spotrebák - žhaviče, filtre, olej, ložiská, brzdy + čistenie EGR.