Stránka 2 z 2

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 15:43
od kiri
Pripojím sa do diskusie. Mám s mojím Fordom problémy. Motor sa prehrieva a už začínam byť z toho na prášky. Prvýkrát sa mi to stalo na ceste, po vypnutí a naštartovaní motora sa teplota dostala do normálu. Takto sa mi to stalo ešte asi raz, povedal som si že je prilepený termostat a vymenil som ho. Takto som najazdil ďalších 600km bez jediného problému a myslel si že je všetko OK.
Potom sa to stalo znovu (po 130 km jazde !!!), no to už nepomohlo nič tak som došiel domov 20km cca. 30km/h rýchlosťou s ručičkou teploty v červenom poli a studeným vzduchom z výduchov. Následná 15 km jazda opäť bez problému (do garáže ku kamarátovi-mechanikovi kde som ho zavážal na opravu) no ako som ho tam nechal tak sa motor prehreje vždy, aj keď bol termostat úplne vybraný - takže ten sme vylúčili.

Na motore bola vymenená hlava (otlakovaná, zrovnaná, zabrúsené sedlá ventilov), samozrejme tesnenie pod hlavou, medzitým ešte odišla RJ vstrekovacieho čerpadla takže aj čerpadlo je po repase v Bosch servise. Vymenená je aj vodná pumpa (ja som ju podozrieval ako prvú). Auto sa správa stále rovnako :-( motor ťahá veľmi dobre, no po pár km sa prehreje a ručička teplomeru je v červenom, z výduchov ide len studený vzduch. Pomôže len vypnúť motor a behom minútky-dvoch je teplota v normále no pri akejkoľvek záťaži ide už teplota okamžite do červeného. Diagnostika bola už bez závad.

Jediná rozumná varianta ktorá mi prichádza na rozum je znížený prietok chladiacej kvapaliny. No pri plnení systému by sa upchatie chladiča asi prejavilo, alebo stretli ste sa s niečím podobným? Rád by som auto dal do prevádzkyschopného stavu ako ho rozoberal na diely (veľa vecí mám nových a je ho škoda, motor ide veľmi dobre, auto zachovalé). Od kúpy som nabehal niečo cez 40t km, a riešil len spotrebák - žhaviče, filtre, olej, ložiská, brzdy + čistenie EGR.

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 16:24
od stano.
Si si isty, ze mas NOVU hlavu? Si si isty, ze termostat je vymeneny? Po doliati fridexu poriadne odvzdusnis system?

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 16:35
od kiri
Novú isto nemam, no starsiu odtlakovanu a zrovnanu, termostat ano, ci je poriadne odvzdusnene neviem, odvzdusni sa samo pri spravnom postupe (postup bol vykonany).

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 16:39
od stano.
Ved to, ci bol dodrzany postup. A potom pri dalsich jazdach este treba sledovat hladinu (pre istotu), ci nepadne.
Termostat treba namontovat tak, ze ta dierka musi byt hore. A samozrejme spravne otoceny (strana motora/chladica).
Je ta hlava urcite dobra? Niekedy sa zda fajn. Ale ma v sebe mikro prasklinu, vacsinou okolo vyfukoveho ventilu, smerom k vodnemu kanalu, ktora nie je vidiet. Az po zahriati hlavy sa "otvori" a tlakuje cez nu.
Fridex mas aky? Ako namiesany?

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 17:16
od kiri
Voda nepadá ani sa nestráca, takže predpokladám že sytém odvzdušnený je. Termostat je namontovaný správne. Keby bola mikrotrhlina na hlave, predpokladám že pri odtlakovaní by sa na to prišlo, alebo nie? Chladiaca zmes je namiešaná na -25°C.

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 17:24
od Ondrej1
Kontroloval jsi cidlo teploty, pripadne zda ti neblnou budiky? Zkousel jsi merit teplotu motoru jinym zpusobem nez pres budiky?

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 17:25
od stano.
kiri píše:Keby bola mikrotrhlina na hlave, predpokladám že pri odtlakovaní by sa na to prišlo, alebo nie?
Ved prave to pisem. Za "studena" je to OK. Po vyssom zahriati sa trhlinka otvori.

Ondrej: Ked mu tlakuje vodu a stupa mu hladina, tak cidlo s tym nic nema.

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 18:15
od Jardak
Tohle vypadá na KO těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. To, že to při přehřátí netopí je usvědčující. Může bejt prasklina v hlavě, která se otevře jen při větším ohřátí.

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 18:29
od kiri
2 rôzne hlavy motora - rovnaká závada - málo pravdepodobné. A čo teda tie prvé razy kedy sa motor prehrial a potom 600 km fungoval bez jediného zaváhania. Následne rovnaká závada na 130.-tom kilometri jazdy v stúpaní (asi 5 km kopec) na normálnych otáčkach. Predtým počas jazdy som zámerne motor zaťažoval (prudké stúpanie, vysoké otáčky). Detto jazdy predtým.

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Napsal: 02.11.2013 19:45
od Jardak
Je tu ještě možnost, že je prohnutá dosedací plocha bloku motoru. Pak odchází těsnění pod hlavou. Je fakt, že u tohoto motoru se to běžně neděje, ale třeba u TDI od VW se takový případy vyskytujou.