1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Uživatelský avatar
kiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04.11.2012 15:31
Bydliště: Martin, SVK

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od kiri » 02.11.2013 15:43

Pripojím sa do diskusie. Mám s mojím Fordom problémy. Motor sa prehrieva a už začínam byť z toho na prášky. Prvýkrát sa mi to stalo na ceste, po vypnutí a naštartovaní motora sa teplota dostala do normálu. Takto sa mi to stalo ešte asi raz, povedal som si že je prilepený termostat a vymenil som ho. Takto som najazdil ďalších 600km bez jediného problému a myslel si že je všetko OK.
Potom sa to stalo znovu (po 130 km jazde !!!), no to už nepomohlo nič tak som došiel domov 20km cca. 30km/h rýchlosťou s ručičkou teploty v červenom poli a studeným vzduchom z výduchov. Následná 15 km jazda opäť bez problému (do garáže ku kamarátovi-mechanikovi kde som ho zavážal na opravu) no ako som ho tam nechal tak sa motor prehreje vždy, aj keď bol termostat úplne vybraný - takže ten sme vylúčili.

Na motore bola vymenená hlava (otlakovaná, zrovnaná, zabrúsené sedlá ventilov), samozrejme tesnenie pod hlavou, medzitým ešte odišla RJ vstrekovacieho čerpadla takže aj čerpadlo je po repase v Bosch servise. Vymenená je aj vodná pumpa (ja som ju podozrieval ako prvú). Auto sa správa stále rovnako :-( motor ťahá veľmi dobre, no po pár km sa prehreje a ručička teplomeru je v červenom, z výduchov ide len studený vzduch. Pomôže len vypnúť motor a behom minútky-dvoch je teplota v normále no pri akejkoľvek záťaži ide už teplota okamžite do červeného. Diagnostika bola už bez závad.

Jediná rozumná varianta ktorá mi prichádza na rozum je znížený prietok chladiacej kvapaliny. No pri plnení systému by sa upchatie chladiča asi prejavilo, alebo stretli ste sa s niečím podobným? Rád by som auto dal do prevádzkyschopného stavu ako ho rozoberal na diely (veľa vecí mám nových a je ho škoda, motor ide veľmi dobre, auto zachovalé). Od kúpy som nabehal niečo cez 40t km, a riešil len spotrebák - žhaviče, filtre, olej, ložiská, brzdy + čistenie EGR.
Focus 1,8 TDDi 66kW 2000 kombi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od stano. » 02.11.2013 16:24

Si si isty, ze mas NOVU hlavu? Si si isty, ze termostat je vymeneny? Po doliati fridexu poriadne odvzdusnis system?

Uživatelský avatar
kiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04.11.2012 15:31
Bydliště: Martin, SVK

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od kiri » 02.11.2013 16:35

Novú isto nemam, no starsiu odtlakovanu a zrovnanu, termostat ano, ci je poriadne odvzdusnene neviem, odvzdusni sa samo pri spravnom postupe (postup bol vykonany).
Focus 1,8 TDDi 66kW 2000 kombi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od stano. » 02.11.2013 16:39

Ved to, ci bol dodrzany postup. A potom pri dalsich jazdach este treba sledovat hladinu (pre istotu), ci nepadne.
Termostat treba namontovat tak, ze ta dierka musi byt hore. A samozrejme spravne otoceny (strana motora/chladica).
Je ta hlava urcite dobra? Niekedy sa zda fajn. Ale ma v sebe mikro prasklinu, vacsinou okolo vyfukoveho ventilu, smerom k vodnemu kanalu, ktora nie je vidiet. Az po zahriati hlavy sa "otvori" a tlakuje cez nu.
Fridex mas aky? Ako namiesany?

Uživatelský avatar
kiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04.11.2012 15:31
Bydliště: Martin, SVK

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od kiri » 02.11.2013 17:16

Voda nepadá ani sa nestráca, takže predpokladám že sytém odvzdušnený je. Termostat je namontovaný správne. Keby bola mikrotrhlina na hlave, predpokladám že pri odtlakovaní by sa na to prišlo, alebo nie? Chladiaca zmes je namiešaná na -25°C.
Focus 1,8 TDDi 66kW 2000 kombi

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od Ondrej1 » 02.11.2013 17:24

Kontroloval jsi cidlo teploty, pripadne zda ti neblnou budiky? Zkousel jsi merit teplotu motoru jinym zpusobem nez pres budiky?
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od stano. » 02.11.2013 17:25

kiri píše:Keby bola mikrotrhlina na hlave, predpokladám že pri odtlakovaní by sa na to prišlo, alebo nie?
Ved prave to pisem. Za "studena" je to OK. Po vyssom zahriati sa trhlinka otvori.

Ondrej: Ked mu tlakuje vodu a stupa mu hladina, tak cidlo s tym nic nema.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od Jardak » 02.11.2013 18:15

Tohle vypadá na KO těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. To, že to při přehřátí netopí je usvědčující. Může bejt prasklina v hlavě, která se otevře jen při větším ohřátí.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
kiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04.11.2012 15:31
Bydliště: Martin, SVK

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od kiri » 02.11.2013 18:29

2 rôzne hlavy motora - rovnaká závada - málo pravdepodobné. A čo teda tie prvé razy kedy sa motor prehrial a potom 600 km fungoval bez jediného zaváhania. Následne rovnaká závada na 130.-tom kilometri jazdy v stúpaní (asi 5 km kopec) na normálnych otáčkach. Predtým počas jazdy som zámerne motor zaťažoval (prudké stúpanie, vysoké otáčky). Detto jazdy predtým.
Focus 1,8 TDDi 66kW 2000 kombi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8TDDI vaří voda,teplota na max a v nádržce stoupá.

Příspěvek od Jardak » 02.11.2013 19:45

Je tu ještě možnost, že je prohnutá dosedací plocha bloku motoru. Pak odchází těsnění pod hlavou. Je fakt, že u tohoto motoru se to běžně neděje, ale třeba u TDI od VW se takový případy vyskytujou.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů