Stránka 2 z 2
Re: Poškození vačky
Napsal: 03.04.2013 19:43
od phofy
jm22: jak se ti to vůbec projevovalo a jak si na to přišel?
Re: Poškození vačky
Napsal: 03.04.2013 21:20
od V12
Predpokladam nadmernu hlucnost motora v oblasti hlavy.
Re: Poškození vačky
Napsal: 05.04.2013 18:01
od stano.
V12: Ak by si to bolo nekvalitnym (prepalenym/zriedenym) olejom tak predpokladam, ze by sa to podpisalo na vacsej casti hriadela. Nie len na jednej vacke. A potom si nechcem predstavit ako vyzera klukovy hriadel, ojnicne loziska a valce. Vacka je asi najmenej namahana cast v motore...
Skor to vidim na vyrobnu vadu alebo (pravdepodobnejsie) sa tam dostala nejaka dost tvrda necistota, ktora raz poskodila vacku a dalsim pouzivanim sa to viac a viac znicilo. Podobne to vyzera napriklad aj na nabojoch bicyklov - tie, ktore pouzivaju stare gulickove ulozenie.
Re: Poškození vačky
Napsal: 05.04.2013 19:15
od V12
Je to dost logicke, mozes mat pravdu.
Re: Poškození vačky
Napsal: 05.04.2013 23:27
od stano.

Len uvazujem

Moze to byt aj niecim inym. Aj mazanim. Len potom ako vyzera zvysok

Re: Poškození vačky
Napsal: 06.04.2013 12:34
od stano.
Re: Poškození vačky
Napsal: 06.04.2013 16:07
od V12
Znova to same. Opat vadny hydrostel ? Podla mna privelka nahoda. Opat zadriem to svoje - 5W-30 A1/B1 do 1.6 HDI/TDCI jednoducho nepatri. Skoda, ze nedal foto dalsich vaciek. Bolo by zaujimave vediet, o ktoru vacku sa jedna, nemusi to byt hydrostelom ci materialom vacky, ale konstrukcnou vadou jej mazania. Preco na VW 1.9TDI PD 77kW BXE uletuju ojnice prave na 3. valci ?
Opat ale spolocny menovatel - cca 200k km a 1.6HDI - pre tie motory je tych 250k asi naozaj technicka hranica
EDIT :
Nasiel som nieco zaujimave - jedna sa o stav EGR po 80k km :
Vlavo po pouziti oleja bez optimalizacie pre DPF, vpravo s optimalizaciou. Pokial viem, Formula F je bez optimalizacie...
Dalsia vec - myslim, ze to tu uz bolo :
http://www.assuredperformance.ie/assets ... issues.pdf
Ked pozeram foto karbonovych castic, mam dojem, ze na vsetkych fotkach poskodenych vaciek je vidiet stopy po nich, na fotke z
http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... 21#p878383 je to tutovka. Preco je v oleji toho nakazeneho zabozruta tolko karbonu

Re: Poškození vačky
Napsal: 13.04.2013 15:15
od V12
Davam do pozorbnosti, na co som narazil - pouzivanie LongLife olejov a ake to moze mat nasledky :
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12
Tie ponicene vacky nesu skoro rovnake stopy, ako su na tom zdvihatku.