Stránka 2 z 3
Re: Řazení za studena
Napsal: 29.11.2015 11:28
od phofy
Ten olej byl hodně tmavě červený

Jinak mě po výměně, tam rychlosti padají o hodně líp, než před výměnou.
Když to vezmu procentuálně:
před výměnou 70%
po výměně 85%
Jednou za čas se stane, že mi tam ta dvojka jde hůř, ale před tím to bylo skoro pokaždý
Re: Řazení za studena
Napsal: 29.11.2015 11:34
od mobil-man
Černý převodový olej je špatně, něco ho muselo výrazně degradovat. Ale jinak než vymýšlet nějaké blbosti, tak bych ověřil, co to bylo za olej a případně vyměnil za originál. Už se o tom psalo v jiném vláknu, ale to ušetřené pětikilo za neoriginální náplň může dopadnout takhle...
edit:
Phofyho olej odpovídá tomu, co jsem měl já po 135t km. Teda pokud je průhledný, ono to přes kanystr jen není vidět.
Re: Řazení za studena
Napsal: 29.11.2015 14:03
od blackassam
Dík za info..Zkusím teda vyměnit ten olej.
Re: Řazení za studena
Napsal: 29.11.2015 14:12
od lucky.jack
Re: Řazení za studena
Napsal: 30.11.2015 20:47
od soudo
Zdravim,taky sem si dal vymenit olej v prevodovce a davali mi tam s odporucenim mobil1 se stejnou vyskonzitou a delalo to problem pri razeni 1-2.Hned nasledovala vymena za original ford prevodovy olej a hned to bylo vsechno ok.
Re: Řazení za studena
Napsal: 14.12.2015 18:55
od zuntak
mám tam furt originál tuhle jsem ho kontroloval tak ani tolik špinavý nebyl a bylo ho tam akorád,jinak při studeném motoru z 1 na 2 jde taky ztuha jinak po chvilce vše ok,někde jsem slyšel že by to mohla dělat i spojka ale nevím.
Re: Řazení za studena
Napsal: 15.12.2015 16:16
od phofy
Mě se občas stalo, že mi vylítla 2ka když bylo auto studený a to se už neděje, teď otázka jestli to bylo olejem a nebo spodním silentblokem
Hodně tuhé řazaní, hlavně za studena, 2.0TDCI
Napsal: 08.10.2016 14:01
od xander8387
Zdravím lidi, mám takovej menší problém. Jde mi celkem těžko řadit dvojka, pokud je auto v pohybu. Když stojím za místě a řadím kvalty, tak jde všechno poměrně vpohodě. Jakmile se trošku rozjedu tak hlavně dvojka a občas jednička jdou strašně z tuha, že tam tu rychlost musí doslova rvát.
Po zahřátí se to o něco zlepší, ale není to pořád uplně ono.
Tušíte, čím by to mohlo byt?
Re: Hodně tuhé řazaní, hlavně za studena, 2.0TDCI
Napsal: 22.12.2016 17:07
od korabt
Já měl podobnej problém - přes zimu mi nějak zatuhlo ložisko přítlačného talíře nebo co, předevčírem se uvolnilo. Spojka mi zabírala lehce i při plném sešlápnutí, šly špatně řadit rychlosti 1,2,3 a nejhůř zpátečka. Zkus preventivně vyměnit olej v převodovce, mohou být oježděné synchrony v převodovce, nebo ti může (stejně jako mě) dostatečně nevypínat spojka. Můžeš si to otestovat při stání na místě a řazení rychlostí s různě sešlápnutou spojkou.
Re: Hodně tuhé řazaní, hlavně za studena, 2.0TDCI
Napsal: 28.12.2016 13:51
od Tabi
Mám podobný problém,když je auto delší dobu venku a je pod nulou,tak mi tam taky nejde nacpat jednička hladce.Musím pomalu a docela velkou silou,dvojka už tam jde rozhodně lépe.Je to ale pouze to první zařazení při rozjezdu,po chvilce nemám sebemenší problém zařadit jakýkoliv kvalt.Říkal jsem si,že aspoň zkusím promazat vše kde se dostanu,od kulisy přes táhla až po páku na převodovce.Jasně,že to nemusí problém vyřešit úplně,jestli je problém v převodovce na synchronech.Ani teda nevím jestli u tohoto šestikvaltu mezi 1-2kou je synchron,asi jo.Jestli ale si dobře pamatuju,tak u starších převodovek byl třeba až mezi 2-3-4,nebo 3-4-5.Budu za nedlouho měnit mot.olej a při tom chci vyměnit olej i v převodovce.Myslím,že se to trochu zlepší,jak samotný chod převodovky,tak i řazení.

Nejsem totiž zastáncem toho co uvádí výrobci aut u oleje v převodovce,"celoživotní náplň".

Jinak já měnil letos spojku+dvouhmotu,a řazení je stejné jako dřív.Když jsem si po telefonu domlouval tu výměnu,tak jsem se mu zmínil,že by mi mohli při té příležitosti vyměnit i olej v převodovce,jenže na to samozřejmě zapoměli,tak jsem říkal,že to udělá při jiné příležitosti.
Re: Hodně tuhé řazaní, hlavně za studena, 2.0TDCI
Napsal: 29.12.2016 19:23
od pepannn
Já mám ted špatnou zkušenost,vyměnil jsem olej v převodovce (najeto 190 t ),samozřejmě original ford-
http://www.oleje-online-shop.cz/index.p ... &id=217766
Když je auto dýl odstavené den, dva,tak,mám problém dát dvojku,pak po nějaké jízdě,už řadí auto v pohodě.
Tak jsem z toho jelen.Uvažuji ,že bych vrátil starý olej nazpět,nevylil jsem ho.Problem vidim v tom ,že jsem do starého oleje ,než jsem ho vypustil dal asi 60 ml TEC 2000 na vyčištění.Takže nevím jestli bude olej použitelný,když je v něm trochu toho čistidla.
Re: Řazení za studena 2.0TDCi
Napsal: 06.01.2017 21:14
od pepannn
Odpovím si sám :
asi to zatím nechám tak.Psal jsem do fordu a podle vinka tam mám správný olej.
Někde udělali soudruzi asi chybu.
Re: Řazení za studena 2.0TDCi
Napsal: 02.08.2022 13:33
od JimmyPH
Tak to mám teď stejně jako tady píšete, za studena děs a s vypnutým motorem v pohodě. Servis doporučil výměnu spojky, že ten olej se nedá u FF II 85Kw vypustit. Tak jak ho vyměnim?
Re: Řazení za studena 2.0TDCi
Napsal: 02.08.2022 14:56
od Jemar
Převodovka IB5 nemá vypouštěcí šroub, olej se odsává přes aretační šroub zpátečky (určitě je to tu popsané). Je to taková nouzová výměna, protože olej se určitě nedá odsát všechen a kovový otěr tam vesměs zůstane. Sice jsou tam i permanentní magnety, které mají zachytit veškerý kovový otěr, ale nezbývá než věřit, že se tam opravdu vše zachytí. Výrobce tvrdí, že po dobu životnosti se olej u této převodovky nemění, proto výpušťák chybí.
Re: Řazení za studena 2.0TDCi
Napsal: 03.08.2022 07:14
od JimmyPH
Moc děkuji za odpověď, tak budu muset věřít a nechat vyměnit tu spojku? Ale mam předpokládám spojku IB5 a tady je, že vypouštěcí šroub má!
viewtopic.php?t=38484&start=49 tak v tom mám slušný zmatek.