Stránka 2 z 11
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 12.07.2012 16:11
od vítek
nemám to ve fordu, ale bylo to tam na diagnostice, je to u docela dobrého mechanika, který dělá fordy, ale tohle se mu ještě nestalo, sám chce přijít na to, co to je (neplatím ho za to), rozdělal kryt rozvodů, koukal na zanesené čidlo a vše je prý v pohodě, je to čisté, takže to to asi nebude, odpoledne zkusí na mé naléhání zkusit jinou váhu vzduchu, pak jsem našel na citroen fóru, že by to mohl být vadný tlakový spínač na čerpadle, nebo čidlo na railu...
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 12.07.2012 16:28
od phofy
Aha, tak to máš dorbý

Tak snad to najde

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 07:19
od V12
vitek :
Kua na co ma diagnostiku ked ju nevie pouzivat ? Aj ten popluvany ELM327 mu da odpoved na otazku, co sa na tych cidlach deje. Len CKP a CMP nedokaze otestovat, na to treba osciloskop. Vsetko ostatne je mozne logovat za jazdy.
Este ze za to neplatis.
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 14:54
od bufer
vítek píše:čidlo na polohu kladky je prý čisté, ...
...mysliš klukovky - CKP? Podstatné je, aby bolo čisté nielen čidlo, ale aj obvod remenice na ktorom sú pólové magnety. Pokial ti funguje klima a používaš ju, tak ten hnedý prach sa tam zákonite usadzuje....
....a s technikmi v autorizovanom FORD servise mám tiež svoje skúsenosti...
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 16:04
od V12
bufer :
CKP - poloha klukovky
CMP - poloha vacky
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 16:58
od vítek
na diagnostice to bylo ve fordu, takže myslím, že tam mají diagnostiku takovou, jaká má být, jestli ji umí používat, nebo ne, to už nevím...
s klimou jsem v poslední době jezdil pořád...
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 18:16
od V12
Ani najlepsia specialna diagnostika nezisti nic, pokial sa nediagnostikuje vtedy, ked sa problem prejavuje - inak povedane - za jazdy. Pokial diagnostikovali motor staticky - auto stalo a motor bezal, naozaj nemuseli zistit nic podozrive. Preto som pisal, ze sa s tym treba previezt a vsetky data ovplyvnujuce proces spalovania zaznamenavat. Po navrate sa v tom poprehrnat a hladat anomalie.
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 13.07.2012 19:29
od vítek
však jsem psal, že to měli napojené během jízdy, auto cukalo, zdechlo, ale nic závažného to neukázalo, každopádně to dělá jen za teplého motoru, když je to studené, jde to jako fík...
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 16.07.2012 14:02
od bufer
Ja som sa s tým trápil dva roky. Diagnostika neukazovala nič, snímané hodnoty za jazdy OK, značkový servis metóda pokus- omyl chcel meniť rampu, potom čerpadlo.... Tak som kúpil starú Fabiu aby manželka mala na čom chodiť, a FOFA som v garáži rozobral až na holý blok motora. Okrem zanesenej remenice kľukovky a čidla CKP zom žiadnu závadu nezistil, vstrekovače a čerpadlo boli na stolici - v poriadku. Keď som to poskladal auto už za jazdy nechcíplo. (Jediné čo som urobil bolo že som remenicu a CKP očistil od hnedého prachu). A keď som ešte zaslepil EGR tak to už chodí 20 tkm ako hodinky.
Nemôžem tvrdiť že u teba je to to isté, ale prejavy máš zhodné - auto za jazdy chcípne a nedá sa naštartovať (štartér točí). Potom zničoho nič naštartuje a ide ako keby sa nič nestalo chybové kódy žiadne. A takto som ženu ktorá s autom väčšiniu chodila 4x dotiahol na lane... Ja by som si vsadil 10:1 - nespoľahlivý signál od CKP.
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 16.07.2012 15:24
od vítek
proberu to s mechanikem, ukážu mu i tvé fotky, doufám, že to bude ono, nevíme, co s tím...
díky
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 17.07.2012 08:26
od bufer
.... v múdrych knihách píšu, že chýbajúce signály od CKP a CMP sú jediné s čím si riadiaca jednotka nevie poradiť...
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 17.07.2012 12:08
od V12
Cudujes sa ? Podla coho by riadila RJ okamih vstreku ?
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 18.07.2012 07:38
od bufer
Ja sa nečudujem, len by som chcel pomôcť Vitekovi. Aj ja som zažíval ten pocit bezradnosti a chcel som tým povedať toto:
Pokiaľ sú elektrické parametre týchto čidiel ok (ohmické hodnoty, zvody na kostru a 12V) a riadiaca jednotka nedostáva od nich signály, RJ absolutne nemá šancu bližšie špecifikovať v čom je pes zakopaný (nevie či sa motor točí alebo nie) a tým nevie generovať akýkoľvek DTC kód. Inými slovami - akákoľvek diagnostika (vrátane IDS) je pre tento prípad bezmocná.
(Ja som skušobne odpojil konektor od CKP a skúšal naštartovať s pripojenou diagnostikou a vieš aký bol výsledok? štartér točil, otačky ukazovalo normálne (asi signál od CMP), DTC kód žiadny
a motor samozrejme nenaskočil.)
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 18.07.2012 08:01
od V12
CKP treba prefuknut stlacenym vzduchom, pripojit diagnostiku v rezime osciloskop, natocit motor a sledovat, ake hodnoty ten senzor dava, ci tam nie su vypadky signalu. To iste okrem prefuknutia aj CMP.
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Napsal: 18.07.2012 13:38
od bufer
Lenže čo som mal v ruke diagnostiky, tie dávali len parameter RPM. (na výstupoch z IDS som tiež videl len RPM). A otáčky vie RJ vyhodnotiť aj z jedného čidla. Vstrekovače však odblokuje len keď dostane oba signály a v správnej časovej koincidencii.