Nejjednodušší diagnostika: vypůjčit si jiný rádio. Pokud to s ním bude hrát a s tvým ne, je vadný tvoje rádio.
Když nemáš možnost půjčit si rádio, musíš měřit. Kup si multimetr, nastav diodový test/bzučák, to je na přepínači tam, co je symbol diody, zde ta bílá pozice mezi měřením odporů a měřením proudů (je to dole blízko červené zdířky):
Měřící sondy (jsou to jen dráty s hroty) připoj na červenou a černou zdířku. Když spojiš hroty, uslyšíš pískání. Tak se měří zkrat nebo dělá test, jestli nějaký drát vede nebo nevede proud.
Když vyndáš a odpojíš rádio, kouká na tebe mj. konektor od kabelu antény. Je to koax a konektor má středový pin a kroužek okolo. Středový pin je připojený na prut antény (měl by být, pokud tam není zařazený nějaký zesilovač, u focusu na 99% není, je snad u některých škodovek). Když se jednou sondou dotkneš středového pinu konektoru antény a druhým toko místa, kde je připojený prut antény - to by mělo být za stropní lampičkou, musí to pískat. Pokud ne, je někde přerušená cesta a proto to nehraje. Ale pozor, může tam být zkrat na kostru, pak to pískat bude taky.
Ten kroužek na konektoru antény je kostra a ten je spojený s kostrou auta a rádia (aspoň by měl být, na rádiu si to ověříš jednoduše). Jinak taky "stínění". Tohle musí být vodivě spojené s kostrou auta, tj. měřák musí pískat. Resp. ne nutně, vlastně by to nemělo na fuknci antény takový vliv. Podstatné je, aby ten středový pin byl propojený s prutem antény.
Poslední test je změřit, co je mezi tím středem a kroužkem konektoru antény - nesmí to pískat, pokud ano, je tam zkrat a proto anténa nefunguje. Případně zkus změřit ten střed proti kostře auta. Opět to nesmí pískat.
Je to návod dost pro blbý?